Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: atillav op 04 maart 2013, 15:12:22

Titel: "Access denied"
Bericht door: atillav op 04 maart 2013, 15:12:22
Nou zeg, update ik naar 3202 en krijg ik "Access denied" op alle gedeelde mappen.
Iemand een idee?
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: Berdino op 04 maart 2013, 16:39:54
Had ik ook. Na Windows opnieuw starten deden ze het weer.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: m4v3r1ck op 04 maart 2013, 21:52:13
Citaat van: "Berdino"
Had ik ook. Na Windows opnieuw starten deden ze het weer.

Die Bill snapt ook niets van lekker NASSEN!  :D
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: atillav op 05 maart 2013, 10:36:54
Helaas, het herstarten van Windows heeft bij mij niet geholpen.
De exacte melding bij het schrijven naar een willekeurige gedeelde map (of submap in een gedeelde map) met wat voor een bestand dan ook is "Access Denied, contact your system administrator". Vreemd is het bestand wel wordt aangemaakt, maar zonder inhoud (bijvoorbeeld een Word document).
Ik kan wel alles lezen, zowel oude als nieuwe (lege) bestanden. Daar krijg ik geen foutmeldingen.

Ik ga eens goed onderzoeken hoe en wat met instellingen qua permissies en dergelijke.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: DannyP op 05 maart 2013, 16:25:16
Probeer web assistant ik kwam er daarna weer in (cd bij nas geleverd).
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: Noah op 05 maart 2013, 19:16:58
Te vage foutmelding om iets mee te doen.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: atillav op 05 maart 2013, 19:22:01
Heb wel het volgende ontdekt. Als ik als Guest inlog vanaf een willekeurige WIN7 omgeving dan lukt wel anders. Ik ga er mee verder. Kom erachter. Laat het natuurlijk weten.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: Berdino op 06 maart 2013, 06:53:50
Misschien heb je hier iets aan:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 26&t=65350 (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=226&t=65350)
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: atillav op 08 maart 2013, 09:19:34
Ik ben eruit. Het betrof alleen Office bestanden (Word, Excel, en outlook items). Daarop verder zoekend kwam ik erachter dat het met een registry setting in WIN7 te maken had. Deze link heeft mijn probleem opgelost http://support.microsoft.com/kb/2589410 (http://support.microsoft.com/kb/2589410)

Wat ik wel vreemd vind is dat dit probleem ontstond nadat ik naar de laatste DSM ben ge-upgrade. DSM en WIN7 hebben in de basis niets met elkaar te maken. Er zijn ook geen onder wat updates van mijn WIN7 omgeving geweest. Misschien dat de update van DSM iets veranderd waarop de setting in de kb blijkbaar effect heeft.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: Briolet op 08 maart 2013, 13:19:05
Ik ben geen windows gebruiker, maar in de release notes lees ik dat nu het smb2 (http://en.wikipedia.org/wiki/Server_Message_Block#SMB2) protocol ondersteund wordt. Microsoft heeft het al in 2006 geïntroduceerd. Als ik dan lees wat smb2 inhoud, lees ik o.a.
Citaat
SMB2 includes support for symbolic links. Other improvements include caching of file properties,

Zou het dus niet gewoon zijn dat de privileges nu beter overgedragen worden, en met smb1 gewoon fout gezet werden?

Ik kan me van de mac ook vaag dergelijke problemen herinneren. smb is op de mac onder OS Tiger geïntroduceerd als standaard ondersteuning vanuit het OS. In die versie van het OS waren er ook allerlei privilege problemen tussen afp en smb bewaarde files.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: mike1040 op 10 maart 2013, 15:15:16
Ik heb helaas hetzelfde probleem (Access denied op netwerk schijven) na deze update. De tip om een hotfix te installeren wil ik graag doen alleen geeft Microsoft geen thuis wanneer ik de hotfix wil downloaden. Heeft iemand een alternatieve download van deze fix? Ik kan 'm namelijk neregens anders vinden...:(

office 2010 kb2553034 fullfile x64 glb.exe

Alvast dank!
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: cvr op 11 maart 2013, 14:40:06
En hier nog 1 met hetzelfde probleem. Via Windows Verkenner prima toegang tot de NAS maar zodra ik in een Office programma een file wil opslaan op de NAS wordt de toegang geweigerd.

