Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: joskhuu op 09 maart 2014, 00:05:03

Titel: Bezig met starten van service ...
Bericht door: joskhuu op 09 maart 2014, 00:05:03
Ik heb last van de melding "Bezig met starten van services" in SA, als ik via een browser wil inloggen krijg ik de melding "Het systeem is bijna klaar, meld u later aan"

Nu ben ik al wezen zoeken op het forum en kwam dit topic tegen, en heb ook alles gedaan wat er in stond maar ik blijf het probleem hebben.

Topic: http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/nas-start-niet-op/

Nu is het enigste verschil dat ik mijn bestanden e.d. wel gewoon via mijn netwerk kan benaderen maar ik kan bijvoorbeeld niet inloggen met DS Download en in de Admin komen.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt.
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: jmeggink op 09 maart 2014, 13:14:47
Kan je hem ook via ssh of telnet (met Putty of WinSCP) benaderen?

https://www.synology.com/nl-nl/company/news/article/437 (https://www.synology.com/nl-nl/company/news/article/437) kan een oorzaak zijn.
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: joskhuu op 09 maart 2014, 13:37:14
Uiteindelijk heb ik de NAS moeten resetten en de OS opnieuw moeten downloaden en installeren.

Ik kon na de nieuwe instal weer in de admin komen, daar gaf de NAS aan dat 1 schijf kapot was. Ik had de optie om hem te herstellen en vandaag toen ik weer ging kijken leek het alsof de schijven weer netjes werken.

Hij is nu weer bezig met het maken van een time backup ... alleen duurt dit nog wel even.

De apps zoals ds download werken nog niet, maar dat zal wel komen doordat alle instellingen zijn ge-reset.
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: Paul H te O op 10 maart 2014, 15:34:35
Kun je de APP's al weer installeren?

Heb sinds vandaag/gisteren het zelfde probleem.
Kan wel bij me bestanden maar kan niet inloggen of bij APP's

Is dit een virus of is het toeval.
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: Goner op 10 maart 2014, 15:51:45
Ik heb hetzelfde gehad ... (maar zonder schijf-problemen)
Heb ook een reset gedaan en via Assistant de DSM 4.3-3827 geïnstalleerd. Was wel settings kwijt, dus opnieuw users aangemaakt.
Ook diverse apps weer geinstalleerd met Package Manager, voor sommige zoals Transmission en Sickbeard heb ik gewoon de oude folder (bijv volume1/@appstore/transmission) hernoemd naar .old en na installatie package gestopt, nieuwe folder naar .new hernoemd, originele folder weer oude naam gegeven en package gestart, werkte voor genoemde packages zonder problemen ... gingen gewoon door met oude configuratie en database.

kan geen toeval meer zijn ; je leest deze ervaringen aan de lopende band. Dankzij Synology hebben onze NASsen blijkbaar opengestaan naar buiten ...
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: joskhuu op 10 maart 2014, 16:51:22
Ik kon uiteindelijk mijn Apps ook gewoon weer installeren maar omdat ik de NAS ook verhuisd had klopte de IP adressen in mijn router niet meer. Deze heb ik toen aangepast en alles werkt nu weer zoals voorheen.

Ik lees inderdaad ook veel van dit soort problemen op het forum ... lijkt wel of dat er een lek in 4.3 zit.
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: linksys66 op 19 maart 2014, 18:33:31
ik heb hetzelfde probleem, kan iemand uitleg geven
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: Birdy op 19 maart 2014, 19:01:52
Citaat
ik heb hetzelfde probleem
"Bezig met starten van services" ?

Citaat
kan iemand uitleg geven
Wat wil je uitgelegd hebben ?
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: linksys66 op 19 maart 2014, 20:14:50
heb al een week dit bericht:
Het systeem is bijna klaar. Meld u later aan.

systeem al paar keer uitgezet
Titel: Re: Bezig met starten van service ...
Bericht door: Birdy op 19 maart 2014, 20:19:37
Lees deze ook even:
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-3/'het-systeem-is-bijna-klaar-meld-u-later-aan-'/msg103259/#msg103259
http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/inlogfout-het-systeem-is-bijna-klaar-meld-u-later-aan/msg103760/#msg103760