Auteur Topic: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid  (gelezen 2941 keer)

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Gepost op: 12 oktober 2013, 13:07:11 »
Hallo allen,

Ik heb een klein maar wel vervelend probleem.

Ik maak gebruik van de Hidrive backup app en sinds dsm 4.3 krijg ik geen mailtje meer in mijn gmail account wanneer de backup afgerond is. In het onderdeel melding van control panel bij Netwerkback-up voltooid is email geselecteerd. Een testmelding versturen vanaf mijn synology werkt wel. Ik krijg alleen geen bevestiging meer dat de backup gelukt is, dit terwijl deze wel netjes afgerond is volgens Hidrive.

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen want een bevestiging mailtje omtrent een gelukte backup is altijd handig..

Thx en groeten!

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:25:17 »
Bump!

Heeft niemand een idee?

Offline Tamar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2013, 17:05:59 »
Hoi,

Ben benieuwd of iemand er een oplossing voor heeft. Bij mij precies hetzelfde euvel. Een e-mailtje als de backup voltooid is zou, gezien de instellingen, verstuurd moeten worden maar helaas niet!

Groet
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #3 Gepost op: 02 november 2013, 17:39:06 »
Ik heb het idee dat het aan de Hidrive App ligt, aangezien de synology wel netjes een e-mail verstuurt wanneer er een update voor een package klaar staat..

Maar even wachten op de update van de Hidrive App lijkt me..

Offline Goner

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 134
  • Berichten: 965
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2013, 14:16:56 »
Als ik zo eens kijk dan zijn die notificatie instellingen alleen voor de 'ingebouwde' backups (local, LUN, network ...) en niet voor applicaties ? Ik krijg voor lokale backups wel gewoon e-mail.

Is dat Hidrive een Synology package ? En kreeg je voor 4.3 wel mail ?
RTFM
NAS : DS212j with1 ST2000DM008 & 1 ST2000DL003 in SHR / DSM 5.2-5967 Update 8
LAN : Devolo 500&550Mbps homeplugs, 2 5-port switches, Maxxter ACT-WNP-RP-002
HW : Raspberry Pi 2B, Nintendo Wii U & Switch
OS : Windows 7

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1421
  • -Ontvangen: 8155
  • Berichten: 44.583
    • Truebase
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #5 Gepost op: 03 november 2013, 14:30:34 »


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 276
  • -Ontvangen: 1806
  • Berichten: 11.000
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #6 Gepost op: 03 november 2013, 14:42:00 »
Bij Meldingen staat ook niets over HiDrive.
Ik gebruik het en krijg, gelukkig, ook geen mailtjes.
Ik wil alleen meldingen als er iets fout is gegaan.
Maar dat doet HiDrive ook niet.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline Tamar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2013, 21:28:14 »
Grappig is, is dat de HiDrive app gewoon een verkapte rsync gegevens backup is.
Als je de HiDrive app nu niet gebruikt maar een standaard gegevens backup taak (netwerk backup naar rsync compitable server) aanmaakt dan krijg je netjes een melding wanneer de back-up geslaagd of niet geslaagd is (net wat je instelt).
Als servernaam geef je op: rsync.hidrive.strato.com
BackupModule (pad): /users/username/ (waarbij je "username" vervangt door je HiDrive loginnaam)
Bij pad kun je een subdir opgeven.
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #8 Gepost op: 04 november 2013, 21:18:34 »
Klopt, maar voorheen kreeg je dus netjes een mail als de backup vanuit de Hidrive App was geslaagd. Dit was dat gewoon het mailtje vanuit het "meldingen" scherm omdat er gebruik wordt gemaakt van Rsync.

Ik snap nog steeds niet waarom het "spontaan" niet meer werkt vanuit Hidrive...jammer  :'(


 

Kan geen map aanmaken op DS1515+ via verkenner windows 10

Gestart door bdpBoard Windows

Reacties: 1
Gelezen: 2811
Laatste bericht 19 april 2017, 22:53:35
door Birdy
kan geen verbinding maken

Gestart door Max1988Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 2040
Laatste bericht 23 juni 2017, 20:05:30
door Benjamin
Ontvang geen maandelijks Health Disk Report meer van 415play

Gestart door F3rv3ntBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 2530
Laatste bericht 02 december 2017, 19:46:34
door F3rv3nt
geen e-mail bericht verstuurd

Gestart door joop.kBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 2095
Laatste bericht 04 februari 2018, 15:47:42
door joop.k
Kan EZ internet niet gebruiken: u heeft geen gateway ip adres ingesteld

Gestart door UnderlyingglitchBoard Netwerk algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 3503
Laatste bericht 08 juli 2018, 18:08:37
door Robert Koopman