Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.2 => Topic gestart door: exserco op 18 februari 2016, 00:56:14

Titel: kan niet inloggen.
Bericht door: exserco op 18 februari 2016, 00:56:14
Nu heb ik iets raar voor.

Momenteel zit ik aan de andere kant van de wereldbol.
Ik wou iets doen op de syno, dus dacht, gauw even inloggen.

Verbinding maken zoals gebruikelijk via quickconnect.
Dan log je in, krijg je het welkomstscherm, voer je je logingegevens in en krijg je dit:

Citaat
U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken.

Dan zie je een fractie van een seconde het scherm wat je normaal ziet wanneer je ingelogged bent en dat was het.

Als ik mijn DS Photo gebruik om pics up te loaden vanaf mijn smartPhone vanaf de Filippijnen, dan lukt dit wel.

Weet iemand hier raad mee?
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: Robert Koopman op 18 februari 2016, 01:01:24
En rechtstreeks naar jouw wan ip adres thuis?
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: mchp92 op 18 februari 2016, 07:33:10
Via ds finder en dan ff booten?
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: Briolet op 18 februari 2016, 09:06:18
regio-blokkage voor sommige poorten?
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: davey op 18 februari 2016, 12:43:26
Lijkt erop dat je ip-adres is geblokkeerd. Heb je ook al is een andere browser gebruikt ?.
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: Babylonia op 19 februari 2016, 03:10:36
Met het gebruik van een andere browser verandert het IP-adres niet bij connectie vanuit diezelfde locatie.
Indien DS Photo vanaf een SmartPhone wel werkt, probeer dan vanaf die SmartPhone ook eens < DS File > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.synology.DSfile&hl=nl)  via het G3/G4 netwerk.
(Zie opmerking verderop i.v.m. beveiliging).

Als dat wel werkt, dan zou dat inderdaad kunnen duiden op een geblokkeerd IP bij connectie van de laptop (?) via de WiFi van het WAN IP van de locatie waar je je op dat moment bevindt. Dan zou je naar een andere locatie kunnen gaan en vanuit een ander (WiFi) netwerk het daar alsnog kunnen proberen.

Eenmaal ingelogd, geblokkeerde IP-adressen controleren.

Vraag me overigens wel af, als je al eerder daarginds contact maakte om in te loggen, en nu ook, of je dat in ieder geval dan wel doet met een versleutelde verbinding? (Dus via https). Ofwel thuis het zaakje zo hebt ingesteld dat in ieder geval (minimaal) poort 5001 wordt gebruikt?
(Een VPN-verbinding is een betere methode als beveiliging !! ).

Onversleutelde verbindingen vanuit hotelkamers of vanuit de lounge in een hotel kan de data van het WiFi verkeer door kwaadwillenden worden opgevangen, worden uitgelezen, en worden benut om je NAS thuis te hacken.

Dat is al eens eerder aan de orde geweest op het forum.
Zie uitgebreide draad daarover < HIER > (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/dsm-gehacked-gt-firewall-en-poorten-aangepast-en-afgesloten-door-xs4all/msg171648/)   :!:  :!:

(Geblokkeerd IP zou tevens kunnen duiden dat je mogelijk al gehackt zou kunnen zijn of in het beste geval de "indringer" door een aantal verkeerde inlogpogingen is buitengesloten. Maar laten we vooralsnog maar even niet van dit scenario uitgaan).
Titel: Re: kan niet inloggen.
Bericht door: exserco op 27 maart 2016, 08:58:53
Bedankt voor de reacties.

Net een weekje terug in Belgenland, maar nog geen tijd gehad dit te bestuderen.
Wat ik wel nog ervaren heb is, dat ik er wel eens op kon inloggen vanaf de andere kant van de wereld, met hetzelfde materiaal.
Maar toen ik de problemen ervaarde, was de inet-verbinding niet zo goed.
Misschien time-out of onvolmaakte data?

Enfin, vandaag zit ik op het werk (andere locatie dus) en het werkt perfect.