Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: hummer op 09 november 2014, 15:35:03
-
Hallo
Ik heb sinds een half jaar een Nas server. Eigenlijk zonder problemen als er al een probleem was kon ik deze met behulp van het forum wel oplossen. Maar nu ik ik een probleem na een update naar DSM 5.1.
Ik heb een probleem met Cloudstation . Wat is het probleem, we hebben een laptop waar ik een nieuwe SSD schijf in heb gezet deze was defect. Dit was een paar weken terug alles geinstalleerd ook het programma Cloudstation voor de backup van onze foto's . Ik heb het programma alleen op de Laptop gezet maar nog niet uitgevoerd.
Vandaag wilde ik een backup van onze foto's maken dat wilde dus niet lukken omdat ik DSM 5.1 op de Nas staat,dus moest ik een nieuwe versie(Cloudstation 3.1) versie downloaden deze geprobeerd te installeren wat dus niet wilde omdat ik eerst de oude versie verwijderen. nadat ik dit gedaan had de nieuwe versie proberen te installeren dit was dus niet mogelijk ik kreeg de melding dat ik eerst de oude versie moest verwijderen maar dat is al gebeurd. Ik heb de hele laptop doorgespit icl het register maar ik kan geen restanten vinden van de oude versie van Cloud station.
Nu heb ik op mijn eigen PC ook wat dingetjes waar ik een backup van wilde maken daar de versie Cloudstation 3.1 geinstalleerd . Dit wilde ook niet lukken hier was de reden niet de juiste rechten of het wachtwoord onjuist maar volgens mij heb ik alles wel goed ingsteld. dus hier kom ik ook niet verder mee.
Mijn vraag is dus hoe kan ik bovenstaande problemen oplossen. Ik denk dat ik alles goed heb ingesteld maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik ben met Google en dit forum al een heel eind gekomen maar ik ben gewoon nog een beginner op het gebied van Nas Netwerk en Rechten etcc
-
Ondertussen werkt het op mijn PC wel.
Maar op de Laptop lukt het maar niet om Cloudstation te installeren terwijl het programma volledig van de schijf is verwijderd. Geeft hij bij het installeren van de dat de vorige versie eerst verwijderd moet worden maar die is al verwijderd.
Wie weet een oplossing??
-
Heb je na het deinstalleren je laptop opnieuw opgestart? Aangezien cloud station ook in het opstart gedeelte van je laptop zit. Mocht je de oude versie wel kunnen installeren, installeer die dan en verwijder hem vervolgens met Revouninstaller.
-
En kijk even naar je firewall, ik moest hem opnieuw opnemen in deze regels
-
Ondertussen werkt het op mijn PC wel.
@Bobdroid
-
Ik her ook al verwijderd met revo uninstall. Laptop heb ik daarna niet opnieuw opgestart.
Dat ga ik nog even proberen.
bedankt voor de reacties
-
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/ds-cloud-kitkat-en-jellybean/
Wellicht een oplossing