Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: leonardus op 16 november 2013, 23:01:38

Titel: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 16 november 2013, 23:01:38
Beste mensen,

Ben in het bezit van een DS213 en heb met de "vorige" update redelijk veel moeite moeten doen om een door mij veel gebruikt programma om bestanden van Usenet te downloaden (NZBget) weer werkend te krijgen. Afgelopen week de laatste update van dsm (4.3-3810) uitgevoerd.

(zie afbeelding)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/18883577/274_1.jpg)

Tot mijn verrassing loop ik weer tegen een probleem aan waar ik de oplossing nog niet van heb gevonden. Alle veranderingen die ik wil aanbrengen in user accounts zoals wachtwoorden etc. worden gevolgd met onderstaande foutmelding,

(zie afbeelding)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/18883577/274.jpg)

De foutmelding 274 dus. Uiteraard heb ik op google gekeken maar de oplossing tot nu toe niet gevonden. Aan de settings van mijn admin account heb ik in tussentijd niets veranderd. Ook niet aan de rechten van de verschillende mappen etc. De nas heb ik ook opnieuw opgestart maar de foutmelding blijft helaas.
Heeft iemand enig idee?.
Hartelijk bedankt voor het meedenken alvast.




Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 17 november 2013, 00:25:20
Helaas is het zo dat ik heel veel ellende heb zien voorbij komen sinds V4.3 en hoger.
Dat is ook de reden dat ik nog steeds op 4.2 zit, maar dat is mijn keuze.

Je kunt 3 dingen doen:

A - Wachten totdat iemand de oplossing weet.

B - Ticket inleggen bij Synology Support of bellen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of als je wilt bellen:
http://www.synology.nl/company/contact_us.php?lang=nld

C - Downgraden naar 4.2-3211 en wachten totdat 4.3 stabiel is.
Downgraden is niet supported door Synology, officieel kan dit dan ook niet, dus dit is geheel op eigen risico.
Maak eventueel een backup.

1 - Downloaden "DSM_DS213_3211.pat" hier: http://download.synology.com/download/DiskStation/DSM4.2/3202/

2 - Wijzig in /etc.defaults/VERSION naar de voorgaande versie:
minorversion="2"
buildnumber="3202"

3 - Dan handmatig "DSM_DS213_3211.pat" installeren.
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Hofstede op 17 november 2013, 09:46:13
Mijn inbreng: als je systeem al problemen geeft  en ook al eerder problemen gaf is het erg onverstandig om te proberen te downgraden. Ik zou proberen om het Diskstation te resetten en dezelfde DSM versie er opnieuw schoon op te zetten.
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 17 november 2013, 13:17:58
@ Birdy en Hofstede, bedankt voor het meedenken. Een totale reset en opnieuw opbouwen ga ik voorlopig nog niet doen. Als het goed is ben ik niet de enige en wordt er door Synology aan gewerkt. Daarom heb ik er voor gekozen om het meldingsformulier te gebruiken. Nu maar afwachten of ik binnen redelijke termijn een antwoord krijg. De oplossing laat ik uiteraard hier weten.
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 17 november 2013, 17:48:25
Mensen, probleem opgelost.

Hoe?

Vandaag de NAS een paar minuten uit laten staan, daarna opnieuw opgestart, probleem voorbij. Vraag me niet hoe het daardoor kan maar het is wel zo. Raar maar waar.

Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 17 november 2013, 20:57:42
  :o zeer merkwaardig ::), maar goed opgelost dus..... ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: dukard op 17 november 2013, 21:36:50

2 - Wijzig in /etc.defaults/VERSION naar de voorgaande versie:
minorversion="2"
buildnumber="3202"

Interessant verhaal Birdy, maar hoe kom ik bij "etc.defaults/VERSION" om dat bestand te editen als ik een keer zou willen downgraden ? Kan het nergens vinden in DSM.

