Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Gverlies op 03 april 2014, 18:29:29

Titel: Nas offline
Bericht door: Gverlies op 03 april 2014, 18:29:29
Hallo, sinds korte tijd (ik vermoed sinds update naar DSM 5) kan ik mijn nas (DS212+) niet meer bereiken. Alles werkt nadat hij is opgestart 's morgens, maar na een tijdje staat hij offline (volgens 'apparaten' in mijn linksys router). Alle lampjes branden normaal, maar ik kan niet aan de bestanden, de Nas is weg uit mijn netwerk. Ik heb gisteren de laatste versie van DSM geinstalleerd, heb hem een fixed ip-adres gegeven, alle usb-apparaten uitgetrokken, en de netwerkinstellingen gereset via de reset-knop. Ik krijg hem dan ook niet afgezet via de aan/uit knop (de knop flikkert wel, maar na een kwartier staat hij nog niet af), de enige manier om hem af te zetten is de stekker uittrekken. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt. Gunther
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: r00n op 05 april 2014, 00:28:34
Een ander subnet gegeven dan de rest van je netwerk?
Kan je het device nog wel vinden via DS Assistant? Anders kan je nog even een keer je netwerk instellingen nakijken. Of kan je er nu wel bij?
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Gverlies op 05 april 2014, 12:41:09
Aan het subnet was niets gewijzigd. Ik heb gisteren mijn NAS in een andere netwerkpoort geplugd, en tot nu toe lijkt het in orde te zijn... Afwachten. Toch bedankt voor je reactie :-).
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Gverlies op 11 april 2014, 18:00:39
Sinds gisteren opnieuw het probleem dat mijn NAS offline gaat, en niet meer te zien is in het netwerk. Ook afzetten lukt dan niet meer. De aan-uitknop blijft flikkeren, maar verder gebeurt er niks. Stekker er uit is de enige oplossing... :-(
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: frenkie123 op 11 april 2014, 18:52:51
De update is corrupt Synology emailen dus  maar,,, Had het zelfde dsm wil niet meer installeren
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: MAdD op 12 april 2014, 12:39:27
Sinds gisteren opnieuw het probleem dat mijn NAS offline gaat, en niet meer te zien is in het netwerk. Ook afzetten lukt dan niet meer. De aan-uitknop blijft flikkeren, maar verder gebeurt er niks. Stekker er uit is de enige oplossing... :-(

Begrijp ik goed, dat de aan/uit knop blauw staat te knipperen? En de NAS totaal niet meer te benaderen is (ook niet via DS assistant)??
Zo ja, dan ben ik niet de enige.... die van mij doet exact hetzelfde....

Zelfs de HD's uit de NAS halen en opstarten werkt niet meer... ik krijg niet eens een "BEEP" bij opstarten.. (lijkt op een dood moederbord als je de WIKI van Synology leest).

Inmiddels staat er een ticket open bij Synology.... maar dat kan als ik het engelse forum lees nog wel even duren :(

Titel: Re: Nas offlinet d
Bericht door: Gverlies op 12 april 2014, 12:46:22
@Frenkie123 : ik heb geen probleem gehad om update 2 te installeren. Nu afwachten of het probleem opgelost is.

@MAdD : nadat ik de stekker uitgrtrokken heb start hij wel normaal op, maar na een tijd is hij weg uit het netwerk, en blijft de aan-uitknop inderdaad flikkeren als ik hem wil afzetten. De beep is er bij mij nog wel wanneer hij opstart... Hopelijk raakt jouw probleem opgelost...

Bedankt allebei...
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: frenkie123 op 13 april 2014, 10:48:12
de mijne precies zo, zit een enorme  me bug in de update. Het vreemde is synology zwijgt en heeft niet een de moeite genomen na een enorme klachten stroom de update ofline te halen. Het is dat het goed spul is anders was ik overgestapt.
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: frenkie123 op 14 april 2014, 09:30:45
zie andere toppic's er is een oplossing daar gepost ;) ;) ;) ;)
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Hofstede op 14 april 2014, 11:55:37
@frenkie123: Beter lezen. Gverlies heeft een ander type NAS en een ander probleem dan jij.

