Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: mknops op 11 november 2014, 22:02:23
-
Na upgrade naar DSM 5.1 werkt (zonder dat er enige andere wijziging is geweest) SMTP relay naar een Internet SMTP server niet meer. Mijn Mailserver logboek (bijgevoegd) vermeld per te verzenden mail twee regels: een "verzonden regel" met het correcte "van" en "aan" mailadres, daarnaast een regel met System als "van" en de "van" uit het eerste logboekentry als "aan".
Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken? Ik kan in andere systeemlogboeken verder niets relevants vinden.
Michel.
-
Na de update naar 5.1 wilde mijn Mail Server ook niet versturen vanaf de SMTP relay.
Dat is niet handig!
Maar ik heb even mijn wachtwoord aldaar in de SMTP relay settings opnieuw ingetikt en toen gingen de mailtjes er wel weer uit.
Password is niet veranderd, dat weet ik zeker.
Maar blijft een vreemde zaak.
-
Robert,
Dank voor je reactie. Dat is zeker niet handig.
Je tip werkt voor mij niet.
Ik heb een ticket gelogd bij Synology. Zij gaan ernaar kijken. Ik zal hier laten weten waarmee ze komen als oplossing.
Michel.
-
Ik b het zelfde probleem gehad. En bij help het door door bij de mailserver: SMTP naast SMTP -vertificatie inschakkelen ook een vinkje te plaatsen bij autorisatie voor lan-verbindingen negeren.
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/mail-wil-niet-verzenden-na-update/15/
-
Hallo zotteke1,
Yep, dank, dat topic kende ik inderdaad. Die "lan"-vink stond bij mij al aan en staat er nog steeds.
To no avail.
Synology heeft mijn ticket in behandeling en komt vooralsnog ook niet verder dan dat het idd niet werkt.
Keep you posted.
Michel.
-
LAN-autorisatie negeren zou niet nodig moeten zijn bij een goed geconfigureerde LAN. Dat gezegt hebbende, zie ik dat ik hem ook op negeren gezet heb. Dat heb ik waarschijnlijk gedaan toen ik in de beta met de nieuwe instellingen aan het experimenteren was en SMPT bij mij plots ook niet meer werkte.
Ik heb het vinkje nu weer uit gezet, maar de mail wordt nog steeds via de nas verzonden.
-
Het viel te proberen door het aan te geven. Ik had het probleem ook. Maar ik heb het probleem kunnen oplossen.
-
Zet het vinkje: "Always use a secure connection (TLS)" eens aan, bij de SMTP relay opties. Dit was voor een aantal NASSEN een oplossing voor mij. Ondanks dat mijn mailserver volgens mij geen TLS ondersteund. Hierna kon ik weer mailen. (Persoonlijk denk ik dat het vinkje de optie het misschien omdraaid, aan=uit en andersom) Aangezien er niets veranderd was dan de update van DSM naar 5.1.
-
Welke provider heb je?
-
MijnDomein....is waar de SMTP server staat waar ik "naar toe" relay...
-
Ok, ik ben eruit.
Navraag bij MijnDomein leerde dat ik wel degelijk zou moeten kunnen SMTP relayen.
Navraag bij Synology leerde dat dit op de NAS ook prima zou moeten werken.
Dus wie heeft er gelijk?
Na veel drukken bij MijnDomein kwam de aap uit de mouw: op 8 november hebben zij de mogelijkheid voor SMTP relay uitgezet (ivm nieuw spam systeem).............en dat wist ook de helpdesk niet.
Laat 8 november nu ook de datum zijn dat ik geupgrade heb van DSM 5.0 naar DSM 5.1!
Ik gebruik nu een andere SMTP server die relay wel toestaat.
Dit topic kan gesloten worden