Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Renko op 18 oktober 2013, 21:46:28
-
Sinds gisteren is het via de webinterface benaderen van mijn DS213+ zeer traag.
Zowel intern als extern is het erg traag.
Voordat het aanmeld scherm ontstaat duurt het minuten. En na het aanmeldscherm duurt het minuten voordat hij begint met laden (na de validatie) en daarna nog minuten lang voordat je het DSM 4.3 scherm hebt. Ook regelmatig komt er geen enkele melding, maar lijkt het systeem te hangen.
Andere services doen het prima (Cloudstation, Cifs, Ds Photo, etc...)
Restart (DS213+, router) loste niets op.
Hebben jullie enig idee?
En wat kan ik nog proberen
-
Heb je de laatste DSM 4.3.3776-3 al geïnstalleerd?
Controleer de logfiles eens in DSM. Mogelijk dat je daar een verklaring kan vinden voor de traagheid.
Probeer als het kan eens via een andere PC in te loggen en probeer het ook eens bedraad als je nu via WiFi werkt.
Even wat ideeën .
-
Ik zou denken dat je PC het probleem is.
Zoals mikeo zegt, even een andere PC proberen.
Of andere browser.
Misschien een update gehad op je PC, Java bijvoorbeeld, die zijn ook altijd zo "handig".
-
Broncontrole al geraadpleegd?
Hoe is CPU-belasting, intern geheugen, I/O waits?
En verder: draai je ook SANBzbd? Dan kan het zijn dat Python de boel aan het ophangen is, was bij mij ook zo en het is over nu ik SABnzbd heb gestopt.
-
Wis eens de browsergeschiedenis van je webbrowser.
-
Nog steeds traag ?
Ook na het lezen van alle tips (sinds gisteren)?
Of was je er nog niet aan toegekomen ::)
Sorry, ben gewoon nieuwsgierig ;D
-
Herkenbaar probleem; ik heb ook al van alles geprobeerd. Het probleem ontstond nadat ik op dezelfde avond DSM 4.3 geïnstalleerd heb en er (automatische) Windows 7 updates geïnstalleerd werden.
De installatie van DSM 4.3 leek geslaagd, maar de interface bleef hangen op de 'herstarten over 0 seconden' popup. Na een uur de boel maar afgesloten.
Vervolgens werkte na het herstarten van alle systemen de webinterface niet, dus er veel weinig te controleren. Uiteindelijk de NAS helemaal uitgezet (stroomkabel eruit), schijven eruit en leeg opnieuw opgestart; alle lampjes van de NAS hadden de juiste kleur. Vervolgens reguliere herstart via de aan/uit-knop aan de voorkant. En zowaar... de webinterface deed het weer. Tenminste: ik kan inloggen. Het aanmelden duurt echter enorm lang. Als ik ben ingelogd werken alle onderdelen binnen de pagina wel snel, dus het lijkt niet aan de NAS zelf te liggen.
Ook kan ik bij het direct aansluiten van een externe harde schijf snel veel GB's overzetten. Maar probeer ik diezelfde actie te doen van NAS naar pc (via windows explorer), dan heb ik een overdrachtsnelheid van slechts een paar kB (geen tikfout!).
Dat levert bijvoorbeeld ook problemen op bij het afspelen van diavoorstellingen in Adobe Bridge. Het voor-inladen van fotobestanden is dan blijkbaar zo'n zware klus dat Bridge crasht.
Van alles geprobeerd dus - zelfs instellingen aan m'n netwerkkaart doorgevoerd, maar ik kan maar tot één conclusie komen: het moet liggen aan een van die laatste Windows 7 updates. Helaas is daarmee het probleem natuurlijk nog niet opgelost.
UPDATE: zojuist kwam de melding binnen dat DSM 4.3 3776 versie 3 geïnstalleerd kon worden. Daarmee is het probleem bij mij verholpen (hiephoi!)