Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: andries fontijne op 12 maart 2012, 13:24:07
-
Heb vorige week onze RS812 geupgrade naar DSM 4.0 - 2198 en nu wil de NAS geen fout berichten meer versturen via mijn Clickatell SMS account en ook geen mailmeldingen naar de mailadressen.
Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips?
Bij voorbaat dank
Andries
-
Hi Andries,
Ik heb ook wat problemen met de meldingen.
Na een clean install heb ik de parameters voor email (SMTP-server, poort, wachtwoord etc.) ingevoerd en dat werkte direct goed. Om een onduidelijke reden werkte het 10 minuten later niet meer: in de logs de foutmelding '535 5.7.0 authentication failed' na het versturen van een testbericht. Ik had niks veranderd en alle parameters leken in orde.
Ik heb toen alle parameters nog een keer exact hetzelfde ingevoerd en sindsdien werken de emailmeldingen zonder problemen. Het lijkt net of de parameters niet permanent waren opgeslagen?
Meldingen versturen via SMS werkt bij mij ook niet (meer), ik gebruik VoipCheap i.p.v. Clickatell.
Je zou via SSH als admin kunnen inloggen en kunnen kijken of de parameters in /usr/syno/etc/synosms.conf in orde zijn.
Daarna heb ik de SMS-URL direct vanaf de commandline aangeroepen:
wget "https://www.voipcheap.com/myaccount/sendsms.php?username=Mijnnaam&password=MijnPW&from=MijnTelefoonnr&to=+MijnTelefoonnr&text=Hello+world"
Daarmee zag ik dat de Synology geen SSL-connectie op kon bouwen met de VoipCheap website:
ERROR: Certificate verification error for http://www.voipcheap.com (http://www.voipcheap.com): unable to get local issuer certificate To connect to http://www.voipcheap.com (http://www.voipcheap.com) insecurely, use `--no-check-certificate'.
Unable to establish SSL connection.
Ik heb toen hetzelfde commando nog een keer gegeven met de extra parameter `--no-check-certificate'. Toen werd de SMS wel succesvol verstuurd.
Je zou hetzelfde kunnen proberen met de Clickatell URL.
Ik heb voor dit probleem een case gelogged, dus Synology is op de hoogte. Het zou natuurlijk ook een probleem met de VoipCheap website kunnen zijn, dat kan ik niet beoordelen.
Er zijn blijkbaar meer mensen die problemen hebben na de upgrade:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 97&t=48196 (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=197&t=48196)
Groet, Bart
-
Krijg net een update van Synology w.b.t. de SMS-meldingen.
Root cause found, wordt gerepareerd in de volgende hotfix.
Bart
-
Hi Bart,
Bedankt voor jouw uitleg en snelle response.
Hoop dat de fix er snel aankomt.
Grt. Andries
-
Overigens de mailinstellingen heb ik al een aantal malen opnieuw ingevoerd en er gaat geen bericht uit.
Andries
-
Heb vorige week onze RS812 geupgrade naar DSM 4.0 - 2198 en nu wil de NAS geen fout berichten meer versturen via mijn Clickatell SMS account en ook geen mailmeldingen naar de mailadressen.
Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips?
Bij voorbaat dank
Andries
Zelfde probleem hier: op mijn 212+ met DSM 4.0-2198 geen mail-notificaties meer na update naar 4.0. Erg vervelend. Had in de firewall uiteindelijk een rule toegevoegd om 587 verkeer vanaf m'n NAS naar buiten expliciet toe te staan, maar ook dat leverde geen resultaat op ("failed to send email. failed to connect smtp.gmail.com:587"). Kan nu alleen wachten op een fix van Synology ben ik bang.
-
Heb vorige week onze RS812 geupgrade naar DSM 4.0 - 2198 en nu wil de NAS geen fout berichten meer versturen via mijn Clickatell SMS account en ook geen mailmeldingen naar de mailadressen.
Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips?
Bij voorbaat dank
Andries
Zelfde probleem hier: op mijn 212+ met DSM 4.0-2198 geen mail-notificaties meer na update naar 4.0. Erg vervelend. Had in de firewall uiteindelijk een rule toegevoegd om 587 verkeer vanaf m'n NAS naar buiten expliciet toe te staan, maar ook dat leverde geen resultaat op ("failed to send email. failed to connect smtp.gmail.com:587"). Kan nu alleen wachten op een fix van Synology ben ik bang.
Is iemand er al in geslaagd om uitgaande mail via smtp.gmail.com:587 weer werkend te krijgen? Korte samenvatting vh probleem: na upgrade naar DSM4.0 werkte deze niet meer (voorheen foutloos). Ook de update nar .2198 bood voor mij geen oplossing.
-
Yep hier werkt hij
SMTP poort 587
Bij beveiligde verbinding (ssl/tsl) aanvinken
En SMTP-authenticatie aanklikken en hier je gebruikers naam en wachtwoord invullen van je gmail account.
zo werkt het bij mij wel. :D
-
Yep hier werkt hij
SMTP poort 587
Bij beveiligde verbinding (ssl/tsl) aanvinken
En SMTP-authenticatie aanklikken en hier je gebruikers naam en wachtwoord invullen van je gmail account.
zo werkt het bij mij wel. :D
Ja, en zo werkTE het bij mij ook :mrgreen: Na update dus niet meer.
-
Yep hier werkt hij
SMTP poort 587
Bij beveiligde verbinding (ssl/tsl) aanvinken
En SMTP-authenticatie aanklikken en hier je gebruikers naam en wachtwoord invullen van je gmail account.
zo werkt het bij mij wel. :D
Ja, en zo werkTE het bij mij ook :mrgreen: Na update dus niet meer.
Het lijkt er dus op dat sommigen hier wél en anderen weer geen last van hebben.
-
Yep hier werkt hij
SMTP poort 587
Bij beveiligde verbinding (ssl/tsl) aanvinken
En SMTP-authenticatie aanklikken en hier je gebruikers naam en wachtwoord invullen van je gmail account.
zo werkt het bij mij wel. :D
Ja, en zo werkTE het bij mij ook :mrgreen: Na update dus niet meer.
Het lijkt er dus op dat sommigen hier wél en anderen weer geen last van hebben.
-
Yep hier werkt hij
SMTP poort 587
Bij beveiligde verbinding (ssl/tsl) aanvinken
En SMTP-authenticatie aanklikken en hier je gebruikers naam en wachtwoord invullen van je gmail account.
zo werkt het bij mij wel. :D
Ja, en zo werkTE het bij mij ook :mrgreen: Na update dus niet meer. Het lijkt er dus op dat sommigen hier wél en anderen weer geen last van hebben.
-
viewtopic.php?f=138&t=8678 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=138&t=8678)
misschien deze oplossing. :D
-
Heb vorige week onze RS812 geupgrade naar DSM 4.0 - 2198 en nu wil de NAS geen fout berichten meer versturen via mijn Clickatell SMS account en ook geen mailmeldingen naar de mailadressen.
Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips?
Bij voorbaat dank
Andries
Probleem lijkt nu opgelost met DSM 4.0 - 2219. SMS en mailmeldingen komen nu weer binnen, kan alleen geen testberichten voor mail versturen.
Andries