Auteur Topic: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid  (gelezen 3178 keer)

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Gepost op: 12 oktober 2013, 13:07:11 »
Hallo allen,

Ik heb een klein maar wel vervelend probleem.

Ik maak gebruik van de Hidrive backup app en sinds dsm 4.3 krijg ik geen mailtje meer in mijn gmail account wanneer de backup afgerond is. In het onderdeel melding van control panel bij Netwerkback-up voltooid is email geselecteerd. Een testmelding versturen vanaf mijn synology werkt wel. Ik krijg alleen geen bevestiging meer dat de backup gelukt is, dit terwijl deze wel netjes afgerond is volgens Hidrive.

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen want een bevestiging mailtje omtrent een gelukte backup is altijd handig..

Thx en groeten!

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:25:17 »
Bump!

Heeft niemand een idee?

Offline Tamar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2013, 17:05:59 »
Hoi,

Ben benieuwd of iemand er een oplossing voor heeft. Bij mij precies hetzelfde euvel. Een e-mailtje als de backup voltooid is zou, gezien de instellingen, verstuurd moeten worden maar helaas niet!

Groet
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #3 Gepost op: 02 november 2013, 17:39:06 »
Ik heb het idee dat het aan de Hidrive App ligt, aangezien de synology wel netjes een e-mail verstuurt wanneer er een update voor een package klaar staat..

Maar even wachten op de update van de Hidrive App lijkt me..

Offline Goner

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 134
  • Berichten: 965
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2013, 14:16:56 »
Als ik zo eens kijk dan zijn die notificatie instellingen alleen voor de 'ingebouwde' backups (local, LUN, network ...) en niet voor applicaties ? Ik krijg voor lokale backups wel gewoon e-mail.

Is dat Hidrive een Synology package ? En kreeg je voor 4.3 wel mail ?
RTFM
NAS : DS212j with1 ST2000DM008 & 1 ST2000DL003 in SHR / DSM 5.2-5967 Update 8
LAN : Devolo 500&550Mbps homeplugs, 2 5-port switches, Maxxter ACT-WNP-RP-002
HW : Raspberry Pi 2B, Nintendo Wii U & Switch
OS : Windows 7

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1463
  • -Ontvangen: 8311
  • Berichten: 44.990
    • Truebase
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #5 Gepost op: 03 november 2013, 14:30:34 »


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.3.2-86009
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-14
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-14

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 283
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.010
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #6 Gepost op: 03 november 2013, 14:42:00 »
Bij Meldingen staat ook niets over HiDrive.
Ik gebruik het en krijg, gelukkig, ook geen mailtjes.
Ik wil alleen meldingen als er iets fout is gegaan.
Maar dat doet HiDrive ook niet.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline Tamar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2013, 21:28:14 »
Grappig is, is dat de HiDrive app gewoon een verkapte rsync gegevens backup is.
Als je de HiDrive app nu niet gebruikt maar een standaard gegevens backup taak (netwerk backup naar rsync compitable server) aanmaakt dan krijg je netjes een melding wanneer de back-up geslaagd of niet geslaagd is (net wat je instelt).
Als servernaam geef je op: rsync.hidrive.strato.com
BackupModule (pad): /users/username/ (waarbij je "username" vervangt door je HiDrive loginnaam)
Bij pad kun je een subdir opgeven.
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline vriesha

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 47
Re: Geen mailtje Netwerkback-up voltooid
« Reactie #8 Gepost op: 04 november 2013, 21:18:34 »
Klopt, maar voorheen kreeg je dus netjes een mail als de backup vanuit de Hidrive App was geslaagd. Dit was dat gewoon het mailtje vanuit het "meldingen" scherm omdat er gebruik wordt gemaakt van Rsync.

Ik snap nog steeds niet waarom het "spontaan" niet meer werkt vanuit Hidrive...jammer  :'(


 

Problemen 710+ - Kan geen installatievoortgang ophalen

Gestart door DaveyGiesenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 4400
Laatste bericht 05 september 2011, 18:38:28
door DaveyGiesen
Nieuwe dsfile app vind geen folders

Gestart door dvanreeBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 3
Gelezen: 4371
Laatste bericht 17 januari 2012, 10:33:15
door dvanree
Geen mail na IP blokkade, andere mail werkt wel

Gestart door jwaborBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 4506
Laatste bericht 27 april 2012, 20:15:41
door jwabor
DSaudio app maakt geen/slechte connectie met DS

Gestart door merlijnBoard Audio Station

Reacties: 1
Gelezen: 4202
Laatste bericht 12 oktober 2012, 15:19:18
door merlijn
geen incremental sync

Gestart door El RudoBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 5
Gelezen: 4489
Laatste bericht 02 november 2012, 20:56:03
door El Rudo