Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: niekniek89 op 31 januari 2018, 08:46:59

Titel: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: niekniek89 op 31 januari 2018, 08:46:59
(2018-01-31)
Important Note

1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
2. This update will restart your Synology NAS.

What's New in DSM 6.1.5

1. Added support for editing permissions to multiple groups and users to a single folder or file simultaneously in File Station.
2. Added Seagate IronWolf Health Management (IHM) support on DS118, DS218play, DS418j, DS418 and DS218.

Fixed Issues

1. Fixed an issue where the system may make a false alarm about hot spare disks when upgrading SHA.
2. Fixed a domain issue by allowing Synology NAS to join an existing domain with an ASCII password.
3. Enhanced system efficiency in calculating a large number of user and group privilege settings.
4. Enhanced SSD cache reliability.
5. Fixed the issue where setting notifications for low volume capacity is not available on 1-bay models.
6. Fixed an issue where converting a single volume to support multiple volumes may be misidentified as a crashed volume.
7. Fixed an issue where users may not be able to collapse and expand fieldsets on an SSD cache webpage with Safari 11 browser.
8. Fixed a security vulnerability regarding Linux kernel (CVE-2017-16939).
9. Fixed a security vulnerability regarding Samba (Synology-SA-17:72).
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: m4v3r1ck op 02 februari 2018, 11:14:24
- herstart DS1812+
- back-up instellingen DSM
- upgrade naar DSM 6.1.5-15254 incl. automatische herstart
- extra herstart DS1812+
- Security Advisor

[attach=1]

Up-and-running  8)
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Glenroth op 02 februari 2018, 17:19:42
Vanmiddag geinstalleerd.
Logboek: failed to update package (Universal Search)
Actieknop bij package Center blijft ook grijs
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: jcsolcer op 04 februari 2018, 16:36:36
Update werkt bij mij top, echter ondervinden Sonarr en Spotweb bij mij problemen.

Sonarr kon niet meer inschakelen. Ook niet na opnieuw installeren. Na een paar dagen kon ik Sonarr weer gewoon inschakelen en gebruiken.

Spotweb geeft de volgende melding: "Spotweb contains updated global settings settings. Please run 'bin/upgrade-db.php' from a console window" Daar heb ik nog niet goed naar gekeken.

Iemand ervaring mee?
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: rodio op 04 februari 2018, 17:29:23
Ook geïnstalleerd, maar er is in mijn ogen best iets veranderd.
 - Sickrage had ineens geen rechten meer om in de blackhole folder te schrijven.
 - Plex had geen rechten meer in de video share

Alles draaide zonder problemen, maar na de filestation update en gelijk erachteraan (na reboot) de DSM update had ik de bovenstaande problemen.
Was zo opgelost hoor, maar......
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Birdy op 04 februari 2018, 17:45:43
Het kan, Synology houdt totaal geen rekening mee met Third Party spk's en worden, zoals ook bekend, niet supported, m.u.v. Third Party spk's die aangeboden worden via het Synology Package Center.
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: HPP op 04 februari 2018, 17:53:04
Ook problemen met Universal Search. Aleen automatische update valt aan te kruisen
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Benjamin op 04 februari 2018, 20:53:59
Volgens mij is dat standaard. Eenmaal Universal Search geïnstalleerd kom je er via de DSM interface niet meer vanaf.
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Birdy op 04 februari 2018, 21:14:21
IS altijd al standaard geweest, kan ik bevestigen.
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Briolet op 04 februari 2018, 23:06:22
Al vanaf DSM 3 of zo. Vroeger zat het echter in File Station ingebakken en tegenwoordig is het een verplicht pakket.
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: dvandonkelaar op 05 februari 2018, 06:51:14
Spotweb geeft de volgende melding: "Spotweb contains updated global settings settings. Please run 'bin/upgrade-db.php' from a console window" Daar heb ik nog niet goed naar gekeken.

