Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: markdirk81 op 12 maart 2012, 23:43:03
-
Hallo,
Heb afgelopen week mij DS211j geüpdate naar DSM 4.0-2198 en heb sindsdien problemen met de mobiele versie van DSM.
Het zit zo, als ik met mijn HTC Sensation verbinding maak naar DSM mobile over het 3g netwerk van HI/KPN krijg ik bij verschillende acties de foutmelding dat ik niet genoeg rechten heb, en wordt ik na het bevestigen van het foutbericht uit mijn admin accound uitgelogd.
Bezoek ik met mijn telefoon DSM mobile over mijn wifi netwerk via http://nas.mijndomeinnaam.com:5000 (http://nas.mijndomeinnaam.com:5000) dan werkt alles naar behoren en wordt ik er niet uitgegooid.
Omdat ik opzoek ben naar een oplossing heb ik het volgende al geprobeerd.
-Een nieuw account gemaakt met admin rechten...
-Verbinding gemaakt met een ipad via de wifi-hotspot van mijn telefoon. (Mijn ipad heeft geen 3g)
-Verbinding gemaakt met een macbook via de wifi-hotspot van mijn telefoon. (Hij laat hier de desktop versie van DSM)
-Op de browser van mijn telefoon de cookies en chache gewist.
-Directe verbinding gemaakt naar mijn externe ip adres. Dus geen tussen komst van een your-ip server.
-Op de telefoon over geschakeld naar de desktop interface van DSM
-Synology uitgezet en na enkele minuten opnieuw opgestart.
Al deze dingen heb ik geprobeerd zonder enig succes. Het lijk mij sterk dat het aan mijn telefoon toestel ligt, maar ik sluit het niet helemaal uit. Bij DSM mobile 3.2 had ik geen problemen.
Overgens mijn telefoon is niet ge-root en draait de orgineele stock rom van HTC.
Dus nu vraag ik mij af, is dit een bug in DSM mobile 4.0 of ligt dit aan het netwerk van HI/KPN?
Kunnen meer mensen hier even testen en hun bevindingen posten.
Graag vermelden welk netwerk en toestel je hebt gebruikt.
Uiteraard een idee naar een oplossing voor dit probleem is ook welkom. :D
-
Ik ben weer vandaag verder opzoek gegaan naar een oplossing voor het probleem en dit keer is het mij gelukt. Met een VPN verbinding van mijn DS lukt het nu wel om ingelogd te blijven in DSM mobile 4.0
Nu verdenk ik dat HI/KPN op een één of andere manier mijn verbinding tussen de Synology verhinderd waardoor een soort van time out optreed en ik uitgelogd wordt.
Het zal wel leuk zijn als een van jullie dit ook kan testen met Hi/Telfort/KPN verbinding.
Dan weet ik zeker dat het niet aan DSM ligt maar aan het netwerk van KPN. :wink: