Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.2 => Topic gestart door: sciurius op 10 juli 2022, 13:21:08
-
Ik krijg regelmatig "packages out of date" meldingen, maar als ik dan in het Package Center kijk is er niets aan de hand.
Hebben jullie dat ook?
-
Tot op dit moment niet meegemaakt.
-
Ik ook niet.
-
Zag op engelstalig forum dat een gebruiker net zoiets had.
Hierna had ie de security advisor gedraaid en die gaf het pakket aan, terwijl in package-centrum niks te updaten viel.
Maar goed, dat pakket kon ie updaten.
Dus misschien poging waard?
-
Daar word je ook niet wijzer van...
[attach=1]
-
Da's jammer, maar hier ben je in april 2020 toch ook al tegen aan gelopen!
Wat ik er nog van vond:
Volgens KB van Synology (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/DSM/PkgManApp/manage?version=7) zou het om een package gaan die niet compleet / beschadigd is. Dat package zou bij de installed apps mogelijk een repair-knop hebben.
Weet niet hoeveel packages je hebt, maar die één voor één nalopen is misschien nog optie.
Anders ticket, want snap dat je die melding kwijt wil.
-
Nee, geen packages met repair...
De melding is weer weg. Ik hou het in de gaten.
-
Ik heb voor de aardigheid gisteren in de 'security advisor' gekeken. Daar stond bij mij ook:
[attachimg=1]
Terwijl alle pakketten gewoon bijgewerkt zijn. De scan was wel 2 dagen oud, zodat ik de scan van alleen de pakketten herhaald heb. Wat is die scan traag zeg, na een half uur was hij nog bezig en ben ik maar uitgelogd. Ik log nu weer in en zie de foutmelding weer.
Misschien een bug met de DSM 7 pakketten? Dus dat er twee nieuwere DSM 7 pakketten zijn die niet voor DSM 6 bedoeld zijn? Jammer dat er niet aangegeven wordt welke pakketten zogenaamd verouderd zijn.
Met DSM zie ik ook een vergelijkbare bug. De secutity advisor' geeft aan dat DSM niet meer up-to-date is. Maar DSM zelf geeft gewoon aan dit ik up-to-date ben. (DSM 6.2.x)
-
Ik heb net ook ff een testje gedaan.
[attachimg=1]
Alles normaal hier
-
Ik zie dit wel vaker gebeuren. Soms worden bijvoorbeeld updates via het Central Management System al gemeld terwijl de NAS ze zelf nog niet "ziet". Hetzelfde geldt voor de Security Advisor.
Het lijkt er op dat er meerdere bronnen/databases in gebruik zijn die niet allemaal tegelijkertijd geupdate worden met de laatste info.