Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.2 => Topic gestart door: racemier op 17 augustus 2021, 13:15:01
-
Hallo,
Ik krijg dagelijks de melding dat men heeft proberen aanloggen waardoor het IP-adres geblokkeerd is.
Naar mijn weten heb ik alle applicaties met aanlog mogelijkheden uitgezet maar ik blijf deze meldingen krijgen.
Is er een log file (bv via SSH bereikbaar) waar ik kan zien op welke applicatie / webpagina poging tot aanloggen geweest is?
Heb ook al de apps op de telefoon uitgeschakeld zodat ik niet zelf de oorzaak ben.
In de log files in DSM zie je alleen het uur en IP adres.
Alvast bedankt.
Grt,
Rogier
-
Het log (verbindingslog) laat ook het protocol zien. (ftp, sftp, http, afp, ssh etc) Dat geeft ook een goede aanwijzing.
-
Hey,
In de logfiles vind ik alleen volgende:
items.
Waarschuwing
Systeem
17-08-2021 22:05:18
SYSTEM
Host [188.189.44.202] was blocked via [AutoBlock].
Telkens ander host IP.
Grt,
Rogier