Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: spikebyt op 12 juli 2014, 10:15:41

Titel: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: spikebyt op 12 juli 2014, 10:15:41
Goedemorgen
Gisteren kreeg ik een mail dat ik een nieuwe versie van DSM kon downloaden en installeren en dat heb ik gedaan. Direct erna zag ik ook dat er drie packet updates stonden en die heb ik ook gedraaid en daarna kreeg ik de melding dat alles goed was gegaan

Vandaag kom ik niet meer in de NAS (214Play) zowel niet via de PC met browser en ook niet via de app op mijn iPhone. Beiden geven de melding dat de NAS niet bereikbaar is
De vorige update een dat of tien terug is wel goed verlopen

Wat kan er aan de hand zijn ??
Titel: Re: kan niet meer inloggen na laatste update
Bericht door: richard79 op 12 juli 2014, 10:22:37
Synology assistant ziet 'm wel? Sowieso zie je wel je dsm login als je naar het ip adres gaat?

Zijn de rechten en login gegevens niet gereset? Originele admin login een keer proberen?

Zoek maar eens op het forum (rechts boven de zoekfunctie), volgens mij ben je niet de eerste in de historie.
Titel: Re: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: spikebyt op 12 juli 2014, 10:31:52
Ik krijg helemaal geen inlog scherm te zien. Alleen de melding dat de website er te lang over doet om te antwoorden. ee dag of tien terug heb ik ook een update gedraaid en die ging wel gewoon goed.
Er is niets veranderd aan mij instellingen

en wat bedoel je met de synology assistant, dat zegt me niks
Titel: Re: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: richard79 op 12 juli 2014, 10:51:03
http://global.download.synology.com/download/Tools/SynologyAssistant/4448/Windows/SynologyAssistantSetup-5.0-4448.exe

Hiermee gaat hij kijken naar diskstations in je netwerk. Heeft de nas een vast ip in je lan?

Wellicht kan je hem daarom niet meer vinden en heeft hij een nieuw ip. Daarom even de assistant draaien...
Titel: Re: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: Tien op 12 juli 2014, 10:58:27
Heb je al een reboot geprobeerd (knopje achterop)?
Titel: Re: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: Robert Koopman op 12 juli 2014, 11:09:15
Het reset knopje achterop is geen reboot maar een reset.
Bij een reboot veranderen er geen instellingen, bij een reset wel.
Titel: Re: kan niet meer inloggen op DS214 Play na laatste update DSM 5
Bericht door: Birdy op 12 juli 2014, 11:31:23
Kijk even hier: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493
Daar zie je een voorbeeld van Assistant en indien nodig kun je zien hoe je een reset kunt doen, zie punt 2.
Reset kan geen kwaad: (maar kijk eerst even wat je ziet in Assistant zoals richard79 al voorstelde.)

Citaat
2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen

In dit gedeelte wordt u begeleidt doorheen de stappen die vereist zijn om het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. Na het opnieuw instellen van uw DiskStation, ziet uw systeemconfiguratie er als volgt uit:

- Het admin-wachtwoord zal leeg zijn.
- De guest-account zal uitgeschakeld zijn.
- DHCP zal ingeschakeld zijn op IP, DNS, Gateway en andere netwerkinterfaces.
- JumboFrames zal uitgeschakeld zijn, en MTU zal ingesteld zijn op 1500.
- Stel de beheerpoort opnieuw in op 5000/5001.
- Stel de standaardwaarde van PPPoE opnieuw in.
- IP automatisch blokkeren zal uitgeschakeld zijn. Het geblokkeerde IP-adres zal niet worden gewist.
- Link aggregation zal uitgeschakeld zijn.
- Firewallregels zullen uitgeschakeld zijn. De regels zullen niet worden gewist.