Alvast bedankt ...  ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 17 november 2013, 21:42:56
Zie bijlage  ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: dukard op 18 november 2013, 00:51:36
Zie bijlage  ;)

Ja, dat snap ik, maar hoe kan ik dat bestand vinden en waarmee kan ik het editen ?
Ik gebruik de Syno NAS als een end-user  :oops: ... dus vandaar dat ik even doorvraag.  ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 18 november 2013, 17:50:59
In mijn voorbeeld doe je inloggen met PuTTY en dan met vi editen maar zo te lezen gaat dat het niet worden, denk ik.

Je kunt ook WinSCP gebruiken:

1 - Zorg ervoor dat SFTP aangevinkt is in Configuratiescherm > FTP
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)

Dan browsen naar /etc.defaults
Op VERSION staan, rechtermuisknop kies bewerken.
Na bewerken saven en er wordt gevraagd naar password, password van admin weer gebruiken.
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: dukard op 18 november 2013, 22:02:51
Dank Birdy ... heldere uitleg, zo lukt het wel ...  ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 18 november 2013, 22:06:06
Mooi zo, succes  :!:
 ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 19 november 2013, 09:52:08
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte brengen van de voortgang, ondanks dat het probleem voor mij al is opgelost. Ik had immers al een ticket aangemaakt bij Synology. Heb de gevraagde bestanden opgestuurd en verzocht om een update nadat ze de bestanden hebben onderzocht. Wie weet krijgen we dan met zijn allen iets meer inzage in de processen die op de achtergrond spelen en kunnen ze dit vreemde probleem verwerken in een volgende update. Wordt vervolgd.



Hi Leo,

Thank you for the update.
For the strange issue, we would like to record it. Would you mind attaching a debug log for us?

Please send us a copy of your (1) kernel log and (2) system log, the instructions have been mentioned in below. The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system
[Kernel log]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press Enter to save the debug.dat file
5. If there is no pop up window to save debug file, please check the browser plugin or antivirus software that may block.

[System log] after DSM 4.1
Please go Main Menu > System logs > General, click save > HTML, it will save a html file.
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 21 november 2013, 07:13:04
Mensen, de reactie binnen van Synology. Zie onderstaand gedeele uit hun email. Zoals in het interpreteer komt mijn foutmelding van een van de aangegeven Third Party progs. Van de aangegeven programma's gebruik ik inderdaad NZBget, CouchPotato, AdvancedPowerManager en Synobox. Die gaan er bij een volgende update voor de zekerheid dus even van af en er weer op. Die procedure is veel gemakkelijker dan wat Synology voorsteld, namelijk een volledige reset. Enfin, lees maar. Wel een redelijk snel antwoord van ze trouwens, daar kun je niks van zeggen, prima!. Allemaal bedankt voor het meedenken.



Hi Leo,

We check there are some third party software installed in Diskstation, like

AdvancedPowerManager
baseutils
compressionutils
CouchPotato
couchpotatoserver
Current Connection
headphones
mc
MovieGrabber
nzbconfig
nzbget
pythonutils
SABnzbd
SynoBox

Since it might cause system to be abnormal especially in DSM update, and we do not official support third party software. If it happens next time, to exclude this factor, you may have to perform a hard reset to re-install DSM onto the system again via Synology Assistant.

[To perform a hard reset]
1. Press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds. Release the button when the Synology Disk Station emits a beep sound then immediately press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds again. The system should emit multiple beeps.
2. Run Synology Assistant to reinstall DSM onto the diskstation. It will display Configuration Lost in status and need to re-install DSM. You can refer to this FAQ:
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=493&lang=enu#t3
** Note: the data from the volume will NOT be deleted after performing this step.

Otherwise, if you have a spare disk, you can install it on to DS, run fresh DSM installation and see how is the result.

Sincerely,

...............

Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: leonardus op 21 november 2013, 11:30:40
Al weer een update (http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS213+.php?lang=nld) uitgekomen, ik wacht wel even af ;)
Titel: Re: Foutmelding 274 na update DSM 4.3-3810
Bericht door: Birdy op 21 november 2013, 17:23:44
Ik wacht op 5.0...... ;)