Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.2 => Topic gestart door: tante_linda op 09 augustus 2019, 14:28:08
-
Hallo,
Sinds een tijdje kan ik mijn DS213+ niet meer bereiken. Ik heb het idee dat hij alle processen op de achtergrond gewoon doet, maar ik kan er zelf niet in.
De browser geeft aan: Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden. bij alle adressen, zoals ip-nummer:5000 of 5001
ook http://192.168.178.30:5000/?diagnose=debug of de link met webman..
Via de synology assistant krijg ik wel een inlogscherm, maar dat blijft na invoeren van username en password hangen op bezig te verwerken. Maakt niet uit met welk account.
De netwerkshares zijn ook niet bereikbaar.
Iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen? Want ook surveillance station is niet bereikbaar nu. Die app vindt wel de nas in het netwerk, maar kan geen verbinding ermee maken.
Help?
Groet,
Linda
-
Al eens geprobeerd om de NAS opnieuw op te starten?
-
Daar ben ik mee begonnen, maar dat loste het niet op.
-
Probeer eerst eens een andere browser, voor de zekerheid.
Welke status geeft Synology Assistant ?
Wat is de status van alle ledjes volgend de tabel:
[attachimg=1]
En anders, doe deze rest eens: Mode 1: Reset administrator login credentials and network settings (https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
Zo'n reset helpt vaak.
-
Helaas, alles op de synology assistant en lampjes etc laat zien dat de synology goed functioneert, maar ik kwam er niet op via apps, of andere browsers.
Heb de reset uitgevoerd, en ik krijg nu niet meer de melding dat de pagina niet kan worden gevonden, maar inloggen gaat eigenlijk niet. zowel met het oude account als met admin blijft het scherm staan op "bezig met verwerken".
Het staat nu al zeker 10 minuten zo.
En ineens krijg ik wel het scherm om het ww te wijzigen, maar ook dat staat vervolgens weer heel lang op bezig met verwerken.
-
Zijn de HD's druk/actief bezig?
-
Is wel activiteit op ja.
-
Waarschijnlijk is er wat mis met 1 van de HD's en wordt er geprobeerd het te verhelpen.
-
Maar als dat al een maand duurt, hoe kan ik het da oplossen? Schijven zijn nog geen jaar oud.
-
Een maand al ? ::)
Wat is er dan een maand geleden gebeurd ?
Heb je iets gewijzigd geleden ?
Een crash gehad ?
Stroomstoring gehad ?
Andere aanwijzingen ?
-
Helemaal niets... alleen maar dat het ineens niet meer bereikbaar was.
Heb verschillende malen geprobeerd met opnieuw opstarten, maar dat proces duurt vaak lang..
En het gekke is dat de rest allemaal lijkt te functioneren, want ik krijg heel vaak een reminder dat de schijf nog 20% capaciteit heeft, ook het systeemrapport dat ik maandelijks krijg geeft geen melding (is hetzelfde bij de volledig functionerende nas op de zaak);
Schijf 1:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 0
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
Schijf 2:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 0
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
-
Kan het zijn dat je geblokkeerd bent vanwege te veel foute inlogpogingen?
Je zou een soft reset met de reset button kunnen proberen.
Zie deze handleiding:
https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS
-
Is al gedaan ;)
-
Hang de NAS eens direct aan je PC met een UTP kabel waarvan je zeker weet dat die goed.
Probeer dan nog eens in te loggen.
Dit, om je netwerk uit te sluiten.
-
Zie ik nu. Overheen gelezen.
-
Moet dat een crossover kabel zijn? Of mag dat een gewone netwerkkabel zijn?
-
Geen crossover dus, een gewone UTP kabel.
-
Hoge resolutie camera's verbruiken ook veel geheugen op de nas. Het kan zijn dat hij daardoor zo erg aan het geheugenswappen slaat dat het hele inlogproces overbelast raakt.
Je zou dat kunnen testen door de camera's eens los te koppelen of uit te schakelen om te kijken of dat iets oplost.
-
En ik maakte mijn NAS vanuit Windows nagenoeg onbereikbaar door bij Windows Defender ALLE opties aan te klikken... ofwel: wordt TS niet geplaagd door de Windows Firewall?
-
Met redelijk wat moeite en nog een extra reset van de netwerkinstellingen en een heropstart kon ik er uiteindelijk wel in.
Heb wat pakketten die ik niet gebruik eraf gegooid en geheugen vrijgemaakt.
Nu hangt ie weer in het netwerk en doet het probleem zich weer voor.
-
Heb je de NAS al eens aan je PC gehangen ?
-
Ja, mijn vorige post ging daarover 😂. Via pc kon ik erin na reset netwerkinstellingen en een reboot.
Nu hangt ie opnieuw in het netwerk en zijn de problemen terug.
-
Dan is het dus een Netwerk issue, dat wordt uitsluiten wat het niet is.
Kabels, Poorten van Router/Switch enz.
-
Mmm eerst daar maar eens de hele boel uittrekken en dan weer insteken dan.
Bedankt ! Ik ga het proberen!
-
Heel veel succes :thumbup:
We zien het wel hier verschijnen wat het probleem was.