Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Birdy op 29 oktober 2015, 21:30:12
-
Surveillance Station 7.1 nu beschikbaar. (https://www.synology.com/nl-nl/surveillance/7.1)
[attachimg=1]
-
Zojuist geinstalleerd. Via de pc werken de live beelden en de opname's prima, via de ds cam app zie ik bij opstarten de camera beelden, zoals gebruikelijk als miniatuurtjes te staan. Wanneer ik deze selecteer, houd ik een zwart beeld over met daarin een draaiend cirkeltje. Zijn er meer mensen die dit na de update hebben ?
-
Heb je https aan staan, dan moet je even het certificaat van je NAS importeren in je telefoon.
-
Zelfde probleem hierzo. Maar ik zie dat er vele andere ook last van hebben.
-
@wopper: https gebruik ik niet, daar zit probleem dus niet. Denk dat we maar even geduld moeten hebben. Ik vergat trouwens te vermelden dat het in mijn geval om ipad en iphone gaat 😊
-
Poort 554 open voor RSTP? ;-)
-
Binnen mijn LAN heb ik dat toch niet nodig...
-
Wel de poorten in je firewall openzetten.
-
Ik draai nu al een maand de 7.1 beta. Hier waren me geen problemen opgevallen. Wat volgens mij ook nieuw is t.o.v. 7.0, is de timeserver. Voorheen kon je alleen de timeserver van de nas kiezen, die dan verplicht aan stond als je Security Station gebruikte. Nu kun je ook externe timeservers kiezen.
Dat neemt niet weg dat ik de timeserver op de nas aan heb staan en voor al mijn apparaten thuis (IP-camt en PC's) de nas als timeserver ingesteld heb.
-
Bij mij blijven de beelden ook zwart
-
Ook hier het zelfde probleem
miniaturen zijn zichtbaar,bij groot beeld ziet je een cirkeltje draaien dat er iets aan het laden is,maar er gebeurd niks,voor de update
werkte alles perfect,ook port forewarding is nog steeds actief en ingesteld.
wel beetje jammer,aangezien we afhankelijk zijn van de camera voor onze kleine.
-
Hier helaas ook geen beeld meer sinds update naar 7.1. Klein beeld is zichtbaar, groter helaas via de DS cam app niet mogelijk.
Voor gebruikers waarbij het verkrijgen van een beeld echt noodzakelijk is. Via andere apps is het kijken wel mogelijk. Gebruik zelf hiervoor LiveCams Pro. Deze app geeft ook een veel betere kwaliteit beeld. Uiteraard zijn er nog vele andere goede apps.
-
Ook hier t probleem met DS CAM. Erg irritant!
-
Ik heb een oud tablet met adroid 2.x erop. DS Cam kon ik al lang niet meer updaten, maar ik kon de oude versie 1.3.2 nog steeds gebruiken. Nu zie ik dat hij de server niet meer kan vinden. :|
Maar ik gebruikte toch al de laptop om beelden terug te zien.
-
Op een engels forum las ik,dat iemand zn surveillance station packet had gedown grade,terug naar 7.0
de link heb ik geprobeerd (er waren meerdere paketten) echter bij de 1e 4 kreeg ik de waarschuwing dat
deze niet geinstalleerd kon worden.
Heeft iemand dit geprobeert,of beter,voor elkaar gekregen.
-
Je moet wel downloaden voor de juiste DS/Processor bijvoorbeeld voor de DS713+ SurveillanceStation-cedarview-7.0-3778.spk (http://dedl.synology.com/download/spk/SurveillanceStation/7.0-3778/SurveillanceStation-cedarview-7.0-3778.spk)
-
Aanvulling: Hier een DS/CPU overzicht. (http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have)
-
Hopa,dat deed het hem.
Dit was erg goeie tip en info,dankjewel Birdy
-
;D
-
Waar vind ik de spk voor de ds415?
