Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: doekoe op 08 mei 2019, 22:44:55

Titel: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 08 mei 2019, 22:44:55
Beste,

Ik heb een DS114, nieuwe WD Purple en een nieuwe Hikvision DS-2CD2185FWD-I. Na installatie werkte alles ca 2 weken prima. Daarna echter af en toe witte vlakken in de tijdlijn, dit wordt steeds meer. Bij liveview zie ik dus ook af en toe geen beeld, onder 'IP-Camera' staat dan ook dat de verbindingverbroken is. Willekeurig lijkt de verbinding dus te worden verbroken. Op het moment dat de verbinding is verbroken kan ik de camera in SS uitschakelen en weer inschakelen en dan werkt ie weer voor bepaalde tijd. Als je niks doet lijkt ie steeds vaker weg te vallen.
Allereerst de voeding verdacht. Daarom voeding rechtstreeks op de camera aangesloten en niet POE. Geen verschil. Ik zie ook dat -wanneer de verbinding is verbroken- de camera wel gewoon werkt als ik hem rechtstreeks benader.
Daarna wat gegoogled en op basis daarvan DSM handmatig bijgewerkt naar de meest recente versie. Dit draait nu net, dus weet nog niet of dit de oplossing is.
Komt iemand dit bekend voor? Wat voor dingen zou ik nog meer kunnen doen?

(https://live.staticflickr.com/65535/32863094057_e82f6e45f3_z.jpg)
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Vuurvreter op 08 mei 2019, 23:04:53
Zou het kunnen (ik denk ff hard op) dat de camera met 8 Mp een te zware wissel trekt op je verbinding/NAS?
Of kan je NAS het misschien het niet aan?
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 08 mei 2019, 23:11:53
Wellicht, al denk ik zelf dat dat niet het probleem is. Hiervoor had ik namelijk een Linksys camera die het jaren goed deed... Totdat daar ook uitval op trad. Eerst een beetje, steeds meer, totdat ie niks meer deed. Dat was een 2 megapixel ding.
De HDD draait verder ook heel rustig en de nas wordt niet warm (voor zover dat mogelijk wat zegt).
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Vuurvreter op 08 mei 2019, 23:14:16
Heb je mogelijk al een lagere resolutie geprobeerd?
Al met al, een lastig probleem lijkt me.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 09 mei 2019, 22:25:22
Ik heb geen lagere resolutie geprobeerd. Ik denk ook niet dat dat het probleem is, ik doe verder weinig met de nas, 1 camera moet ie toch kunnen trekken.
Hoe dan ook, verse DSM heeft niet geholpen. Niks veranderd. Nu SS verwijderd en weer geïnstalleerd, nu afwachten of het beter is...
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 11 mei 2019, 07:22:30
Gistermiddag de resolutie op 1920x1080 gezet. Heeft niet geholpen.
Zou de DS114 dan toch gewoon 'oud' en versleten zijn?
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Vuurvreter op 11 mei 2019, 11:16:21
Misschien dat @Birdy of @Briolet hier een visie over hebben?
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Birdy op 11 mei 2019, 11:19:00
Ik heb geen echte ervaring met SS, speel/test er soms mee.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Vuurvreter op 11 mei 2019, 11:28:05
Ik bedoelde meer de vraag of zijn NAS misschien te oud is?
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Birdy op 11 mei 2019, 11:31:22
Nee hoor.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Birdy op 11 mei 2019, 11:38:07
Misschien eens met een andere UTP kabel testen en eens rechtstreeks op de Router aansluiten.
M.a.w., misschien een Netwerk probleem.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Briolet op 11 mei 2019, 12:25:48
Ik heb ook geen idee. Resolutie zal geen probleem zijn. De bandbreedte is echt te verwaarlozen op een gigabit netwerk. Ik heb ook probleemloos nog 2 4MP  Hikvisions aangesloten op een oude 100mb switch. Beelden worden sterk gekompimeerd. Volgens mij is default iets van 8 mbps bij een 4MP camera. (Compressie stel je in op de camera zelf bij max bitrate). Stel hem niet te laag in, want dan heb je scherpe stilstaande beelden bij het beoordelen, maar worden de bewegingen wazig.

Ik heb zelf wel maanden last gehad van hetzelfde probleem. Vooral mijn 2MP Foscam had er last van. Maar mijn 4MP Hikvisions ook.

Het moet een netwerkprobleem geweest zijn, maar niet direct qua overbelasting. Na restarten van de router bleef het probleem steeds weer enige tijd weg. Een jaar geleden heeft het probleem zichzelf opgelost.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: Briolet op 11 mei 2019, 12:38:26
Ik heb net even in het log op "connection" gezocht. In de maand april was er 1x een korte uitval (Hikvision) en in maart 5x (steeds de Foscam). Op het hoogtepunt waren het er wel 1000 per dag. Ik had switches uitgewisseld etc, maar niets hielp totdat het vanzelf opgelost was.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 11 mei 2019, 21:55:34
Ik kon me al haast niet voorstellen dat de DS114 dit niet zou trekken. Met de vorige camera ging het jaren goed, tot dit probleem er langzaam in sloop.

Wat betreft netwerk, ik heb zo'n KPN Experiabox/router. Ook al jaren. Camera en NAS zitten beide rechtstreeks op de router.
Titel: Re: Uitval in tijdlijn/willekeurig verbreken verbinding
Bericht door: doekoe op 03 juni 2019, 20:27:16
Een update. Vorige week via Marktplaats hier in de buurt een Asus RTN66U router opgepikt, deze en de Experiabox geconfigureerd zoals beschreven op het KPN forum, en alles werkt weer perfect. De Asus router hangt dus achter de Experiabox. Experiabox stuurt alleen de tv's aan, de rest loopt allemaal via Asus.

Het is dus toch 'iets' met de Experiabox, maar ik weet niet wat. Ga KPN eens bellen om te horen of een nieuwer type Experiabox de problemen mogelijk oplost. Ik was verder prima tevreden over de Experiabox.

Een ieder bedankt voor de hulp.