Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: bjusters op 08 november 2014, 11:44:09
-
direct na het opstarten na update 5.1, gaf mijn ds aan dat 1 van mijn harde schijven beschadigd is. Zijn er meer mensen die dit hebben of is het gewoon dikke pech dat het precies op dat moment gebeurt?
-
Denk het laatste. Meestal komen dat soort fouten naar voren als je de NAS opnieuw opstart.
-
Nou....ik hoor dit nu voor de vierde keer sinds update DSM 5.1
Wel in verschillende vormen: volume weg, schijf niet zichtbaar en integriteit.
-
Kijk maar eens terug naar eerdere momenten waarop Synology een DSM update uitbracht. Er zijn er altijd wel een paar die na herstart van hun NAS opeens problemen hebben met schijven.
Als er echt een echte bug in deze DSM zou zitten waardoor schijven opeens niet meer goed werken dan zouden het er veel meer moeten zijn.
Maar goed. De OP kan altijd een ticket inleggen bij Synology.
-
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Kijk maar eens terug naar eerdere momenten waarop Synology een DSM update uitbracht.
Het blijft idd verder stil nu. Misschien moet Synology maar standaard vereisen dat men reboot voordat de update geïnstalleerd mag worden....
-
Thanx,
ik heb support in de dsm zelf gebruikt, kreeg gister een reactie met verzoek reparatie uit te voeren. Backup is eindelijk klaar, dus de repair staat nu aan, blijft alleen op initializing staan, maar kan uiteraard even duren, dus wacht nog rustig af. Post nog wel wat eruit komt!