Auteur Topic: Serieus Probleem na installatie update  (gelezen 1273 keer)

Offline Palermo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Serieus Probleem na installatie update
« Gepost op: 17 maart 2017, 21:43:46 »
Hoi,
Ik heb een probleem met een Synology update, Ik hoop dat jullie misschien een idee hebt of een tip, kortom alles is welkom.

Ik ben al enige tijd de trotse bezitter van een Synology DS713+, en eergisteren heb ik besloten de laatste update te installeren (DSM 6.1-15047 Update 1). na de installatie is hij in de reboot gegaan. En toen bleef het stil. Hij is niet meer op gekomen. Ik heb van alles geprobeerd maar de blauwe led bleef snel knipperen en het LAN 1 ledje deed het ook. Op internet helaas niks kunnen vinden van een mogelijke oorzaak.

DS716+II
Volgende dag (Gister) ben ik naar de winkel gegaan en heb de Synology 716+II aangeschaft, de DS713+ is immers stuk.
Ik heb een van de schijven in de nieuwe DS gestopt, en aangezet. Gelukkig kwam het migratie scherm naar voren. Ik kan je vertellen dat ik zeer opgelucht was toen ik 10 min. later netjes kon inloggen en al mijn data weer had. Lang leven het migratie script, puik werk van Synology. 2e schijf erin gedaan en de replicatie laten lopen. Toch heb ik de laatste update 1 even laten liggen

DS713+
Toch zat er iets dwars. Iets klopt er niet zei mijn onderbuik gevoel.  Ik toch nog even de DS713+ opgeschoond van het stof en 2 schijven erin gedaan (deze had ik nog liggen). En tot mijn verbazing kon ik via Synology Assistance DSM software installeren. DS713+ dus helemaal niet stuk. Toen alles geïnstalleerd was begon ik mij af te vragen of het misschien niet aan de update lag. Dit kan je maar op een manier bevestigen. Dus ik heb op de 713+ de update 1 geïnstalleerd. En na de installatie de DS netjes in de reboot en 3 min. later netjes weer UP.   :) :)

DS716+II
De update is bij de DS713+ goed gegaan dus waarom hier niet.. Foutje kan een keer gebeuren.. Dus ik heb besloten ook op DS716+II de update 1 te installeren. Tot mijn zeer zeer grote teleurstelling is de nieuwe NAS DS716+II niet meer op gekomen naar het rebooten.  :o :o  :'( :'(
Er is dus iets serieus niet in orde. Nu de vraag, Wat moet ik doen.  Mijn ESXi server heeft een iSCSI hier een verbinding mee,

Hebben jullie misschien een suggestie, tip, advies, noem het maar.

Ik ben zeer bang dat ik straks alles kwijt ben.. Ik had een nas kunnen hebben met 10 schijven maar dat had nu geen oplossing geweest.

Alvast erg bedankt voor het reageren.

Groeten
Palermo

Offline B3rt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 33
  • Berichten: 358
Re: Serieus Probleem na installatie update
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2017, 22:02:25 »
heb je 3th party apps geinstalleerd zoals bv 3th party init?

Deze laatste veroorzaakt namelijk erg veel problemen aldus synology support, dit konden ze zien in de log file van mijn nas (ik had zelfde probleem).

De oplossing om je nas weer online te krijgen is het volgende:
Zet je NAS uit en koppel de schijven los, vervolgens zet je nas aan zonder schijven erin.
Kijk via de assistant of die online komt, zodra deze gezien wordt door de assistant ga je naar de web interface van je nas.

Deze zal melden dat ie geen schijven kan vinden, zet nu de schijven terug terwijl de nas aanstaat!

Via de DSM webinterface (http://1p.nas:5000), klik nu op 'verbinden', je NAS koppelt nu de zojuist gevonden schijven zodat ie ze weer kan gebruiken.
Helaas moet je wel DSM weer opnieuw moeten installeren, na installatie is je NAS schoon, echter je data zal zeer waarschijnlijk er nog gewoon staan!

Wat wel weg is zijn:
- al je persoonlijke instellingen (users, groepen, rechten etc)
- al je geinstalleerde apps

Via de filemanager kan je waarschijnlijk als je data nog zien staan.

Succes
  • Mijn Synology: DS1515+
  • HDD's: 5 x WD30EZRX
  • Extra's: 2x250SSD cache + 6GB

Offline Palermo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Serieus Probleem na installatie update
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2017, 22:09:19 »
Dank je wel voor je reactie.
Ik had eerst even moeten lezen in de rest van de topics.
Dan had ik gelezen dat er meer mensen zijn met het probleem. Sorry.
Maar als de NAS het niet meer doet dan wordt ik een beetje nerveus hahahah.

Ik geloof inderdaad dat ik deze apps heb geïnstalleerd. Ik heb het gevoel dat ik nog niet bed ga  ;)

Groeten
Palermo

Offline Palermo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Serieus Probleem na installatie update
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2017, 23:03:52 »
Ik heb goed nieuws, Het werkt weer.

 :?: :?: Wat heb ik gedaan :?: :?:

Het voordeel is dat ik nu de luxe heb van 2 DS apparaten.
  • Ik heb een van de schijven uit mijn nieuwe DS716+II gehaald en in de DS713+ gedaan.
  • Nu kreeg ik het migratie scherm. Niks speciaals aangeklikt next, next, next finish. Na de reboot ingelogd in DSM
  • Hier heb ik de tool "3th party init" verwijderd van de package center, en een shutdown gegeven.
  • Nu heb ik deze schijf weer in de nieuwe DS716+II gedaan en laten opstarten, Ook hier kreeg ik weer het migratie scherm. Deze heb ik op de zelfde manier door gelopen als de oude DS.
  • Na het opstarten heb ik nogmaals gecontroleerd of de boosdoener er echt af was
  • Nu de update 1 installeren, en de reboot in duwen.
  • dit heeft 5 min. geduurd maar hij is goed opgekomen

Ik kan dus zeggen dat de 3th party init app de oorzaker was van dit probleem.
Voor zover nu ben ik helemaal niks kwijt aan apps of andere instellingen

Ik hoop dat anderen hier het zelfde resultaat mee kunnen behalen.

B3rt, Bedankt voor je hulp en de juiste duw in de goede richting.

Met vriendelijke groeten
Palermo