-
Voor de DS415+ hier. (http://dedl.synology.com/download/spk/SurveillanceStation/7.0-3778/SurveillanceStation-avoton-7.0-3778.spk)
-
Super bedankt.
Kunnen we de kids weer in de gaten houden :lol:
-
;D
-
Even nog voor iedereen die terug naar 7.0 willen:
Hier kan uitzoeken welke CPU je DS heeft. (http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have)
Download hier de betreffende SS 7.0-3778 (laatste 7.0 versie) die geschikt is voor je DS/CPU. (http://dedl.synology.com/download/spk/SurveillanceStation/7.0-3778/)
[attachimg=1]
-
Werkt bij jullie de live view in de mobiele (iOS) app nog? Ik heb alleen een draaiend rondje dat aangeeft dat hij aan het inladen is en verder komt hij niet?
-
Lezen is soms moeilijk.
-
Downgraden dat is geen oplossing dat is een workarround, niemand die een oplossing heeft?
Op beta 7.1 werkt alles perfect maar sinds deze week in de final is het stuk, certificaat staat al op de mobiel.
-
Waarom lukt t mij niet om te downgraden?
Ik krijg de boodschap dat de huidige versie nieuwer is dus dat ik niet kan downloaden.
-
Eerst even de oude verwijderen, met behoud van instellingen
-
Zelfde probleem, mocht niet downgraden. Stoppen service helpt ook niet, verwijderen vind ik nogal tricky, ben al een keer weken met Synology bezig geweest om een licentie werkend te krijgen (bleek later dat de verkoper de licentie waarschijnlijk meerdere malen had verkocht, was een bedrijf).
Maar ik las een goede tip: LiveCams Pro, doet het een stuk soepeler op mijn iPhones en iPads! Voor archiefbeelden blijf je natuurlijk aangewezen op DS Cam of de weginterface, maar ik kan nu tenminste weer live kijken zonder gedoe.
-
Gelukt!
Dank voor de hulp!
-
Hier het zelfde probleem (zwart scherm bij liveweergave)
Waar vind de 7.0 versie voor mijn DS111? (MARVELL Kirkwood 88F6282)
Alvast bedankt
(5 min. later: Sorry had hem over het hoofd gezien: SurveillanceStation-88f628x-7.0-3778)
(ik ga aan de slag!)
(nog een keer 5 min. later: Probleem opgelost)
(mijn dank daarvoor)
-
Je kan 7.1 probleemloos verwijderen. Hij vraagt dan of je 2 instellingen wil behouden of ook verwijderen. Ik heb gekozen voor behouden.
Daarna 7.0 erop gezet.
Nu krijg ik wel weer beeld om mijn DSCam, maar liveview vanuit de Windows 10 laptop naar Synology wil nog niet lukken. Hij blijft vragen om de plugin te downloaden en installeren. Dit verschillende keren geprobeerd, maar niets.
Ik heb ook geprobeerd om in windows de plugin te verwijderen en van daaruit te installeren maar dat maakt ook niet uit.
Ik had trouwens datzelfde probleem ook nadat ik naar 7.1 had geupgrade.
-
@Johoo Hier ook gekeken hoe je die 2 plugins moet installeren ? (http://www.synology-forum.nl/windows/windows-10-surveillance-werkt-niet-met-explorer-edge/msg165189/#msg165189)
-
Had ik inderdaad niet gezien. :oops:
Bedankt. Werkt nu weer als vanouds. Alleen dan met 7.0
-
Nou, ik even testen.........
DS111: DSM 5.2.5644
SS: 7.1-4056
DS Cam: 2.5.3 (Android)
Camera: Telefoon Huawei P7
Met DS Cam geen problemen, DS Cam printscreen (niet zo'n hele mooie hoor) is van Huawei die tevens ook de Cam is:
[attachimg=1]
Hebben jullie:
- het probleem omdat er meerdere Cam's in gebruik zijn ?
- wel de laatste versie draaien van DS Cam ?
