Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Hoekie op 07 december 2013, 18:12:40
-
Hallo,
Ik heb een DS211J.
Vandaag heb ik de DSM update gedownload en gedraaid van 05-12-2013. via de DSM
Het was de laatste update die beschikbaar was.
Na de update is de NAS niet meer te vinden in het netwerk.
nu wilde ik hem weer oproepen met de DSM en hij zegt dat hij niets vind.
synology assistant geeft aan geen synology te kunnen vinden.
Het oproepen van de SABnzb pagina lukt wel.
Dus hij is gewoon actief, en heeft dezelfde IP als voorheen.
Alle leds geven aan dat alles goed moet zijn.
Iemand een idee ?
Mijn kennis van de nas is minimaal.
-
synology assistant geeft aan geen synology te kunnen vinden.
(Heb je hiervan ook de laatste versie ?)
Zet je Firewall eens uit op je PC en probeer nog eens.
-
Ik had niet de laatste versie van de DSM.
Ik kijk af en toe een keer of er een update is.
Na het uitschakelen van de firewall kan synology assistant nog steeds niet mijn DS211J vinden.
-
Ik had niet de laatste versie van de DSM.
Ik doelde dus op "synology assistant", niet DSM ;)
-
tja, laatste gedownload van de site.
Dus mag aannemen de laatste
Versie 1.3-4359
-
Je kunt je LAN ook scannen m.b.v. de SoftPerfect Network Scanner. Je vindt het programma op
http://www.softperfect.com/products/networkscanner/ . Je hoeft het niet te installeren en informatie over de werking vind je ook op de website van Softperfect.
Groetjes,
Martin.
-
Dus mag aannemen de laatste
Versie 1.3-4359
Version: 4.3-4359 mag ik aannemen.
Kun je pingen naar <IP-NAS> ?
Probeer eens http://find.synology.com/
Ook met Firewall uit.
-
De online find synology geeft geen gevonden.
ping ip nas geeft
en de softperfect monitor geeft
192.168.1.7 00-11-32-09-03-27 0 ms
-
Ik had na het aanmaken van een bond ook "netwerk-issues", de NAS was zelfs niet meer te pingen.
Oplossing was bij mij het uithalen (dan een seconde of 10 wachten) en weer instoppen van de netwerkkabels in de NAS.
-
Ook al geprobeerd.
Helaas werkt dat niet. reset van router en NAS geprobeerd. Werkt ook niet.
Heb maar een ticket aangemaakt. Hopen dat daar iets uitkomt.
Iemand een idee / ervaring hoe lang het duurt dat er reactie is ?
-
Na twee keer mail contact te hebben gehad met synology.
bleek mijn nas wel bereikbaar te zijn zonder harde schijven maar niet met 1 of 2 erin.
dus na zoeken kwam ik op de volgende site
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_perform_a_configuration_backup#To_Restore_a_Configuration_Backup
het twee keer resetten van de nas, dus na 3 beepjes bleek te helpen.
heb de nieuwe dsm geïnstalleerd en ben nu weer in de lucht.
Bedankt voor het meedenken.