Ja, gewoon het volgende commando draaien in SSH:
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Wim Bosma op 19 februari 2018, 08:50:36
Blijft 1 proces hardnekkig draaien. Inmiddels een week lang waardoor niet geslapen wordt door de syno.

synoscgi_SYNO.Core.System.Process_1_list

Iemand een idee ???

Wat betreft Universal search het volgende

SSH inloggen als admin

sudo su -  (maak jezelf root)
password admin
synoservice --disable pkgctl-SynoFinder
synopkg uninstall SynoFinder.

dit uitgezocht i.v.m dat hardnekkige process.

Resultaat universal search verdwenen. Joepie
Process still running. Balen.
               
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Birdy op 19 februari 2018, 09:02:44
- Heb geen proces draaien: synoscgi_SYNO.Core.System.Process_1_list
- Universal search staat bij mij ingeschakeld.

Citaat
Resultaat universal search verdwenen. Joepie
Process still running.
Heb je de link kunnen leggen tussen "Universal search" het betreffende proces dan ?
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Wim Bosma op 19 februari 2018, 09:15:07
Het was mijn eigen gedachtengang Birdy.

Hij is al dagen bezig met het maken van een lijst. Denk ik. Toen ben ik mij weer eens gaan verdiepen in het systeem en vond ik Universal search iets wat voor mij persoonlijk totaal overbodig was. Daarna bij elkaar gesprokkeld hoe dat te verwijderen was en dat is gelukt.
Hij verdwijnt hiermee ook uit je geinstalleerde packages en je kunt hem zo weer opnieuw installeren. Maar dat laatste doe ik niet daar ik mijn ds414 vandaag toch helemaal vanaf scratch opnieuw ga installeren.
en als dat process dan weer opduikt wordt het een ticket naar Synology.

Thanks
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Birdy op 19 februari 2018, 09:23:25
Dus, dit probleem had je niet, voordat je de update deed naar 6.1.5-15254 ?
M.a.w., dit heeft te maken met deze update ?
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Wim Bosma op 19 februari 2018, 09:36:47
ja dit heeft te maken met de update.

Mijn vorige post ging over dat ie er te lang over deed om uit de slaapstand te komen. Toen kwam er een update en ging ie niet meer slapen vanwege die update.

Probleem vorige post opgelost want hij doet er niet lang meer over om uit slaapstand te komen want hij komt er niet meer in.

Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Briolet op 27 februari 2018, 09:34:27
Ik zie net dat er een update 1 beschikbaar is voor deze versie. Als ik op releasenotes klik, wordt ik nog doorgestuurd naar de oude relesenotes. Die zijn dus nog niet beschikbaar. In elk geval niet voor de 415+

Vreemd dat je een update suggereert, maar nog niet vertelt wat er aangepast gaat worden.  ;D
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: Briolet op 27 februari 2018, 09:37:24
Voor de 1517+ vind ik ze wel:

Citaat van: Version: 6.1.5-15254-1
Version: 6.1.5-15254-1 (2018-02-27)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.

Fixed Issues
Fixed a security vulnerability regarding p7zip (CVE-2017-17969).

Zie ook: https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2017-17969

Dit is een exploit voor geprepareerde zip's. Dus vooral belangrijk voor hen die onbekende zip's downloaden en uitpakken op de nas.

Er is geen reboot nodig. Alleen het 'scemd" proces (=Synology Command Execution Management Daemon) en de tijdserver worden volgens het log even gestopt.
Titel: Re: DSM Version: 6.1.5-15254
Bericht door: florisvn op 07 maart 2018, 20:52:50
hier helaas erg veel problemen sinds de 6.1.5-15254 update.

Ook update 1 hierover heen heeft nog niet geholpen..

mijn DS1512+ is erg vaak niet bereikbaar, erg traag.
Kan hem zelfs niet eens meer pingen, laat staan bestanden benaderen..
Dit is meestal na paar uur weer over, maar dit is wel erg vervelend zo..

Ik las soort gelijke problemen o.a op tweakers.net en het synology community forum.

Heb reeds de support van Synology ook maar aangevraagd.

Iemand hier ook van dit soort problemen ?