Of snap ik het probleem niet :'(
-
Het probleem is dat er veel gebruikers zijn die met 7.1 geen live view beeld hebben in DS Cam.
Ik ga nog kijken of upgraden vanuit explorer verschil uitmaakt.
-
van wat ik gelezen heb,zijn enkel ios gebruiker de klos.
-
Nou, ik even testen.........
DS Cam: 2.5.3 (Android)
Het probleem is dat mensen beweringen in de lucht slingeren als waarheid. Ze hebben het b.v. alleen over DS Cam in zijn algemeenheid, zonder er bij te vermelden dat ze het alleen met de IOS versie getest hebben. Voor zover dit er wel bij vermeld wordt is het steeds IOS waar er problemen zijn en Android waar geen problemen zijn.
-
Inderdaad. Ik heb beiden een ondervind enkel problemen onder iOS.
-
Hier het zelfde, alleen bij IOS een probleem met Live View.
-
Ook ik heb hetzelfde probleem met IOS. Overigens heb ik dit probleem afgelopen jaar eerder gehad na een update. Ik weet alleen niet meer wat ik toen heb gedaan om het op te lossen.
Maar nog wat anders. Sinds deze update doet ook de gekochte licentie het niet meer. Bij vervangdatum staat ongeldig. 14-10-2014 heb ik hem gekocht en toegevoegd. Ruim een jaar dus geen problemen gehad.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn.
Wat ik trouwens erg slordig vind is dat alle het programma stopt met de camera's totdat er een camera verwijderd is of een nieuwe licentie is toegevoegd zonder enige melding. Kwam erachter omdat er al enige tijd geen bewegingen meer gedetecteerd werden....
-
Met behulp van jullie tips hier Surveillance Station terug kunnen zetten naar 7.0
De licentie opnieuw ingevoerd in nu doet deze het ook weer !!! :o :o
-
Die licentie problemen worden ook door meerdere mensen op het engelse forum gemeld. En blijkbaar waren ze er nog niet in de beta releases. Een slechte zaak dat er in de beta nog dingen aangepast worden zonder alles te double checken.
Licenties werken nu echter geheel anders, dus daar hebben ze wel code aan zitten te veranderen.
-
Heb een antwoord:
Thank you for contacting Synology Support.
Currently, new iOS DS Cam that compatible with Surveillance Station 7.1 has not been released yet, so it caused the issue.
The new version would be released once it is approved by Apple App Store. It may need about one or two weeks.
Sorry for the inconvenience caused.
-
hmmm. standaard opgezette reactie?
hier ook reactie op gehad
Dear Christian,
Thank you for contacting Synology Support.
Currently, new iOS DS Cam that compatible with Surveillance Station 7.1 is not released yet and it caused the issue. The new version would be released once it is approved by Apple Store(APPLE). It would need about one or two weeks. Sorry for any inconvenience caused.
-
Iets in de Appstore opnemen/updaten kost veel tijd. Bij ons in het dorp hadden ze een keer een app gemaakt met programma en tijden voor een festival. De Android versie kon je mooi gebruiken, maar de iOS versie kwam als mosterd na de maaltijd.
Mooi idee voor Synology: Plaats de Apps ook op de Nas en laat de gebruikers vanaf daar installeren. Volgens mij kun je je eigen NAS wel als vertrouwde bron aanmerken. :)
-
Apple laat geen externe App Stores toe dus het is Apple of niets :)
-
Volgens mij kun je met Apple IOS toch alleen vanuit de Apple Store installeren? Dus daar schiet je niks mee op.
-
Toch gek dit staat in de laatste versie van de ios app.
Ik dacht dat RSTP juist in 7.1 zit
-
De datum van je app is augustus 2015, toen werd ook de 7.1beta gelanceerd volgens dit topic (http://www.synology-forum.nl/surveillance-station/surveillance-station-7-1-beta/).
In die beta zat al RTSP en waarschijnlijk is die app al voorbereidt op die beta.
-
Heb je https aan staan, dan moet je even het certificaat van je NAS importeren in je telefoon.
