Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Paterman op 10 september 2012, 10:42:36

Titel: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: Paterman op 10 september 2012, 10:42:36
Beste Forumers,

Ik krijg nu constant de volgende meldingen op mijn mail:

De verbinding met bakker.myDS.me is verbroken sinds 2012-09-10 xx:xx:xx GMT Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.

En daarna krijg ik de medling dat mij DS weer verbonden is.

In mijn log bestanden kan ik niet terugzien waarom mijn DS uitgaat en weer opstart. Hebben jullie dit probleem wel eens eerder op dit forum gezien. Zo ja kunne jullie mij een link geven of misschien een antwoord. Ik krijg deze meldingen sinds een week. Ik had mijn DS op een schema staan opstarten/afsluiten, maat dit heb ik tijdlijk even uitgezet.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Patrick
Titel: Re: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: Robert Koopman op 10 september 2012, 10:54:34
Jouw NAS gaat niet aan of uit tijdens die melding.
Maar de DDNS service kan blijkbaar jouw NAS niet meer vinden via het internet.
DDNS is de koppeling tussen jouw dynamische IP adres en jouw URL.
Titel: Re: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: hanske op 10 september 2012, 12:04:12
Ook bij mij is dit het geval. Afgelopen nacht zelfs 3x melding (dus 6 mailtjes) van verbinding verbroken en opnieuw opgestart. Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn bij synology.me.
Het ligt blijkbaar dus niet aan de Synology zelf.
Titel: Re: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: Robert Koopman op 10 september 2012, 12:25:18
Tijdje terug was de DDNS service van Synology ook al niet erg betrouwbaar.
Titel: Re: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: Mueko69 op 10 september 2012, 20:24:28
Sinds twee dagen ook bij mij het zelfde probleem.
Titel: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: Martijndez op 10 september 2012, 21:55:50
Hier het zelfde liedje. Vorige week, op de ochtend dat 4.1 uitkwam, had ik er ook last van.
Titel: Re: Melding DDNS Service verbinding verbroken/verbonden
Bericht door: cyrus1977 op 12 september 2012, 17:43:29
Lijkt dat synology gewoon niet genoeg capaciteit heeft om dit af te wikkelen, ik zie er meer draadjes over... meer een capaciteits issue aan hun kant dan een connectie issue lijkt me..
Dus verder in het ddns topic http://synology-forum.nl/viewforum.php?f=142 svp