Het is natuurlijk wel zo dat een Helpdesk (bijvoobeeld Synology Support) alleen ondersteuning geeft als je de laatste versie van DM geinstalleerd hebt. Zelf probeer ik altijd wel bij te blijven met de laatste versies, want ik ben toch ook altijd wel nieuwsgierig naar een nieuwe versie. En gelukkig heb ik weinig tot geen last van de problemen die anderen hebben. Je kunt er in principe van uit gaan dat als je geen gekke dingen doet en de instructies volgt alles gewoon zal moeten werken. Soms kost het alleen even tijd om alles weer goed in te stellen. Doe dus alleen een update als je de tijd voor hebt en je de DiskStation een tijdje kan missen mocht het allemaal niet in één keer werken. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je altijd een recente backup hebt van je data. Ook al wordt alleen de systeempartitie bijgewerkt, er is altijd een risico dat het mis gaat.
Tenslotte sluit ik mijn dialoog af met de opmerking dat een nieuwe versie niet altijd een betere of mooiere versie is. Persoonlijk vind ik 3.0 helemaal niks en was ik meer tevreden met 2.3. Maar goed, ik zal er wel aan wennen en uiteindelijk het nut er van inzien waarom bepaalde veranderingen zijn doorgevoerd.