Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: JanSr op 16 oktober 2017, 19:41:46
-
Als je de hulp van Synology Helpdesk inroept en het wordt moeilijk dan vragen ze om je desktop over te nemen. Het eerste wat ze doen is de taal in Engels veranderen.
Nu wil ik de taal weer in Nederlands zetten.
In Regional Options/Language alles in het Nederlands ingesteld.
Ik klik op Apply.
Met als commentaar: No settings were changed en alles blijft in het Engels.
Wat doe ik nu weer verkeerd?
-
Ik heb dit kunnen reproduceren:
1 - Taal staat op Engels
2 - Wijzig taal naar Nederlands
3 - Klik op Apply
4 - Je ziet dan en ik klik op No:
[attachimg=1]
5 - Vervolgens blijft ALLES Engels maar, de settings staan nog steeds op Nederlands.
6 - En wil weer Apply doen en krijg dezelfde melding: No settings were changed
Twee oplossingen A en B:
A1 - Wijzig naar Engels en Apply, scherm wordt herstart.
A2 - Wijzig naat Nederlands, scherm wordt herstart en alles is Nederlands.
B1 - Uitloggen en weer inloggen.
-
Veel dank, nu werkt het wel.
Het is mij een totaal raadsel waarom dat niet werkte.
Hoe langer ik met dat ding werk, des te stommer ik mij voel.
-
Je hebt gewoon op NO geklikt dus, geen refresh, dat gebeurt pas eigenlijk echt weer, als je uit DSM gaat (uitloggen) en weer DSM in gaat (inloggen) of zelf een refresh doet van je browser (getest, dus een 3e optie).
-
Het eerste wat ze doen is de taal in Engels veranderen.
Nu wil ik de taal weer in Nederlands zetten.
Er is helemaal geen reden om überhaupt een taal in te stellen. Je stelt gewoon in om de browsertaal (of systeemtaal) over te nemen. Volgens mij is dat default. Als dan een Taiwanees inlogt, krijgt hij alles in Tai, terwijl een Poolse inlogger alles op zijn Pools ziet. Jij behoud dan je Nederlands.
Overigens kunnen die bovenstaande taalinstellingen ook nog eens overruled worden door je persoonlijke instellingen die per account zijn.