Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: SynMan op 04 maart 2013, 23:13:17

Titel: Broncontrole
Bericht door: SynMan op 04 maart 2013, 23:13:17
Na de upgrade naar 4.2 kan ik "Broncontrole" niet meer openen. De window gaat wel open maar blijft leeg en het system blijft zoeken. alles staat licht grijs en ik kan het venster niet meer sluiten. Iemand een idee ? (heb reeds veschillende malen een reboot uitgevoerd).
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: SynMan op 04 maart 2013, 23:27:55
screenshot toegevoegd.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: petersmid op 05 maart 2013, 09:48:42
ik krijg een vergelijkbaar scherm. 'Bezig met laden' is zichtbaar maar verder gebeurt er niets.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: Matr1x op 05 maart 2013, 10:19:37
Citaat van: "RonnyB"
(heb reeds veschillende malen een reboot uitgevoerd).

Als je een update van DSM doet, is je systeem altijd met van alles bezig (zoals conversie). Dit gebeurt in de achtergrond en kan soms wel dagen duren. Opnieuw herstarten van je systeem is niet verstandig, want dan begint dit conversieprocess vaak weer opnieuw. Gewoon geduld hebben en na een paar dagen moet alles weer werken als voorheen.

Het had natuurlijk wel fijn geweest als je bij broncontrole kon zien wat er allemaal gebeurt. Maar blijkbaar kost het nu te veel moeite om deze gegevens te bepalen. Op een rustiger moment zal ditvast geen probleem zijn, tenzij het een bug is.

Als je wilt weten wat er allemaal gebeurt, kun je ook in een telnetsessie de commando's PS en TOP gebruiken. Dan zul je zien dat het systeem nog gewoon druk bezig is met het afronden van de update.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: Briolet op 05 maart 2013, 13:40:25
Broncontrole is inderdaad even weg bij een update. Ik laat alle data gewoon opslaan en bij de installatie van DSM 4.2 beta en DSM 4.2 zelf is hij gewoon een tijdje 'afwezig' zoals ook uit bijgaand screenshot blijkt.

Het tweede, smallere gat op 3 maart begint om 16.06 uur en eindigd de volgende dag om 9.06 uur. Nu ik naar de tijden kijk, is alleen het vreemde dat de eindtijd ongeveer het moment is dat ik de update uitgevoerd heb. Ra-Ra.
De klok zelf schijnt wel de goede tijd weer te geven want de laatst weergegeven data in de 1-week weergave is maar een half uur oud.

EDIT: De gaten zijn dus waarschijnlijk allen missende historische data. Blijkbaar Worden die data heel lang in het geheugen bewaard voordat ze op schijf opgeslagen worden. En bij een DSM update wordt vergeten die data eerst eens weg te schrijven.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: Matr1x op 06 maart 2013, 04:43:01
Hier ook geen problemen. Werkt eigenlijk direct na update van DSM, maar ik heb op mijn testsysteem dan ook niet veel media staan.

[attachimg=0:3e7u98pm]Broncontrole.png[/attachment:3e7u98pm]
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: hgoor op 06 maart 2013, 09:55:51
Vergelijkbaar probleem, maar hier dus niet opgelost: ik krijg een error..
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: SynMan op 07 maart 2013, 21:21:39
Volgende info gekregen van Synology support:

Would perform a system restart or clean your browser cache would help to eliminate the error incurred by DSM 4.2?
Please press and hold RESET button on the back of DiskStation until a beep sound emitted, and then try using DS Assistant to locate your DiskStation to be able to log in DiskStation Manager UI.

The RESET button on the Synology Product has following functions:

• To restore "admin" account's password to default value(blank).
  To reset IP, DNS, gateway, and other net interfaces to DHCP
• To reset the UI managment port to 5000/5001
• To disable PPPoE
• To disable AutoBlock
• To disable link aggregation
• To disable firewall rules
Hope this helps, and let me know if you need other helps.

Ik heb dit echter niet gedaan.
Systeem heeft een shutdown gedaan via de powerschedule. Is de dag nadien terug opgestart en ik kan alles terug aanklikken.
Echter wanneer ik PackageCenter open komt het fenomeen terug. Dus vermoed ik dat er een bug inzit.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: SynMan op 08 maart 2013, 22:46:47
Hi,

Synology heeft een reply gestuurd met melding dat het een gekende bug is.

Echter heb ik nu gevonden via mijn iPad3 dat alles werkt en geen foutmeldingen !

Ook via Safari op Win 8 PC werkt alles perfect.
Conclusie: het zou de combinatie WIN 8 - IE10 moeten zijn dat roet in het eten gooit.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook eens kan uitproberen.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: dressie op 09 maart 2013, 19:38:03
Ik gebruik Windows7 en Google Chrome, zelfde probleem. Het probleem is weg als je de DS reset. Maar na diverse logins is het weer terug.

Goed om te horen dat het bekend is bij Synology, nu maar wachten op een fix.

Grt,
Andrès
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: RobertAthome op 10 maart 2013, 08:57:41
Citaat van: "dressie"
Ik gebruik Windows7 en Google Chrome, zelfde probleem. Het probleem is weg als je de DS reset. Maar na diverse logins is het weer terug.