@GVerlies: Heb je de firmware al eens geheel overnieuw er opgezet met de dubbele reset methode?
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Gverlies op 15 april 2014, 19:55:22
Neen, dubbele reset heb ik nog niet geprobeerd. Hij heeft nu weer twee dagen zonder problemen gedraaid, na de laatste update, maar vandaag is hij weer offline gegaan. Een van de dagen ga ik toch de dubbele reset proberen... Bedankt!
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: gertjan1963 op 15 april 2014, 20:55:50
Geeft je log nog info omtrent je probleem?
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Gverlies op 16 april 2014, 17:35:44
Nope, logbestanden geven niks abnormaal weer :-(. Spijtig, want anders had ik toch al een idee van wat er aan de hand is. Wat me intussen ook opgevallen is : ik heb een task ingesteld dat de nas elke avond om 23u afsluit en om 07u terug opstart. Gisterenavond kon ik hem weer niet bereiken via het net, maar in plaats van hem zonder stroom te zetten, heb ik hem laten opstaan om te zien of hij zijn afsluittaak zou uitvoeren : neen dus, vanmorgen stond hij om 06.30u nog steeds aan, onbereikbaar. Conclusie: niet het netwerk geeft een probleem, maar de nas zelf bevriest. Ik probeer in het weekend een dubbele reset te doen...
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: JAJB op 03 maart 2015, 09:49:45
Inmiddels achter t probleem gekomen?
Heb momenteel t zelfde probleem!
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Handige Harry op 03 maart 2015, 10:07:47
Mijn 213j heeft hetzelfde euvel. Gaat soms paar dagen goed, dan weer niet ineens.

De stekker eruit en erin is de enigste oplossing.

Moet nog updaten om te kijken of het daar aan ligt.
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: JAJB op 03 maart 2015, 10:25:06
Mijn DS214+ is up to date.
Hij heeft altijd goed gewerkt, t is zomaar ineens uit t niets.

T nadeel bij mijn is dat ik alleen in t weekend de gelegenheid heb om de stroom eraf te halen
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Birdy op 03 maart 2015, 11:17:37
Leg eens een ticket in:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.

Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: jwijnings op 07 april 2015, 22:29:36
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik baal er ontzettend van. Wat ik al heb geprobeerd, obv tips in ander Synology forum:
- usb schijf disconnecten
- automatic logout tijd wijzigen

Eén keer deed de NAS het 5 dagen, nu weer 3x vandaag ermee gekapt. Ik word er echt gek van. Volgens mij is het gewoon een software probleem.
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Birdy op 07 april 2015, 22:36:17
Leg een ticket in dan.
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: jwijnings op 07 april 2015, 22:38:13
Wordt daar op gereageerd? Zie veel klachten over uitblijven van reacties.
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Birdy op 07 april 2015, 22:49:50
Citaat
Zie veel klachten over uitblijven van reacties.
Waar zie je die dan ?
Heb andere ervaringen.

Leg in ticket dan weet je het.  ;)
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: jwijnings op 07 april 2015, 23:03:34
Heb ticket ingeschoten, ben benieuwd. Ik denk echt dat er een serieuze bug in de 5.x software zit... :-(
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Birdy op 07 april 2015, 23:31:01
We wachten het af.  8)
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: jwijnings op 11 april 2015, 10:06:29
Ze hebben van support om mijn kernel/systeemlogs gevraagd, maar daarna niks meer gehoord. Zojuist vastloper nummer 26 gehad en ben er echt klaar mee aan het raken... (Nee, ik tel de vastlopers niet, maar ik krijg een mailtje als de verbinding met synology.me ddns wegvalt).
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: Handige Harry op 11 april 2015, 10:11:29
Heb je hier iets aan ?
http://www.synology-forum.nl/index.php?topic=22726.0
Titel: Re: Nas offline
Bericht door: jwijnings op 11 april 2015, 10:27:38
Bedankt voor de suggestie. Maar ook zonder backup taak en zonder IP6 adressen blijft het probleem bij mij bestaan. Helaas. :-( Zouden te lange bestandsnamen er nog iets mee te maken kunnen hebben? Heeft het Synology-bestandssysteem daar problemen mee?

---
Update dd 14 april. Sinds zaterdag 11 april geen vastloper meer gehad. Wel een volkomen zinloze reactie van Synology Support. Of ik er lokaal nog wel bij kan (terwijl mijn melding was dat ik niks meer kan, ook niet lokaal). Volgens mij lezen ze je melding niet eens.
---
Update dd 18 april. Nog steeds geen vastlopers meer gehad. Synology support heeft me de mogelijkheid geboden om mijn unit voor RMA aan te bieden. Maar ja, dan zit ik zonder én ik weet niet hoe het komt, maar nu gebeurt het ineens niet meer... Heb ze gemaild met de vraag of ze aan mijn logfiles kunnen zien of er iets veranderd is sinds 11 april. Daar heb ik nog geen reactie op gehad... Nu maar duimen dat het zo blijft!