Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: ahbrink op 21 maart 2014, 14:18:30

Titel: Onbekende gebruiker
Bericht door: ahbrink op 21 maart 2014, 14:18:30
Ik zat te kijken bij broncontrole “verbonden gebruikers” en zag een IP nummer staan welke ik niet ken?

De andere kloppen die erbij staan. Als ik betreffende gebruiker wil verbreken krijg ik de melding of ik zeker weet dat of ik mijn eigen verbinding wil verbreken? 
Enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Dank u
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: r00n op 21 maart 2014, 14:56:21
Je weet zeker dat dit niet je eigen IP adres is? Je kan sowieso zonder problemen de verbindingen verbreken, je zal daarna wel opnieuw in moeten loggen.

meer info over het IP adres kan je hier vinden: https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=82.199.70.170&search%3AdoSearch=Search#resultsAnchor

Misschien handig om direct je admin wachtwoord even aan te passen
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: Grofweg op 21 maart 2014, 15:01:39
Via je telefoon (Vodafone) contact gemaakt met je Nas?
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: ahbrink op 21 maart 2014, 15:06:49
Heb geen Vodafone? Ik heb de verbinding met dat IP nummer verbroken, weet het ook niet?
Ff in de gaten houden ::)
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: r00n op 21 maart 2014, 15:08:51
Vergeet je wachtwoord niet aan te passen hè?
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: Briolet op 21 maart 2014, 16:13:33
Dat is idd een vreemde gebruiker. Het IP ligt in de UK: http://myip.ms/info/whois/82.199.70.170
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: ahbrink op 21 maart 2014, 16:18:21
ja
UK weg ermee
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: TopGear_1542 op 21 maart 2014, 16:37:59
Heb je toevallig via Quickconnect contact gemaakt met je NAS?
Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: ahbrink op 21 maart 2014, 16:39:34
Ja via werk. Maar werk IP stond er ook bij

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Titel: Re: Onbekende gebruiker
Bericht door: TopGear_1542 op 21 maart 2014, 16:46:07
Wat je kan doen om uit te sluiten met het met quickconnect te maken heeft is het IP adres opnemen in de lijst geblokkeerde adressen (dat zou ik sowieso doen als je niet weet waar het vandaan komt) en nogmaals via quickconnect proberen aan te melden. Verder adviseer ik je ook het admin account uit te schakelen en een nieuw admin-account aan te maken. Wellicht vind je onderstaande tutorial interessant?

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/478

Succes ermee!