Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: HenkGroen op 04 april 2018, 16:40:06
-
Een vriend van mij heeft via zijn Synology een sync lopen van z'n gedeelde map naar mijn NAS.
Alles werkt al enige jaren naar tevredenheid.
Probleem : De disk/volume waarop hij staat raakt vol, dus wilde ik zijn (gecodeerde) map tijdelijk verplaatsen van volume 2, naar volume 1. Om vervolgens de disk te wisselen, en er een grotere in te stoppen. (er staat verder niets op vol. 2)
De gedeelde map is toegankelijk via FileStation, maar als ik hem via het configuratiescherm wilt verplaatsen, dan is de optie 'Grayed out'. Zodra ik kies om de gedeelde map te ontkoppelen, dan wordt de optie zichtbaar. Maar nadat ik dan de map wilt verplaatsen van vol. 2 naar vol. 1 zegt hij na enkele minuten : Gedeelde map bestaat niet.
Iemand een idee ?
(zie bijlage)
-
Normaal gesproken moet je een gedeelde map kunnen verplaatsen naar een ander volume.
Nu begrijp ik, dat het gaat om een gecodeerde map, misschien dat daar het probleem zit, ook al is deze ontkoppeld.
Zal straks eens een testje doen.
-
Top, dat je het even wilt nabootsen
Want hij had ook 1 map die niet gecodeerd was, en die lukte wel.
-
Ik denk dat testen niet meer nodig is, hier hetzelfde probleem (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=141207).
DSM Help, suggereert dat het wel moet kunnen (na ontkoppelen):
Als een gecodeerde gedeelde map wordt gekoppeld, kunt u de naam ervan niet wijzigen en de locatie van het volume niet wijzigen. U kunt wijzigingen uitsluitend aanbrengen na ontkoppelen.
Dus, ik ga het toch wel even testen. 8)
-
Helaas pindakaas, is dus een bug:
Ontkoppeld:
[attachimg=1]
Verplaats:
[attachimg=2]
[attachimg=3]
Zou hiervoor een Ticket inleggen.
-
oke, bedankt voor het testen. :thumbup:
Ik ga een ticket inschieten
-
@HenkGroen In DSM 6.2-23511 (Beta) werkt het wel. ::)
-
Oke, thanks.
Dan zal ik dat nog even extra vermelden in het reeds aangemaakte ticket
Maar ja, wanneer die officieel uitkomt.....
-
Reactie van Synology (best snel)
Dear Customer,
Thank you for contacting Synology support.
After confirming by our developers, this has been identified as a known issue. And the fix has been included since DSM 6.2-22307.
We apologize for the inconvenience.
Thank you for bringing this issue to our attention.
Hope this helps.
Nu maar wachten wanneer men 6.2 echt uit gaat brengen.