Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Vuurvreter op 29 december 2018, 21:33:35
-
Ik zie in Surveillance Station\Berichten\Pushservice Dat mijn telefoon en iPad als gekoppelde apparaten staan ingesteld bij DS Cam.
Dat is op zich heel mooi, maar hoe voeg ik daar de telefoon van mijn vrouw aan toe?
Dit ivm Motion Detectie van de camera, waarbij ze dan een push melding krijgt.
Ze is in DS Cam ingelogd met mijn account.
-
mijn telefoon en iPad
Dat zijn twee apparaten en je hebt standaard 2 licenties. Waarschijnlijk moet je er eerst een bijkopen.
-
Zonder te kopen, had ik er 3 in staan, heb mijn oude telefoon zojuist verwijderd.
Dus dan zou er weer een 3e bij kunnen, zonder te kopen, toch?
-
P.S
Ben jij niet in de war met de camera licenties?
-
Denk dat @Briolet DSCam met LiveCam verward.
Voor LiveCam zijn licenties nodig, voor DSCam niet.
Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag.
-
Waar het mij omgaat is het volgende:
Ik heb die eerder genoemde camera aangeschaft en via de Hikvision app, krijg je wel een melding van een motion detectie.
Maar direct de beelden bekijken, lukt niet, omdat de opnames op de NAS staan.
En het lukt mij (nog) niet om de Hikvision app zodanig te connecten met de opnames op de NAS.
Tenzij iemand hier een antwoord op weet?
-
…DSCam met LiveCam verward.…
Inderdaad. Waarschijnlijk door het woord 'koppelen". Verder heb ik ook geen idee waarom TS de andere twee apparaten wel kan koppelen en de 3e niet. Volgens mij zit er geen limiet op het aantal. Bij mij staat er een hele waslijst met gekoppelde apparaten in. Mijn telefoon zelfs 4x. 2x via DS Finder en 2x via DS Cam. Ik heb dit echt niet alles zelf gedaan.
Bij DS Finder en DS Cam zag ik dat ze er dus ook nog een keer in staan met een oudere versie van het DS programma. Die koppelingen zijn dus ook nog eens versie specifiek.
Ze is in DS Cam ingelogd met mijn account.
Waarom niet met een eigen account? Voor de push service zou het niet mogen uitmaken.
-
"Verder heb ik ook geen idee waarom TS de andere twee apparaten wel kan koppelen en de 3e niet."
Ik heb zelf niets gekoppeld, dit gebeurd kennelijk automatisch.
Vandaar ook de vraag, hoe je een telefoon kan toevoegen/koppelen.
-
Ondanks dat de DS Cam app al langere tijd op haar telefoon staat, is hij vanmiddag op onverklaarbare wijze toch als "Gekoppelde telefoon" in de lijst opgenomen.
Schiet mij maar lek! maar ik snap er helemaal niets meer van.
-
Normaal wordt hij automatisch gekoppeld als je de pushmeldingen aan zet op de telefoon. Zelfs als je de koppeling in SS verbreekt, wordt die weer aangemaakt als je DS Cam opstart.
Alleen door dit in DS CAm expliciet uit te zetten, verbreekt de koppeling permanent.
Maar blijkbaar werkt alles niet zoals het zou moeten zijn.
-
Even terug komen op de DS Cam app op de telefoon van mijn vrouw.
Zij heeft een Huawei P20 lite, wanneer zij is ingelogd met mijn account, heeft ze ,de optie "Meldingen" in het menu, push meldingen staat aan, maar die ontvangt zij niet. Alle mogelijk optie aan gezet voor meldingen, zowel op de telefoon alsmede de NAS.
Logt zij in op haar eigen account, dan is in het menu de optie "Meldingen" weg, evenals het alarmbelletje (naast het tandwieltje Instellingen)
We hebben beiden versie 3.1.0-465 draaien.
Waar heb ik iets over het hoofd gezien in haar account, voorzover ik het kan nazien, heeft ze dezelfde rechten/mogelijkheden als mij.
-
Ik heb het even getest met mijn user account. Dan is inderdaad niet alleen de 'meldingen' tab weg, maar ook de instellingsknop om de push service aan te ztten. Dit geldt ook als ik dit account instel als "manager" in Surveillance Station.
Als ik uitlog met mijn reguliere account, is ook direct de koppeling met de push service weg. Dat zie je in SS omdat de telefoon dan niet meer bij de gekoppelde apparaten staat.
Het user account heb ik in SS wel de rechten als manager gegeven, maar in DSM is het nog steeds een user account. Misschien dat je ook in DSM administrator moet zijn. Maar dan is het een bug. Als je in SS een eigen instelling hebt voor manager rechten, dan moet hij binnen SS ook alle rechten hebben van een administrator.
-
Dat is precies wat ik ook zag
-
Ik heb als laatste test mijn gebruiker met een user account eens in de administrator groep gezet. Dan wordt in DS Cam ook de Meldingen tab en de Pushberichten optie zichtbaar.
Dit is echt een bug. In SS zelf kun je een gebruiker ook beheerder rechten geven. Het wel/niet kunnen krijgen van meldingen moet naar de SS beheerders instelling kijken en niet naar de DSM beheerders instelling.
Dan blijft het probleem dat de ene telefoon ook geen push berichten krijgt met jouw account. Dat zal toch aan de telefoon liggen die dit blokkeert. Als je DS Cam afsluit, blijft de push optie aktief. De telefoon blijft in de push lijst in SS staan. Log je echter uit met DS Cam, dan wordt de push optie uitgezet en verdwijnt je telefoon ook uit de lijst in SS.
Logt die telefoon je misschien elke keer uit?
-
Maar ik blijf het vreemd vinden dat gewone users geen push berichten kunnen krijgen. Er is nu al een hele lijst met features waarvoor je gewone users de rechten van kunt ontnemen. Waarom niet de pushberichten in die lijst opnemen. Dan kan de beheerder de keuze maken welke user die berichten mag krijgen.
Misschien een feature request naar Synology?
-
Misschien een feature request naar Synology?
Als mijn schriftelijke Engels goed genoeg was, zou ik dit meteen doen ::)