Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: vermorzel op 21 september 2013, 11:51:04
-
Philips smarttv en iPad krijgen direct verbindingmet de212j. Maar na ongeveer een half uur wordt de verbinding verbroken. De enige manier om weer verbinding te krijgen is door de iPad of de tv uit te zetten en dan gelijk weer aan te zetten. En dan weer na een half uur weer aan/uit. Enz.,enz.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing?
-
Jazeker: http://www.synology-forum.nl/media-server-(upnpdlna)/wifi-verbinding-met-nas-valt-weg-op-mijn-tv-maar-internet-doet-het-nog/?topicseen (http://www.synology-forum.nl/media-server-(upnpdlna)/wifi-verbinding-met-nas-valt-weg-op-mijn-tv-maar-internet-doet-het-nog/?topicseen)
-
Bedankt voorjereactie. In mijn geval is de tv niet met WiFi, maar bedraad verbonden met de router. De iPad is eigenlijk alleen maar een afstandbediening voor een Cambridge streammagic6.
Kan / moet ik iets wijzigen in de instellingen van de mediaserver op de 212j? Van die link van jou over de serviii begrijp ik niets. Sorry.
-
Maar na ongeveer een half uur wordt de verbinding verbroken.
Over welke verbinding hebben we het dan ?
Philips
iPad
Cambridge
Syno
Wat ben je aan het doen als de verbinding weg is b.v. film kijken ?
Wordt de film dan onderbroken ? Stopt ?
Welk(e) apparaten reageren dan niet meer ?
M.a.w. meer duidelijkheid geven over wat er gebeurd.
-
Bedankt voorjereactie. In mijn geval is de tv niet met WiFi, maar bedraad verbonden met de router. De iPad is eigenlijk alleen maar een afstandbediening voor een Cambridge streammagic6.
Kan / moet ik iets wijzigen in de instellingen van de mediaserver op de 212j? Van die link van jou over de serviii begrijp ik niets. Sorry.
Dit heeft niet te maken met bedraad of draadloos aangesloten zijn. Het betreft een bug/een incompatibiliteit in de Philips firmware. Bepaalde DLNA opdrachten worden niet goed geïnterpreteerd (namelijk een soort keep alive commando na 1800 seconden (=30 minuten)) waardoor de Philips na een half uur denkt dat de Synology mediaserver uit het netwerk is verdwenen. Op dat moment zal de Synology geheel verdwenen zijn uit de lijst met netwerkapparaten op de pHilips. Er is niets aan te doen door instellingen in de Synology aan te passen, de enig bekende oplossing is een andere mediaserver zoals Serviio installeren en de time out aanpassen zoals in de post aangegeven.
-
Birdie:ik klik in het menu op de 212j, kies een film en ga kijken. Na een half uur ...plop....en de film stopt en ik krijg de mededeling van de tv dat de mediaserver van de pc (= 212j) niet meer zichtbaar is voor de tv. Ik moet dan de tvuitzetten en weer aandoen. Dan ziet de tv de 212j weer en kan ik de film verder afkijken (voor het volgende half uur, dan herhaalt zich de historie.
Peeweesyn: je verhaal klinkt aannemelijk, maar .... Dan zou de iPad + muziekstreamer Cambridge streammagic 6 dezelfde bug hebben als de philips smarttv...... En dat betwijfel ik weer.
Bedankt voor jullie reactie.
-
Omdat het probleem (tijdelijk) verholpen wordt door de TV uit/aan te doen dan moet je, denk ik bij Philips aankloppen.
Om te zien of het aan je NAS ligt (wat ik niet denk) zou je misschien even een andere TV kunnen gebruiken ?
Of even kunnen testen bij iemand anders thius (met je NAS) ?
Even voor mijn begrip ;)
Je kijkt toch zeker via je Cambridge, mag ik aannemen ?
Als dat zo is, dan kan je TV niet komen met de mededeling dat de mediaserver van de pc (= 212j) niet meer zichtbaar is voor de tv.