Ik heb de Hotfix gedownload maar dat is al een oude dus ik kreeg de melding "is reeds geïnstalleerd". Vervolgens de regedit stappen doorlopen maar helaas zonder resultaat.

Ik zie dit issue (nog) niet op het US forum staan, zijn er hier meer gebruikers die dit ondervinden?
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: Richard67 op 11 maart 2013, 16:51:31
Citaat van: "mike1040"
Ik heb helaas hetzelfde probleem (Access denied op netwerk schijven) na deze update. De tip om een hotfix te installeren wil ik graag doen alleen geeft Microsoft geen thuis wanneer ik de hotfix wil downloaden. Heeft iemand een alternatieve download van deze fix? Ik kan 'm namelijk neregens anders vinden...:(

office 2010 kb2553034 fullfile x64 glb.exe

Alvast dank!
http://support.microsoft.com/kb/2553034 (http://support.microsoft.com/kb/2553034)
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: mike1040 op 12 maart 2013, 19:07:49
Citaat van: "dwight66"
Citaat van: "mike1040"
Ik heb helaas hetzelfde probleem (Access denied op netwerk schijven) na deze update. De tip om een hotfix te installeren wil ik graag doen alleen geeft Microsoft geen thuis wanneer ik de hotfix wil downloaden. Heeft iemand een alternatieve download van deze fix? Ik kan 'm namelijk neregens anders vinden...:(

office 2010 kb2553034 fullfile x64 glb.exe

Alvast dank!
http://support.microsoft.com/kb/2553034 (http://support.microsoft.com/kb/2553034)


Dank voor de tip maar ik krijg nu bij MS al een aantal dagen onderstaande melding:
"De systemen zijn momenteel niet beschikbaar. Probeert u het later alstublieft nogmaals of neem contact op met Microsoft ondersteuning wanneer u direct hulp nodig heeft."

Heeft iemand deze "wonder" fix ergens anders wel kunnen downloaden?
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: hdrider op 16 maart 2013, 17:49:48
Ik heb hetzelfde probleem, alleen met files opslaan vanuit office 2010.
Ik heb deze fix gedownload en bij installatie geeft hij aan dat dit reeds op mijn laptop staat.
Dus geen oplossing tot nu toe.
Titel: "Access denied"
Bericht door: Hofstede op 16 maart 2013, 18:04:44
Zoals in een ander draadje op dit forum al vermeld: Het probleem met Office bestanden is een bug met ACL op de NAS. Als je ACL voor de gedeelde map uitschakeld is dit probleem verholpen. ACL is overigens alleen nodig als je je  NAS gekoppeld hebt aan een Windows domein en zijn users.
Titel: Re: "Access denied"
Bericht door: victor50 op 09 april 2013, 18:34:57
De fix van attilav werkt voor mij. Het is een registrytweak en geen download-hotfix zoals  kb2553034.
Overigens inderdaad het idee dat het met 4.2 ontstaan is want op andere Synology doet het probleem zich (nog) niet voor. Zou handig zijn als Hofstede een linkje gaf naar het andere draadje.

Ik ben eruit. Het betrof alleen Office bestanden (Word, Excel, en outlook items). Daarop verder zoekend kwam ik erachter dat het met een registry setting in WIN7 te maken had. Deze link heeft mijn probleem opgelost <!-- m -->http://support.microsoft.com/kb/2589410 (http://support.microsoft.com/kb/2589410)<!-- m -->

Wat ik wel vreemd vind is dat dit probleem ontstond nadat ik naar de laatste DSM ben ge-upgrade. DSM en WIN7 hebben in de basis niets met elkaar te maken. Er zijn ook geen onder wat updates van mijn WIN7 omgeving geweest. Misschien dat de update van DSM iets veranderd waarop de setting in de kb blijkbaar effect heeft.