Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Edward68 op 12 april 2014, 13:07:14
-
Ik heb vandaag om 13:00 de update laten draaien, nadat ik vernomen heb van Synology dat de update voor de DS112J aangepast is. Geen problemen met updaten en het systeem is weer up.
-
Iemand enig idee of de ds211j nu ook probleemloos
Bijgewerkt kan worden?
-
Kan er geen problemen over vinden, het echte grote probleem was de 112j.
Er zat gewoon een vette bug in die update.
Zelf DS111 update 2 gedaan, geen probleem.
-
Met dat model waren er toch geen problemen? Als dat zo was had Synology dat wel gemeld. Het probleem trad alleen op met de DS112J.
-
Hier ook alles goed gegaan. Nas: DS112j. Blij dat ik altijd het geduld opbreng een paar dagen te wachten en eerst lees wat de ervaringen van anderen zijn met de updates.
-
Waar kan ik die update voor de 112j vinden? want update via "bijwerken en herstellen" lukt niet. krijg de melding dat er internetverbinding is........
-
Hier? ..
http://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS112j
Changelog:
http://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/model/DS112j
-
Als daar download dan krijg ik bij installeren dat mijn dsm nieuwer is dan de gedownloade versie.
Daar heb ik dus niets aan.
-
Oh ok, geen dank .. Hier dan? Gevonden met de zoekfunctie.
http://ukdl.synology.com/download/criticalupdate/update_pack/4458-2/
Maar lees even dit:
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/ds112j-dood-na-dsm-5-0-4458-update-2/
-
@GeddyLee: Sorry, ik bedoel ik niet slecht. Ik probeer alleen mijn 112j te updaten en wel op een veilige en juiste manier.
Ondanks mijn zoekactie had ik dat nog niet gevonden. Maar heel erg bedankt voor deze info.
-
Er is een oplossing beschikbaar. Zie info via link:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=108&t=84383&hilit=ds112j&start=75
en voor wie het geheel in het engels wil lezen, download het volgende bestand:
http://tot.nu/ds112j-fix.doc
Ik heb e.e.a uitgevoerd en het werkt. DS112J na 15 minuten weer online en running, voor zover ik kan zien is er geen data verloren gegaan. :D
Gaat in iedere geval sneller dan wachten op de service afdeling van Synology. :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
-
@GeddyLee: Sorry, ik bedoel ik niet slecht. Ik probeer alleen mijn 112j te updaten en wel op een veilige en juiste manier.
Ondanks mijn zoekactie had ik dat nog niet gevonden. Maar heel erg bedankt voor deze info.
:P sorry, zat je een beetje te stangen ;) hopelijk lukt het, succes!
-
Wat moet ik nu precies doen om mijn DS112j weer werkend te krijgen?
Groet Patrick
-
Hoever ben je gekomen met de beschrijving van Frenkie123, twee posts geleden ?
-
Daar ben ik niet ver mee gekomen, want via telnet kan ik al geen verbinding maken. Voer mijn ip en port in en lijkt verbinding te maken. maar minuut later in telnet zegt telnet disconnect. Dus kan niet niet inloggen.
Groet Patrick
-
Wellicht toch verstandiger om een ticket te openen? Je hebt nu een NAS die al bij elkaar 14 dagen "dood" is, immers uitgevoerde updates na 12 april hadden deze problemen niet.
-
Daar ben ik niet ver mee gekomen, want via telnet kan ik al geen verbinding maken. Voer mijn ip en port in en lijkt verbinding te maken. maar minuut later in telnet zegt telnet disconnect. Dus kan niet niet inloggen.
Groet Patrick
Ik heb dat document even gelezen maar dat stuk over:
Telnet device
Telnet your device. In Windows this can be done with Putty.exe. If you do not have this, download it.
Open your telnet client, and telnet your device. Log in with:
Username: root
Password: 101-0101
klopt niet helemaal.
Als je het volgende doet om juist in te loggen dan kun je verder na het punt "Run the following command:"
PuTTY:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download putty.exe
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
3 - Start putty.exe
4 - Geef je IP-adres van je NAS op
5 - Zorg dat SSH aangeklikt is
6 - Save....geef een naam in "Saved Sessions"
7 - Klik op Open
8 - Je krijgt Putty scherm met "login as:"
9 - Geef in: root <enter>
10 - password: <Admin password> <enter> (PS: je ziet de cursor niet verplaatsen).
-
Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal. Kan ik niet doen, want ik kom niet op mijn DS112J.
Groet Patrick
-
Dan zul je contact op moeten nemen met Synology