Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: m4v3r1ck op 16 juli 2017, 13:25:50
-
Het real-time indexeren door US heeft toch ook echte een serieuze schaduwzijde?
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.11.33_zpsmueszbbd.png&hash=9d866f2649fe14cd54c8a473adb75ae2a59cc301)
Tip? Ga je echte spannende dingen doen met je NAS - bijv. updaten/upgraden - zet deze dan maar even uit of gooi er even een delay op!
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.17.33_zpsdqzchy15.png&hash=ffa6dc921086519e7cea8dde2d56a6020d640d32)
Ik snap niet dat DSM bij dit soort taken zelf niet even - tijdelijk - een slotje op het indexeren gooit. Niet echt slim geprogrammeerd. Weer zo'n zinloze extra - zie mijn post over Log Center - pop-up, terwijl dat simpel te verhelpen is en dus veel gebruiksvriendelijker zou kunnen zijn. / :|
Cheers
-
Ik snap sowieso het hele nut van zo'n zoekfunctie niet, ik heb zoiets nog nooit nodig gehad. Ook op door mij gebruikte PC's/Mac's schakel ik de zoekfunctie altijd uit.
-
En het kan nog gekker, of louter toeval?
Na de reboot terwijl indexeren bezig was...
1. FireFox
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.28.58_zpsqhisi0a0.png&hash=ba75c909393a387e76983a95e7b8d34bc931b0b9)
2. Synology Assistent
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.33.03_zps0hx4qt8m.png&hash=35092e4bc3bf7814c22f4ebe44f85bbbae410623)
3. OS X Terminal
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.29.37_zpshm9p7pqn.png&hash=feb3e34de8a22d15f550d00ebc851c641caef346)
4. [cmd]+[k]
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.40.17_zpso7tzeg0c.png&hash=7c3f105f87c4d26f94920a6f7dc447cb05d6555d)
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.32.07_zps2v8ng7w3.png&hash=48def46c386ea108417e297ae03e8e305b53af96)
EDIT: nu eerst een harde reboot, daarna weer een soft reboot ZONDER indexering aan. Toch even checken of er een relatie is tussen deze twee issues. Wordt vervolgd...
Cheers
-
Bij mij bleef door een bug het indexeren zo'n 2 week actief. Ik heb dus die waarschuwing bij een reboot een aantal malen voorbij zien komen. Ik heb niets van corruptie kunnen merken.
Hofstede: Ik heb zelfs mac gebruikers gehoord die niets in mappen sorteren. Die vertrouwen erop dat ze toch elke file weer terug vinden via de zoekfunctie. Persoonlijk sorteer ik mijn files wel in mappen, maar als ik even twijfel over de locatie, doe ik een search. Zolang je maar een paar unieke trefwoorden uit de tekst weet, vind je de file direct.
-
1. Harde reboot gedaan.
2. Ook voor een update krijg ik nu een melding, terwijl ik US gepauzeerd had
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252015.18.19_zpsvph3rkwj.png&hash=3d3956e28f3b87369f3651b7ba2884a7283442c2)
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252015.01.39_zpsqahlsdhg.png&hash=41cd1ad73d33f159c102747feaf70aeb7128a7b6)
3. Folders voor het indexeren door US heb ik verwijderd.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252015.24.10_zpsfsecklzy.png&hash=1aa316d6e74479de9ec4eb3ffd8f0cce889ad65a)
4. Nu wil ik US deïnstalleren, maar de "Action" button is grijs...
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252015.27.42_zps59wyzmc7.png&hash=09a16925c954c9cc3a88b1cccb364134f6fac832)
Iemand al eens die US package succesvol verwijderd?
Cheers
-
Man-o-man dit is een stekelig - DSM 6.1 standaard - applicatie van Synology. Zie bijgaand draadje (ENG forum) over deze applicatie:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=130&t=128590
Maar goed dat er wel een oplossing voor is:
1) Login as root:
2) synopkg uninstall SynoFinder
3) celebrate
Cheers
-
Je kunt het ook gewoon niet gebruiken.
Dus voer hem geen folder(s) en je hebt er geen last van.
Zie ook het nut van zo'n universal search in, maar dat zal wel persoonlijk zijn.
-
Ik vind dat een gebruiker de keuze moet hebben, installeren en de-installeren.
-
Vroeger zat de zoekfunktie in dsm zelf. Toen hoorde ik ook niemand die deze functie geschrapt wilde hebben.
-
Sinds ik US actief heb aangezet - laatste gedeelte na de break tussen Juni/Juli - zie je wel duidelijk verschil in het gebruik van de resources van mijn DS1812 en dat is ook precies waar men over klaagt op het Engelse forum. Plus al dat gedoe met die meldingen naar mijn mening. Geen fijne applicatie dus...
CPU
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252022.01.02_zpsc6ycih9k.png&hash=5e850314391d2ec5534088d9d63d78714ac4c480)
Geheugen
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252022.01.16_zpsn2zsrcwt.png&hash=b2c69ed3630d2787d1da03fd42f490d4d79e4805)
Eens met @Birdy ,je moet de zaken zelf in de hand kunnen houden, maar @Briolet snap ik ook natuurlijk.
Cheers
-
En het kan nog gekker, of louter toeval?
Na de reboot terwijl indexeren bezig was...
1. FireFox
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.28.58_zpsqhisi0a0.png&hash=ba75c909393a387e76983a95e7b8d34bc931b0b9)
2. Synology Assistent
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.33.03_zps0hx4qt8m.png&hash=35092e4bc3bf7814c22f4ebe44f85bbbae410623)
3. OS X Terminal
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.29.37_zpshm9p7pqn.png&hash=feb3e34de8a22d15f550d00ebc851c641caef346)
4. [cmd]+[k]
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.40.17_zpso7tzeg0c.png&hash=7c3f105f87c4d26f94920a6f7dc447cb05d6555d)
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-16%2520at%252013.32.07_zps2v8ng7w3.png&hash=48def46c386ea108417e297ae03e8e305b53af96)
EDIT: nu eerst een harde reboot, daarna weer een soft reboot ZONDER indexering aan. Toch even checken of er een relatie is tussen deze twee issues. Wordt vervolgd...
Cheers
EDIT: Zoals nu blijkt hebben de verbindingsproblemen NIETS met Universal Search te maken, zie hiervoor dit nieuw aangemaakte topic Link Aggregation LACP werkt niet meer na update DSM 6.1 (https://www.synology-forum.nl/synology-dsm-6-1/nieuwe-update-procedure-in-dsm-6/)
Cheers