Ik heb hetzelfde probleem.
Hoe importeer ik het certificaat?
-
Zie mijn latere post dat is niet de oplossing.
-
Ter info, de update staat in de Appstore en lost het probleem met de weergave op!
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimages.tapatalk-cdn.com%2F15%2F11%2F04%2F789fe887cd46d90298d13f169eec53db.jpg&hash=27c9b5575042938f8a591d812d18534f41296f0c)
-
Ik ben wat terughoudend om deze update te installeren (wegens "if it ain't broke, don't try to fix it"). Zijn er bepaalde functionaliteiten die deze upgrade waardevol(ler) maken?
-
o.a. de eerder aangehaalde RTSP voor vloeiender weergave of de multicast optie als je regelmatig de beelden simultaan vanuit meerdere apparaten bekijkt: Minder belasting op de nas.
Wat verder nieuw is, is dat op de E-map aangegeven wordt wat de cameras doen. Wat ik nu voor het eerste zie, maar waarschijnlijk al langer kon, is dat je de E-map in de camera layout kunt toevoegen als 'camera'. Ik heb 5 cameras, maar er is geen 5-camera layout, dus gebruik ik een 6-camera layout. Één veld voor de 6e camera blijft dan altijd zwart en daar heb ik nu de E-map op gezet.
-
Dank je voor de toelichting.
Update verliep probleemloos. Verder weinig spectaculaire dingen, opstarten van applicatie is iets sneller. Wel gezien dat je nu als gebruiker kan "afmelden" op het SS scherm, dat kon je vroeger niet. Mischien gaan ze ook het aparte User Accounts-systeem van photostation daar implementeren?
-
Dat kunnen afmelden was me nog niet opgevallen. Het was een van mijn grote ergernissen dat er geen uitlog optie was. Overigens was die uitlog optie wel al altijd als je via poort 9900/9901 inlogde. Alleen als je via poort 5000/5001 inlogde, miste de uitlogoptie steeds in het menu. Dat moest je dan via dsm doen. Zelfs als je rechtstreeks via '/cam' op SS ingelogd was, moest je eerst weer op dsm inloggen om op het geheel uit te kunnen loggen.
-
Voor wat betreft de licentie problemen contact opgenomen met Synology Support. Na een aantal heen en weer mailtjes vanmorgen deze reactie gekregen:
Our engineers have confirmed that the license issue is caused by the abnormal setting of our license register server, it would be fixed in the next Surveillance Station hot-fix. And it would be released tonight. Sorry for any inconvenience caused.
Als het goed is zijn alle problemen dus snel opgelost!
-
Ik zie net dat SS een uur geleden ia de auto-update bijgewerkt is. Dus men houdt woord met deze quick-fix.
-
Is het bij jullie ook veel tragen dan 7.0. Het duurt langer voordat ik beeld heb in de ios app.
De miniaturen gaan snel, de beeldvullende miniaturen duren veel langer en blijven vaak zwart. Het beeldvullende 1 camera beeld duurt ook lang en blijft ook regelmatig zwart. Dit had ik nooit bij de 7.0 versie.
-
Ik heb 7.0 nog in gebruik. Heb wel de laatste iOS app geïnstalleerd en inderdaad net als bij jou duurt het een stuk langer voordat ik liveview heb, terwijl dat voorheen meteen beeld was.
-
Ik had in de vorige app ook mjpeg ondersteuning. Minder goede kwaliteit, maar wel sneller beeld en goed genoeg voor op de telefoon. Volgens mij is die nu weg.
-
mjpeg neemt 10x zoveel bandbreedte in dan mpeg4, dat zou je niet willen. Volgens mij wordt bij mpeg4 alleen het verschil tussen de beelden doorgestuurd, zoals bij digitale TV. Alleen af en toe komt er een volledig beeld tussendoor en dan pas kan de weergave beginnen.
-
Door deze naar jezelf te mailen en vervolgens aan te tikken als attachment