Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Diedrich op 28 september 2024, 12:39:57
-
Hallo ,
toch maar een vraag hier stellen , ik heb jullie hulp nodig .
ik ben al 2 dagen bezig om mijn Tapo TL-LINK C500 in de Synology Surveillance Station te krijgen
ik krijg steeds een fout melding dat er iets fout is
volgens mij doe ik niets fout en heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd , maar ....... niets lukt
> IP CAMERA ingevuld
> poort 554,2020 ,80 geprobeerd
> naam van de Camera ingevuld (ook ONVIF geprobeerd)
> inlog van de camera ingevuld
wie o wie weet hier iets van
wie kan mij helpen
-
De camera is supported door Synology en zou ook moet werken met ONVIF.
Dus, mijn aanname is dat je er iets mis is met die camera of je doet iets toch fout.
Je moet SVS gewoon zelf laten zoeken, want SVS moet die camera herkennen.
Heeft die Cam ook zelf een app ? Zo ja, doet die cam het daarin wel goed (op hetzelfde IP-adres) ?
-
De app van Tapo werkt gewoon goed ook op de zelfde ip adres
Maar ja wat zou ik fout doen ?
-
Dit wel gedaan ?
Je moet SVS gewoon zelf laten zoeken, want SVS moet die camera herkennen.
-
Dank je
Ik ga vanmiddag weer een poging wagen
Maar wat betekend SVS?
En ik hoef toch alleen maar Survellace Station te installeren ?
Vanmiddag maar een poging doen
-
SVS=Surveillance Station
En ik hoef toch alleen maar Survellace Station te installeren ?
Ja.
-
Vanmiddag maar een poging doen
En?
-
Ik krijg het echt niet voor elkaar Birdy
Wordt hier niet echt vrolijk van
-
Heb je ergens een firewall aanstaan? Als Surveillance Station de camera niet detecteert en het ip adres laat zien, dan zou ik daar zoeken.
blokkeert de app dat SVS toegang krijgt tot de camera?
Anders via de router een vast ip adres toewijzen aan de camera en dan de app uitzetten?
-
Volgens mij wordt er niets geblokkeerd,
Ik kan streamen naar VLC
Hij werkt met Homey pro
het werkt via de Tapo app
En ik zie de camera in Google Home
Bijzonder dit
-
Iemand nog een oplossing ?
Ik werk draadloos door het hele huis en tuin dmv Deco Tp link x50
Maar misschien moet ik met deze instellingen nog wat doen zie foto
Iemand een idee
-
Je moet SVS gewoon zelf laten zoeken, want SVS moet die camera herkennen.
Nou, ik heb nog steeds geen bevestiging gezien.
-
Hoi Birdy
Ow ik dacht dat ik al had gereageerd maar bij deze bind de SVS niet automatisch mijn Camera
Volgens mij wordt er niets geblokkeerd,
Ik kan streamen naar VLC
Hij werkt met Homey pro
het werkt via de Tapo app
En ik zie de camera in Google Home
-
Maar misschien moet ik met deze instellingen nog wat doen zie foto (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/?action=dlattach;ts=1728292992;attach=62564;image)
( FOTO (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/?action=dlattach;ts=1728292992;attach=62564;image) ) Adresreservering, en een vast IP-adres geven aan de camera (op basis van MAC-adres).
-
Dank je wel
Kan ik dan bij de adres reservering het ip adres van de camera invullen wat Sade camera nu aangeeft of denk ik nu te simpel
Ik weet ook niet wat een Mac adres is 🫢
-
(Vanuit vorige reactie (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/msg331718/#msg331718)).
En het IP-adres van de camera, heb je dat eerder "vast" in de camera ingesteld,
of is dat een IP-adres op basis van DHCP ?? (Uitgegeven door de router).
Die informatie zou je tevens ook in de router kunnen terugvinden.
Wat is een MAC-adres: https://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres
-
Dank je
Ik denk dat de ip adres van de camera door de router is bedacht , ik heb namelijk hier niets mee gedaan
Ik zie net staan in de de camera gegevens dat het een statisch ip heeft
-
Volgens mij heb ik via de Deco Tp-link de camera een vast adres gegeven maar ik zie in Synology nog niet verschijnen
-
Als je die gegevens van een statisch IP adres in de camera zelf ziet.
Kan dat alleen als het ook als zodanig "vast" in de camera zelf is ingesteld.
Doorgaans staan instellingen van netwerk-apparaten op "dynamisch" (op basis van DHCP).
Maar helaas komt het ook voor dat netwerk-apparaten en camera's, deze "standaard" wel op een vast IP-adres staan.