Goed om te horen dat het bekend is bij Synology, nu maar wachten op een fix.

Grt,
Andrès

Zelfde hier.
Gebruik Windows 8 : Chrome, Firefox en IE werken niet correct. Na reboot lijkt alles ok. Echter na enkele logins inderdaad krijg ik deze meldingen ook.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: hgoor op 12 maart 2013, 00:16:46
Probleem is dus bekend en een bug? Ik dacht even dat het opgelost was: na reboot deed broncontrole het weer 24 uur lang, nu werkt het weer niet meer...
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: RobertAthome op 27 maart 2013, 08:48:30
Probleem lijkt opgelost te zijn na een update van Media Server (1.1-2327).
Ik heb het probleem sinds dien niet meer gehad.
Wel in IE10 welke dan geen netwerk verbinding kan maken.
Verder lijkt de broncontrole weer volledig werkend.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: dressie op 27 maart 2013, 21:44:05
Ik heb ook de update gedaan voor de Media Server, maar bij mij werkt het nog steeds niet. Ben bang dat het probleem pas opgelost word met een nieuwe DSM versie. Weet niet of Synology met een hotfix komt?
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: Patrick Scholten op 16 april 2013, 12:37:24
Ik heb hetzelfde probleem, echter update van mediaserver en NAS herstarten helpt niet, iemand al wat meer nieuws?
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: RobertAthome op 16 april 2013, 12:40:49
Had een ticket aangemaakt bij Synology.
Ik heb een hotfix gekregen echter deze verhelpt het niet.
Het lijkt erop dat een hoge load op de DS het veroorzaakt.
Ik kan het reproduceren wanneer ik van de Antivirus de definities wil updaten.

Heb dit ook gemeld bij Synology d.m.v. een support ticket.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: dressie op 16 april 2013, 12:42:50
Toch een hotfix geweest? Jammer dat het niet werkt, vind het echt vervelend worden dat het niet werkt.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: janbal op 16 april 2013, 12:44:43
Broncontrole op zich geen probleem mee maar had wel vreselijk hoge load na update 4.2
Ging even over na herstart maar kwam dan weer terug. Het lijkt erop dat de server voor de virusdefinitie-update niet kan worden gevonden.

Antivirus service helemaal stopgezet, vervolgens herstart en probleem is over ever since.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: Glen op 16 april 2013, 19:57:14
Probeer anders eens SNMP in of uit te schakelen.
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad en heb dan een beetje rondgesnuffeld en gevonden dat dit bij sommige mensen hielp.
Bij mij was gewoon heropstarten voldoende om de broncontrole weer werkende te krijgen.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: m4v3r1ck op 16 april 2013, 21:03:42
Lampje!: Heeft DSM 4.2 wellicht andere Java specificaties?
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: dressie op 18 april 2013, 07:42:07
Bij mij was gewoon heropstarten voldoende om de broncontrole weer werkende te krijgen.
Hier ook, probleem is dat het altijd maar van korte duur is. Alle andere trucjes ook geprobeerd, maar geen positief resultaat. Wachten op Synology dus.
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: RobertAthome op 19 april 2013, 07:10:49
Heb nu sinds gister dsm 4.2-3211.
Het lijkt erop dat het probleem met de broncontrole is opgelost.

Ik heb wel bij hoge load (bv starten full system scan van de antivirus van synology) de melding echter nadat de load iets is afgenomen opent hij wel weer normaal.
Geen herstart nodig.

Wel is de load van de Antivirus naar mijn mening veel te hoog met laden van definities en scannen (voornamelijk definities). Maar dat is een ander topic.

Hebben anderen dezelfde ervaringen met de broncontrole?
Titel: Re: Broncontrole
Bericht door: DanielV_ op 19 april 2013, 14:58:28
Ik heb dit probleem gehad, en gemeld bij Synology.
Het bleek een bug te zijn in de firmware en volgens de support medewerker werd dit opgelost in de nieuwe firmware, die sinds korte tijd nu beschikbaar is.

Hi Daniel,
Thanks for the reply.
If the server (DS212j) is in a busy status, it might be the cause. If is this case, please try to disable some services or packages to see if this helps.
However, our developers are working hard to address in a future release in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.
Sincerely,
Max Jan

On Fri, Mar 22, 2013 at 4:34 PM, Daniel  wrote:
Hi Max Jan,
If the problem will return, can you give me the actions to fix this, so I can fix it myself?
Sincerely,
Daniel.

2013/3/22 Synology Technical Support <support@synology.com>
Hi Daniel,
Thanks for the reply.
This a known issue that Resource Monitor is working after restarting, and our developers are working hard to address in a future release. Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.
If you have any great suggestions or feature requests, please kindly send them to our Product Management group at:
http://www.synology.com/support/inquiry_form.php?lang=enu&type=1
Sincerely,
Max Jan

On Fri, Mar 22, 2013 at 4:10 PM, Daniel wrote:
Hi Max Jan,
The problem is now solved. Can you give me any information about the problem?
Sincerly,
Daniel