Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: patrik op 12 augustus 2019, 22:32:33
-
Ik heb 2 foscam IP cameras (geavanceerd) toegevoegd aan mijn DS212J. Tijdens installatie de verbinding getest en die was ok (kreeg ook camerabeeld boven 'ok vinkje' te zien). Na verdere info ingevuld te hebben kregen beide cameras na voltooing de status 'activeren' en dat is nu een paar uur later niet veranderd. Ze krijgen niet de status 'actief'. Ik kan ze ook niet via surveillance station/app gebruiken. Bij de bewerk knop kan ik ze alleen uitzetten en verwijderen, niet activeren oid. Ik heb ze al een keer verwijderd en nogmaals toegevoegd maar met zelfde resultaat.
Weet iemand waarom de camera's in de status activeren blijven hangen?
-
Misschien een licentie issue.
Heb je meerdere cam's ?
-
Zou het niet mogen zijn. Ik heb in totaal 2 camera's toegevoegd en er zitten 2 (gratis) licenties standaard op de NAS.
-
Heb je in de cameracomptabiliteitslijst gekeken? Die zie je hier (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera)
Foscam gaat op zich eigenlijk altijd wel goed, maar het kan zijn dat je nog een aanvullend Devicepack moet downloaden/installeren. Dat kan je ook in de daar getoonde lijst zien.
-
Ik weet dat je 2 gratis licenties hebt echter, voor sommige cams (met meerdere lenzen) rekent Synology 3 of 5 licenties voor dus:
2 foscam IP cameras (geavanceerd)
welke heb je dan ? Misschien met meerdere lensen ?
Maar goed, kijk hier (https://www.synology.com/nl-nl/products/Device_License_Pack) hoe Synology omgaat met licenties.
-
Thanks voor de snelle reacties. Ik heb de oplossing zojuist gevonden. Ik heb Surveillance station verwijderd van mijn pc en opnieuw geïnstalleerd. Daarna ging het toevoegen goed en kregen de camera's de status actief. Zat dus ergens in de Surv Stat. installatie.