Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: HHGD op 06 april 2014, 08:02:45
-
Wanneer je op het ? klikt voor uitleg/hulp dan duurt het ecth onacceptabel lang dat de tekst zichtbaar wordt.
Dus links zie je de onderwerpen wel alleen dus zonder inhoud.
CPU staat op 2%, Ram op 25% en verder doetie niks.
Dit is gekomen (en opgevallen) na het updaten van 4.3 naar 5.0.
PS. Tijdens het typen van dit bericht is het help onderwerp nóg niet geladen. Quickconnect in dit geval.
PS2. Ook wanneer ik DS HElp direct benader via het icoontje wordt het niet meer geladen.
PS3. Het lijkt erop dat dit aan Chrome ligt!!! want met FireFox laad hij de tekst gewoon wel snel zien.
-
Ik heb het net even met Chrome op de Mac geprobeerd: Binnen twee a drie tellen staat de helptekst in beeld. (met DSM 5.0 update 1)
-
Ik gebruik alleen maar Chrome (Windows) en heb geen problemen met het laden van de Help text en krijg dan ook direct response. :S
-
Quickconnect in dit geval.
Of zou QC de oorzaak zijn? Sinds DSM 5 kun je ook QC in de browser gebruiken. QC behoort te herkennen dat je op je LAN zit. Zo niet, loopt het dataverkeer allemaal via de QC server in Leeds (Engeland), en wordt je uploadspeed limiterend.
-
QC behoort te herkennen dat je op je LAN zit.
Klopt, heb het net even getest met QC op LAN en ben vervolgens gewoon via LAN in Webman b.v.:
http://192.168.xxx.xxx:5000/webman/index.cgi
-
Bedankt allemaal voor de reacties maar jammer genoeg schiet ik er niks mee op. Heel fijn als het bij iemand anders werkt echt maar ik zoek meer een oplossing.
Het heeft overigens niks met QC te maken.
Ik heb het puur over de DS Help die je aanklikt en dan kan je allerlei onderwerpen kiezen. Die zie ik ook maar de rest dus niet.
Ik heb Chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helaas werkt het nog steeds niet.
In FireFox en IE werkt het perfect. Ik werk met Win8.1 Enterprize.
Firefox is niks mis mee om weer mee te gaan werken maar ik zou toch willen weten waarom Chrome bij mij nu zo raar doet terwijl het onder de "good old" 4.3 perfect werkte.
-
Ik weet dat je hier ook niets aan hebt maar heb ook even getest op m'n Laptop met W8.1 en Chrome en dat werkt ook binnen de functies en als ik op het Help icoon klik.
Heb je dit probleem ook als je op het Help icoon klikt ?
Misschien Cache legen van Chroom een oplossing ?
-
Ik weet dat je hier ook niets aan hebt maar heb ook even getest op m'n Laptop met W8.1 en Chrome en dat werkt ook binnen de functies en als ik op het Help icoon klik.
Heb je dit probleem ook als je op het Help icoon klikt ?
Misschien Cache legen van Chroom een oplossing ?
Ja want daar heb ik het ook over maar ook wanneer ik bv bij QuickConnect zit en daar op het ? druk...zelfde resultaat.
Ik heb in mijn reactie boven al gezegd dat ik Chrome helemaal verwijderd heb en daarna opnieuw geïnstalleerd. Resultaat blijft hetzelfde. En ik werk ook met 8.1. echt vaag.
-
Je kunt in het dialoogvenster van de helpschermen ook kiezen voor een locale versie van de helpbestanden (en die worden dus niet via Internet geladen). Om dit te activeren moet je kiezen Opties --> Source --> Online (de termen zullen in de Nederlandse versie anders zijn).
[attachimg=1]
HTH, Jappie
-
Je kunt in het dialoogvenster van de helpschermen ook kiezen voor een locale versie van de helpbestanden (en die worden dus niet via Internet geladen). Om dit te activeren moet je kiezen Opties --> Source --> Online (de termen zullen in de Nederlandse versie anders zijn).
(Link naar bijlage)
HTH, Jappie
Super mega bedankt. Ik had dat inderdaad gezien maar never nooit aan gedacht het daadwerkelijk te proberen. Zodra ik hem op offline zet is de handleiding gewoon leesbaar. Blijft de vraag wel waarom Chrome zo doet nu maar op zich maakt het nu niet meer uit.
Nogmaals bedankt!!
-
Gebruik de online versie: http://help.synology.com/dsm/?lang=enu
-
Jeeeee.....die wist ik niet, bedankt ;)
-
en voor wie het liever in het nederlands leest:
http://help.synology.com/dsm/?lang=nld
-
Dan in ALLE talen ;D :
[attachimg=1]