Of speel je films af via de "mediaplayer" van de TV.
Dus, het is:
TV <> NAS
of
NAS <> Cambridge > TV
-
Peeweesyn: je verhaal klinkt aannemelijk, maar .... Dan zou de iPad + muziekstreamer Cambridge streammagic 6 dezelfde bug hebben als de philips smarttv...... En dat betwijfel ik weer.
Bedankt voor jullie reactie.
Dit probleem blijft helaas niet beperkt tot Philips, mijn Samsung TV's hebben er ook last van. Het vreemde is dat het ook weer niet met elk type mediaserver optreedt, hieruit blijkt dat fabrikanten (waaronder Synology, Philips en Samsung) hun DLNA implementaties nét iets anders doen waardoor je er in de ene combinatie geen last van hebt en in andere wel. Overigens raad ik je aan om een ticket bij Synology te openen. Weliswaar is formeel de Philips de schuldige, maar Synology kan er wel iets aan doen door de genoemde time-out sterk op te hogen (van 30 minuten naar 300 minuten of zo).
Update: hier nog een melding op een LG. In dit geval kon het probleme opgelost worden door router instellingen te veranderen, ook zeker het proberen waard! http://forum.serviio.org/viewtopic.php?f=5&t=10289 (http://forum.serviio.org/viewtopic.php?f=5&t=10289)
-
aan birdy: mijn tv is rechtstreeks verbonden aan mijn netwerk. ik kijk dus zonder mediaspeler[appletv of wdlife ofzo] naar films. de cambridge audiostreamer is alleen voor muziek en zit vast aan mijn versterker. audiostreamer en tv zijn dus twee aparte systemen die allebei dezelfde problemen hebben. daarom denk ik dat het aan de nas ligt: zowel tv als streamer hebben hetzelfde probleem. bij de tv wordt de ffilm gestopt na een half uur en bij de streamer de muziek.
-
Ok....even herhalen, dus twee verschillende apparaten hebben dezelfde problemen:
1 - TV > NAS-Mediaserver - Film - die na 30 minuten stopt - TV uit/aan en het werkt weer.
2 - Versterker > NAS-Mediaserver - Muziek - die na 30 minuten stopt - Versterker uit/aan en het werkt weer :?: (Dat weten we nog niet)
Mediaserver wordt in beide gevallen benaderd middels DLNA/UPnP over een vaste verbinding via je router.
(of switch?).
Out of the box:
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat mijn router de optie "Advertisement Interval" heeft bij de UpNp instellingen en staat standaard op 30 minuten.
Moet er even bij zeggen, dat ik geen problemen heb met DLNA/UpNp maar, zou daar soms het probleem kunnen zitten ?
Heb even gegoogled en het volgende gevonden over Advertisement Interval:
The Advertisement Interval is how often the router will broadcast its UPnP information.
This value can range from 2 to 1440 minutes (bij mij is dat 9999).
The default interval is for 30 minutes.
Shorter time interval will ensure that control points have current device status at the expense of additional network traffic.
Longer time interval may compromise the freshness of the device status but can significantly reduce network traffic.
Nogmaals, dit is out of the box, ik zou even met die minuten "spelen" om te zien of dat effect heeft op het probleem die je hebt. ;)
-
In mijn modem [thomson tg712] stond upnp standaard opuitgeschakeld:
------------------------------------------------------------
Delen van spelen & toepassingen
Op deze pagina vind u de spelen en toepassingen die in uw Thomson Gateway staan gedefinieerd. Elk spel of elke toepassing kan worden toegewezen aan een apparaat op uw lokale netwerk.
Universal Plug and Play (UPnP) is een technologie waarmee een groot aantal spelen en berichttoepassingen probleemloos functioneert.
UPnP gebruiken: Ja
Uitgebreide beveiliging gebruiken: Ja
----------------------------------------------------------------------------
Ik heb het nu op "ja "gezet en ga het uitproberen...
Frans :?: