Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: JRT62 op 22 oktober 2014, 21:22:46
-
Nadat ik de laatste update van DSM 5 heb geïnstalleerd, kan ik niet meer inloggen op mijn NAS
Ik krijg dan als foutmelding een internal server error.
Vanaf het internet is alleen mijn hoofdpagina van mijn webpagina bereikbaar, daarna krijg ik dezelfde foutmelding als op het interne LAN. Ik start via die pagina photostation op.
De cache van de browser leegmaken helpt niet
Het IP adres van mijn PC veranderen helpt ook niet.
Via de windows verkenner kan ik wel bij al mijn gedeelde mappen.
Via de assistant zie ik de NAS ook, inloggen via de assistant lukt ook niet.
Hoe los ik dit probleem op?
DSM opnieuw installeren lukt niet want de status is geïnstalleerd.
Met een reset ben ik natuurlijk al mijn data kwijt. Maar ja als dat uiteindelijk moet dan moet het.
Suggesties en/of oplossingen ik hoor ze graag.
Mijn NAS is een DS214+
-
Geen idee wat er aan de hand is maar, er is op security nivo nogal wat gewijzigd in de laatste update, misschien dat dit bij jou verkeerd uitpakt.
Misschien moet je hiervoor wel een melding maken bij Synology ?
Maar goed, jou opmerking Met een reset ben ik natuurlijk al mijn data kwijt.
Dat is niet zo, mocht je DSM opnieuw willen installeren dan kun je dat doen volgens deze tutorial, punt 3. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493)
-
Helaas was het bij mij ook zo'n feestje, niet meer in kunnen loggen via de webinterface en in ieder geval een app die gestopt was. SSH ging prima...
Reset uitgevoerd en via Synology Assistant 5.1 5004 opnieuw geinstalleerd. Nu werk 'ie weer, gelukkig m'n backup / test NAS. De 713 werkt tot nu toe zonder problemen (met 5.1).
Groeten, Edwin.
-
Volgens mij werkt de TS met DSM versie 5.0 - xx tenminste dit bericht staat in het betreffende onderdeel van het forum. Ik weet niet of je DSM 5.0 op dezelfde wijze kunt afhandelen als DSM 5.1, maar gezien de vele zeer uiteenlopende berichten op het forum over zowel DSM 5.0 laatste firmware versie (4528), als DSM 5.1 denk ik dat je de problematiek separaat moet zien.
-
Inderdaad, het gaat over DSM 5.0 en bij mij over 5.1. Een redelijke kans dat het verschillende oplossingen zijn...
Volgende keer m'n bril eerst maar eens goed opzetten.
-
:geek: