Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: deregt op 20 februari 2014, 09:10:32
-
beste forum leden,
ik heb bij synology een xxxxx.familyds .net aan gemaakt wat op dit moment goed werkt nu blijkt dat ik een mailtje kreeg in het Engels die taal beheers ik niet maar een vriend vertelde mij dat ik elke 30 dagen op nieuw moet activeren anders word die verwijderd kan iemand mij uitleggen waarom of hoe ik dat kan veranderen.
zie email
Dear user,
deregt.synology.me was last updated on 2014-01-20 19:06:09 GMT +01:00. DDNS
hostnames must be updated every 30 days to prevent them from being removed from our system.
If you are still actively using deregt.synology.me and do not wish to have your free hostname removed from our system, please enable the DDNS service on your DiskStation.
If you are no longer using this deregt.synology.me, simply ignore this message and your hostname will be removed automatically.
Sincerely,
Synology DDNS Service
-
Dit mailtje krijg je omdat je DS kennelijk geen contact heeft gemaakt met DDNS Server van Syno.
Laatste contact was kennelijk: 2014-01-20 ?
Overigens, het lijkt mij sterk dat je je NAS 30 dagen of meer niet aan is geweest dan wel geen internet verbinding had.
Als dat zo is, dan zou ik hiervoor een ticket inleggen dat het systeem onterecht dit soort E-mails stuurt.
-
bij mij weten staat die 24/7 aan ik had wel een probleem dat ik geen verbinding meer had maar dat kwam waarschijnlijk om dat ik de modem had gereset zie vorige post .
en ja ik kan een bericht sturen maar zo als ik al vertelde ik ken de Engelse taal niet dus helaas ik ga het wel in de gaten houden.
ed
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/ds-413j-niet-meer-zichtbaar/
-
...dat ik elke 30 dagen op nieuw moet activeren anders word die verwijderd ....
do not wish to have your free hostname removed from our system,
Het antwoord staat er eigenlijk al. Je gebruikt een gratis account. In deze wereld is niets gratis, behalve de zonneschijn. De re-activatie is er alleen om je niet alle gemak van een betalend account te geven. De oplossing is dan ook simpel: voor een paar euro tot tientjes per jaar ben je hier vanaf.
-
dat vind ik geen probleem maar hoe doe ik dat bij hun,want voor die paar euro doe ik niet moeilijk.
heb ik er ook geen omkijken meer na.
-
Ik zie nu pas dat je de ddns van synology zelf hebt. Die zit bij de prijs van de nas inbegrepen. Dat moet ergens in je ddns of netwerkinstellingen zitten. Normaalgesproken moet hij zelfstandig elke 24 uur een update doen.
-
Staat in jou configuratiescherm onder status "normaal"? Wellicht helpt "Nu Bijwerken".
-
hij staat op normaal,bijwerken heb ik inmiddels gedaan.
maar ja waarom ik dat mailtje dan krijg snap ik niet als het bij de prijs inbegrepen is.
ed
-
Laat het los zou ik zeggen :P misschien was het een vergissing van Synology. Die brief lijkt mij een geautomatiseerd iets en ook dat wil wel eens mis gaan ..
-
Ik zou voor de zekerheid in het 'Log Centre' van de nas kijken. Ongeveer elke 24 uur moet er een entry in staan dat hij zijn ddns geupdate heeft.
-
daar heb ik net gekeken en het klopt dat gaf die ook aan dus ik denk dat het wel goed gaat maar blijf het wel even in de gaten houden
alvast bedankt