Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: andrefc101 op 19 september 2012, 17:07:57
-
Ik zie in DSM4.1, mailserver in de e-maillog dat er een e-mailwachtrij is van 22? mailtjes.
De server probeert deze berichten al een paar dagen tevergeefs te verzenden.
Hoe kan ik dit oplossen, en deze mails verwijderen. Ik gebruik al jaren een eigen domein en heb bij mijn isp een mx-record naar smtp.orange.nl
Nog nooit last van gehad! Iemand een idee?
-
Je zou kunnen testen door een nieuw mailtje te sturen en kijken of deze wel goed doorkomt of dat dit mailtje nummer 23 is die in de wachtrij komt te staan.
Daarnaast kun je, je mailclient instellen met de mailserver smtp.orange.nl om te kijken of deze wel gelijk doorkomt.
Dan kun je in ieder geval uitsluiten wat de oorzaak is.
Het zou namelijk kunnen zijn dat je mailserver is misbruikt waardoor je ISP geen mail meer toelaat vanaf jouw ip adres.
Als je wel mail kan versturen vanaf je mailclient direct op de SMTP server van Orange is dat niet het geval
(Er vanuitgaande dat je 1 ip adres hebt bij je ISP en geen subnet van bijvoorbeeld 8 ip adressen.)
-
En een MX record verwijzing is toch alleen voor inkomende mail?
Voor uitgaande mail moet je in Mail Server ook een smtp server instellen.
Waarschijnlijk ook smtp.orange.nl
-
En een MX record verwijzing is toch alleen voor inkomende mail?
Voor uitgaande mail moet je in Mail Server ook een smtp server instellen.
Waarschijnlijk ook smtp.orange.nl
Dat klopt inderdaad Robert.
Voor uitgeende mail stel je een CNAME in.
In dit geval smtp.orange.nl
als smtp.orange.nl staat ingesteld als mx record heeft dit echter niets te maken met het probleem dat de mail niet verstuurd kan worden.
-
De volgende e-mail is inderdaad nu nummer 23 geworden.
Toch misschien toch problemen met Orange?
Kan ik een andere smtp server gebruiken?
Waar kan ik in DSM4.1 de smtp server instellen, ben het een beetje kwijt;-)
Toch niet in de package Mailserver zelf?
-
In Mail Server stel je het juist gemakkelijk in.
Is gewoon een van de tabbladen waar je dat instelt.
-
Ik zie alleen het tablad smtp, maar daar kan je alleen een domeinnaam invullen van de Diskstation.
Of mis ik iets misschien? Moet het bij SMTP -relay en poortnummer?
-
Als ik jou was zou ik in je mail client smtp.orange.nl instellen om te controleren of je niet blacklisted bent ivm bijvoorbeeld een open relay
-
Oke, probeer ik, dank jullie wel
-
Als ik jou was zou ik in je mail client smtp.orange.nl instellen om te controleren of je niet blacklisted bent ivm bijvoorbeeld een open relay
of ga naar www.mxtoolbox.com (http://www.mxtoolbox.com) en check op blacklist ( op basis van je domeinnaam)
of www.senderbase.org (http://www.senderbase.org) en vul je wan ip in.. (veel providers checken dit ook om te kijken of je reputatie goed is)
mvg
Rene
-
In Mail Server stel je het juist gemakkelijk in.
Is gewoon een van de tabbladen waar je dat instelt.
Robert, waar in Mailserver stel je de smtp server precies in? Ik zal er wel overheen kijken, maar ik zie het even niet.
Zal wel simpel zijn, maar ik ben het even kwijt.
-
Oke, probeer ik, dank jullie wel
Was het nog gelukt om een mail te sturen vanaf je mailclient met smtp server smtp.orange.nl ingesteld?
-
Nee, was niet gelukt . Heb nu een andere smtp ingesteld (online), en alles werkt perfect. Heb nu alleen in Mailserver, onder het tabblad SMTP, bij SMTP Relay inschakelen het vinkje aangezet, de smtp server ingevuld, en ja hoor, weg mail queue.
Het werkt, maar of dit de bedoeling is, dat weet ik niet. Allemaal leuk, zo'n, nieuwe DSM, maar even duidelijk is het allemaal niet. In ieder geval bedankt voor de tip!
-
Mooi dat het nu weer werkt!
Ik denk overigens niet dat DMS update er voor heeft gezorgd dat het niet meer werkt.
Anders had je mailclient wel gewoon mail kunnen versturen via dat adres.
smtp.orange.nl blijkt niet (meer) te bestaan? :-)
Als je een ping uitvoert op smtp.orange.nl krijg je dan wel een response terug?
Ik denk het niet namelijk.
-
Dat dacht ik al, online (van t-mobile), is nl. de opvolger van orange.
Heb net even gepingd: cannot resolve, host unknown ;-)
Soms lang zoeken voor nada, was inderdaad toevallig, zo net na de update naar 4.1
Nu nog even uitzoeken of e.e.a. goed staat ingevuld in DSM4.1-SMTP, kunnen we weer vrolijk verder.....
-
Het werkt, maar of dit de bedoeling is, dat weet ik niet.
Is juist wel de bedoeling.
Is Orange niet onlangs in Online over gegaan?
-
Is juist wel de bedoeling.
Is Orange niet onlangs in Online over gegaan?
Dank je Robert, zie boven ;-)