De truc om de cloudstation server maar een beperkte tijd van de dag te laten draaien is blijkbaar geen oplossing (meer). Vroeger (voor dsm 5.2) was dit wel een goede oplossing om hibernation niet teveel te storen met cloudstation. Ook als de package niet draait accepteert het systeem blijkbaar dus de requests van de clients. Niet echt handig. Zie ook de reacties van Synology support hieronder.
Het feit dat het gebruik van DDNS nu hibernation stoort was eveneens een nieuwe voor mij. Ook daar had ik voor DSM 5.2 geen probleem mee. Vooralsnog betekent dit voor mij het einde van het gebruik van hibernation. Die functionaliteit slaat ondertussen als een tang op een varken...jammer.
"I've confirmed with our development team about the behaviour of Cloud Station.
To make sure the service will restart sync again once the service back online.
So the time will be :
0 15 30 45 60
----|----------|---------|---------|----------|----
At the 0, the system start system hibernation.
At the 15, 30 , 45 , system accept the request from client to check if the service available or not.
At the 60, system will check the DDNS and Quickconnect service work as last configuration or not.
To be brief, all of the system wake up was caused by system design.
Hope this helps
Regards,
Eilon Chien"
AND
"In your case, the disk hibernation will work if the cloud station does not syncing file, but system hibernation will keep annoying by the clients even the cloud station is stopped.
The system hibernation will waked up once system received any request, in your case, it was from
1. Quickconnect/DDNS
2. The Client of Cloud Station
The checking will not stopped, only if your clients(the cloud station of PC or Mobile Apps) stopped as well.
And the scheduled time will not be changed in the short time, as mentioned, it a system design to keep the 'node'."