Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.2 => Topic gestart door: Jelle op 15 augustus 2015, 12:28:12
-
Goedemiddag,
Sinds enkele dagen wordt door DSM constant mijn interne IP adres van mijn laptop geblokkeerd.
Ik krijg dan de volgende bekende melding:
"Beste gebruiker
Het IP-adres [192.168.2.x] heeft 11 mislukte pogingen gedaan om aan te melden bij DSM die wordt uitgevoerd op Synology binnen 5 minuten, en werd geblokkeerd om Sat Aug 15 12:13:47 2015"
vervolgens moet ik met een ander apparaat de blokkade opheffen en kan ik weer inloggen met de laptop. Niet veel later wordt ik weer geblokkeerd, ook al ben ik ingelogd onder Admin en voer ik constant het juiste wachtwoord in.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Groet,
Jelle
-
Het lijkt erop dat jouw laptop op de nas inlogt met foutieve inloggegevens.
Heb je geen applicatie draaien welke verbinding wil maken met de nas of een netwerkshare ofzo?
Nu weet ik niet of hij dat laatste ook ziet als foutief inloggen....
-
Klik Sart en typ: referentiebeheer
Klik: Windows referenties beheren
Verwijder alle referenties naar de NAS onder: Windows-referenties
Succes
-
Het lijkt erop dat jouw laptop op de nas inlogt met foutieve inloggegevens.
Heb je geen applicatie draaien welke verbinding wil maken met de nas of een netwerkshare ofzo?
Nu weet ik niet of hij dat laatste ook ziet als foutief inloggen....
Bedankt! Je antwoord zette me aan het denken en de Chrome extensie van Download Station bleek roet in het eten te gooien. De gegevens opnieuw ingevoerd en het werkt weer.
Deze leek is weer geholpen. :ugeek:
-
Overigens is er ook een 'whitelist' optie bij het blokkeren. Ik heb mijn PC daarin gezet zodat ik gewoon fout mag inloggen mezelf niet buitensluit.