Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: smietje op 03 april 2013, 11:12:26
-
Ik heb het volgende 'probleem'....
Het is nu al de 2e keer in een paar weken tijd dat mijn nas niet meer bereikbaar is via DS manager, tevens ook niet via de synology assistant... hij wordt hier wel gezien. Mijn mac ziet m ook gewoon en kan ook gewoon bij mijn bestanden.(let wel, dit is overnight gebeurt en heb niks aan mijn nas gedaan) mijn websites draaien ook gewoon. Maar als ik naar mijn manager probeer te komen krijg ik de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Ik heb nu een 'soft' reset gedaan omdat ik niet thuis ben maar dit heeft niet mogen baten. Ben bang dat ik (zoals vorige keer) de schijf er uit moet halen en een hard reset moet uitvoeren. of heeft iemand een ander idee want dan hoor ik dat natuurlijk graag!!
Opmerking: ik maak gebruik van een sleepmanager zodat mijn nas s' nachts uitgaat en in de ochtend weer boot. dit gaat gewoon goed naar mijn weten
-
Websites draaien en de NAS uitzetten?
En als de NAS niet meer bereikbaar is , zijn de websites dat dan nog wel?
Zo ja, ligt het dus niet aan een veranderd IP adres.
-
Nog een paar vraagjes:
Welke versie van DSM heb je geïnstalleerd?
kun je de DS nog wel pingen?
Kun je nog inloggen via een telnet / putty sessie?
IK heb het in het verleden ook twee keer een keer gehad dat het ding niets meer deed en helemaal niet meer te benaderen was. De enige oplossing bij mij was toen de stekker eruit omdat ook de aan / uit knop niet meer reageerde. NA die tijd nooit meer last gehad.
-
Ik gebruik de 4.2 versie.
ik kan wel bij mijn bestanden komen, en synology assistant ziet m ook.
Pingen lukt ook. inloggen heb ik 'nog' niet geprobeerd.
als de Nas uitstaat zijn mijn websites niet meer bereikbaar...
-
OK.
Als ik het goed begrijp is het dus alleen DSM dat niet werkt?
Heb je het al eens vanaf een andere PC geprobeerd. Misschien is je IP-Adres geblokkeerd.
-
Het is idd alleen mijn DSM ja, ik heb het vanaf meerdere locaties geprobeerd... snap er niks van!
Ik heb er zelf niks aan gedaan...
-
Ik zou denken dat je poort 5000 dubbel in gebruik hebt. Probeer eens via https://IP-VAN-JE-SYNO:5001 in te loggen.
-
Ik heb het probleem maar weer op de 'oude' manier verholpen...
Nas uitgezet, schijf er uit gehaald en weer aan gezet... vervolgens weer uit en de schijf er in gedaan.
voila, het werkt weer.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat dit vaker zo voor komt? iemand anders hetzelfde probleem??
-
Heb je je NAS een vast IP-adres gegeven buiten je DHCP range?
-
Nee dat heb ik niet.... Heb een DHCP
-
Dan zit daar waarschijnlijk je probleem.
Geef je NAS een vast ip-adres buiten de DHCP range.
Sommige routers hebben ook de mogelijkheid om aangesloten devices altijd hetzelfde ip-adres te geven.
M.a.w. de manier waarop is niet belangrijk als je maar zorgt dat je NAS altijd hetzelfde ip-adres heeft.