Heel vervelend om zo'n apparaat dan te willen bereiken, mocht het netwerk IP-bereik van de router in een heel ander bereik zitten.
Want dat lukt dan gewoonweg niet.
Volgens mij heb ik via de Deco Tp-link de camera een vast adres gegeven maar ik zie in Synology nog niet verschijnen
Dat is dan toch terug te zien in de Deco TP-Link ??
Maar hoe heb je die Deco TP-Link in je thuisnetwerk opgenomen??
Is dat een extra router achter die van je provider, of gebruik je die Deco TP-Link in "Access Point" mode??
Daarin zitten mogelijk al direct diverse hiaten in, waardoor het qua netwerk set-up niet loopt.
Het komt eerst aan op een gedegen goedwerkende netwerk set-up.
-
De Deco’s zijn op basis van "Access Point"
-
Wat is het IP-adres van de CAM en de NAS ?
(Je kunt deze gewoon hier plaatsen, niemand heeft er wat aan, zijn LAN adressen.)
-
Camera
192.168.68.127
NAS
192.168.178.116
-
Ja, dat gaat dus niet werken, het betreft 2 netwerken dus, ziet de NAS de CAM niet.
Je moet die DECO in 192.168.178.xxx zetten en die mag geen DHCP aan hebben staan.
-
Ow dank je ,
Moet ik kijken hoe ik dit in die 3 deco’s
moet de doen
En wat bedoel je met de “3 xxx” , mag ik dit zelf invullen en bedenken
“192.168.178.xxx”
-
Camera
192.168.68.127
NAS
192.168.178.116
Ofwel wat je < eerder opperde > (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/msg331725/#msg331725) dat de "Deco's" (tenminste het "basis-station" van een Deco WiFi "mesh" opstelling)
in "Access Point" mode zou zijn afgestemd, klopt gewoon niet. Want dan zou je die verschillen niet hebben.
Overigens precies datgene wat ik "eigenlijk" al verwachtte. Een van de meest voorkomende fouten m.b.t. netwerkconfiguratie,
met uitbreiding van TP-Link Deco's. ---> wellicht achter een "Ziggo" internetconnectie, met een Ziggo modem/router als basis.
(Géén verwijt hoor, die vergissing komt zo vaak voor :geek: ).
Dus dat zul je eerst correct moeten instellen.
-
Dank je voor de informatie !
Dan ga ik mij daar eerst in verdiepen voordat ik alles ga veranderen ,
Zo technisch ben ik ook weer niet
Kreeg zo even dit bericht van Tp-link Deco x50
“ Geachte Diedrich Streuper,
Bedankt voor uw support aanvraag.
Alleen in een router modus kunt u de LAN IP aanpassen, in een accesspoint modus krijgt de Deco zijn IP via de DHCP server van de router.”
-
.....in een accesspoint modus krijgt de Deco zijn IP via de DHCP server van de router.”
Keurig netjes beantwoord door de TP-Link support, en is nu juist precies de bedoeling.
Gewoon één thuisnetwerk, waarbij je "netwerkzaken" regelt vanuit de Ziggo router.
Die TP-Link Deco's alleen bedoeld om meer WiFi bereik te hebben van dat ene thuisnetwerk. 8)
-
Ik ga hier goed over nadenken
Wat moet ik in mijn Ziggo’s modem veranderen ? en kan ik dan gewoon mijn deco’s hier weer om aansluiten
ziggo heeft namelijk mijn modem gewijzigd bij het aansluiten van de Deco’s
-
Vervolg :
Deco 1 is nu 192.178.66
Deco 2 is nu 192.178.17
Deco 3 is nu 193.178.187
Alle 3 staan ze Accesspoint
Gaat dit goed zo ?
Moet even de camera weer op Wifi zetten ,is namelijk zijn verbinding kwijt , zal dit vanavond even doen , ik ben nu niet thuis :
Als het goed is kan de IP van de camera gewoon 192.168.68.127 blijven houden ?
Ik zie nog wel dat in de Deco app de smart DHCP is ingeschakeld , maar deze moet dan uit staan toch, ?
Ik vraag veel maar dan weet ik dat ik niets fout doe
-
Als het goed is kan de IP van de camera gewoon 192.168.68.127 blijven houden ?
Je camera moet in de range 192.168.178.XXX komen, waarbij de XXX het vrije adres is.
Als je via de Deco app, naar Meer -> Geavanceerd -> gaat, dan zie je als 1e Bewerkingsmodus staan.
En daar staat Access point, dit moet je veranderen in Router modus zoals de Deco helpdesk adviseerd.
“ Geachte Diedrich Streuper,
Bedankt voor uw support aanvraag.
Alleen in een router modus kunt u de LAN IP aanpassen, in een accesspoint modus krijgt de Deco zijn IP via de DHCP server van de router.”
Dan zou je het IP adres van de camera kunnen veranderen naar 178 range (in het rood hierboven aangegeven).
Als je het IP adres hebt veranderd, dan zou SS hem moeten vinden.
-
Deco 1 is nu 192.178.66
Deco 2 is nu 192.178.17
Deco 3 is nu 193.178.187
Alle 3 staan ze Accesspoint
Gaat dit goed zo ?
Nee, moet zijn:
192.168.178.66
192.168.178.17
192.168.178.187
Als het goed is kan de IP van de camera gewoon 192.168.68.127 blijven houden ?
Nee, de camera moet in de range van 192.168.178.127 (Als 127 vrij is of je moet de camera op DHCP zetten).
-
Ok nogmaals dank
Bewerking modus staat weer in Wifi router
Misschien nu een domme vraag hoe verander ik de ip van de camera in 192.168.178.xxx?
En welke cijfers mag ik hiervoor gebruiken
-
Zie deze link (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1795/)
En om een vrij ip adres te zoeken, zou je bij wijze van spreken even in je router kunnen kijken, welke IP adressen nu worden gebruikt.
En kies je er eentje die niet in de lijst voor komt.
Ook zijn er programma's die dit kunnen, zoals deze (https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/)
-
Sorry type fout
Deco’s staan in
192.168.178.66
192.168.178.17
192.168.178.187
-
Dank jullie wel
Ik ga nu vis de Tapo camera app de
Deze ip adres invoeren voor de camera
192.168.178.127
Moet ik nog verder iets wijzigen? bv:
Statisch IP adres staat aan
Masker ……?
Gateway ….?
DNS …..,,?
-
Masker ……? >>> 255.255.255.0
Gateway ….? >>> 192.168.178.1
DNS …..,,? >>> 192.168.178.1
-
Gewijzigd ,zie foto
Alleen nu is de camera off line
Ik denk dat dit normaal is , ik moet denk ik de camera opnieuw gaan installeren.
Of heb ik dit fout?
moet ik in de Deco app ook nog iets doen met de Adresreservering? En heb ik de overige gegevens in de Deco app zie foto's goed staan ?
ik zie oa ook dat bij DHCP Server
> Default Gateway 192.168.68.1 staan ?
> start IP 192.168.68.100 ?
> eind IP 192.168.68.250 ?
LAN IP 192.168.68.1 >
-
Als je via de Deco app, naar Meer -> Geavanceerd -> gaat, dan zie je als 1e Bewerkingsmodus staan.
En daar staat Access point, dit moet je veranderen in Router modus zoals de Deco helpdesk adviseerd.
Nee juist "NIET" !!! Dat wordt overigens ook helemaal niet geadviseerd door de TP-Link Support.
Die geeft gewoon twee opties weer (reactie #25 (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/msg331738/#msg331738)) en de verschillen tussen die twee modi. Kwestie van goed lezen.
Zo blijft @Diedrich aan de gang als die tegengesteld advies krijgt.
Terwijl die "eindelijk" goed op pad "was", maar bij zijn laatste plaatjes al weer van het pad afgaat.
Je blijft consequent de verkeerde instellingen inzetten. Zo kom je er nooit.
-
OK
maar ............................ wat moet ik terug zetten ....en wat nog veranderen
aub stap voor stap graag de uitleg , anders ben ik helemaal de draad kwijt hahahahaha
we komen er wel
-
Die Deco mode in "Access Point" mode zetten.
Dat is NIET een instelling voor een statisch IP-adres. Zoals je bij je eerste plaatje laat zien bij reactie#36 (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/msg331755/#msg331755)
Het gaat erom dat de Deco (en vervolg Deco apparaatjes) de IP-adressen krijgen van de hoofd router van Ziggo.
En ook niet dat de Deco zelf IP-addressen gaat uitgeven met een ingeschakelde DHCP server. ----> < dit plaatje > (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/tapo-tp-link-c500-krijg-in-ik-niet-in/?action=dlattach;ts=1728385530;attach=62578;image)
Bovendien "die" DHCP server weer opnieuw in een heel ander thuis netwerk bereik, dan de Ziggo router.
Dat moet allemaal gewoon door de Ziggo router worden gedaan.
Het enige wat in de Deco ingesteld moet worden zijn de WiFi instellingen.
-
Staat weer ingesteld als access Point
En nu ?
-
. dit moet het zijn met de instellingen ?
-
Jullie gaan dit niet geloven 😀
Ik ben hier heel erg blij mee
Echte topper zijn jullie
Nogmaals mijn Dank
-
Mooi zo :!: :clap: