Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.2 => Topic gestart door: rene6921 op 14 november 2019, 13:49:25
-
in de persoonlijke instellingen (user) kan je een email-account instellen (rechtsboven bureaublad, om bestanden te delen etc.
Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een wizard.
Nu kon ik bestanden delen via Gmail. Gisteren bleek dat mijn mail met QR code niet verzonden was, terwijl de gmail account geverifieerd was (vinkje).
grote stappen, snel thuis: ik dacht verwijder account en stel opnieuw in. Dat gaat niet: in de wizard kom ik niet door de verificatie heen: namelijk in de pop-up waarin Gmail gecheckt zou moeten worden verschijnt nu ineens de synology-site.
is dit sinds de laatste update zo? ticket inschieten?
-
Even getest op m'n DS716+II, gisteren geheel opnieuw geïnstalleerd en zit op de laatste DSM versie:
1 - Eerst (verplicht) m'n Gmail opgegeven in Control Panel > Notification > Email.
2 - Naar Options > Personal > Account (rechtsboven bureaublad)
3 - Add en ik kies Google en geef Sender name op.
4 - Dan krijg ik: Athenticate en ik klik daarop.
5 - Dan krijg ik: De Help pagina over "Gmail SMTP-server gebruiken om DSM-e-mails te verzenden" waarbij verwezen wordt naar punt 1 die ik dus al had uitgevoerd en dat lijkt mij idd niet juist.
M.i.z. dus een bug, zou daar even een Ticket voor inleggen.
-
Heb het nog eens getest met een oudere versie: DSM 6.2.1-23824 Update 1 echter daar heb ik hetzelfde probleem zoals jij meldt en ik heb gemeld in Punt 5 hierboven.
-
Verificatie gmail account schijnbaar nog steeds niet opgelost :x
Alle stappen doorlopen en bij verificatie krijg ik nog steeds een synology pop-up help venster.
Ik ga het ook nog maar eens melden.
Ticket inmiddels ingeschoten.
-
@rene6921 @Maarten001
Nog een keer ingedoken en beter gekeken, de oplossing zit n.l. in die Help pagina :lol:
5 - Dan krijg ik: De Help pagina over "Gmail SMTP-server gebruiken om DSM-e-mails te verzenden" waarbij verwezen wordt naar punt 1 die ik dus al had uitgevoerd en dat lijkt mij idd niet juist.
Dit is de link naar die Help pagina (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Management/How_to_use_Gmail_SMTP_server_to_send_emails_for_DSM#t1) en begin bij "1. Toegang verlenen tot uw Google-account"
[attachimg=1]
Het komt dus doordat Google in augustus 2019 het verificatiemechanisme voor DSM aangepast.
Succes.
-
Je krijgt nu ook periodiek een mail van Google dat er een niet vertrouwde applicatie gebruik maakt van je gmail-wachtwoord. Gewoon een waarschuwing dat je zelf moet beslissen of je er op vertrouwd dat de nas het wachtwoord goed afgeschermd opslaat.
-
Hoi,
Zojuist nogmaals een poging gedaan en het is gelukt. Bij het aanmaken van het Email account heb ik op het Gmail logo geklikt i.p.v. op customize en dan zelf alle instellingen opgeven. Uitgelogd en ingelogd en krijg nu netjes de vraag om de 6 cijferige code in te vullen die ik op mijn mobiel via Authenticator kan opvragen.
Bedankt voor de reactie.
-
dank @Birdy en @Maarten001 !
het werkt inderdaad.