Auteur Topic: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel  (gelezen 1228 keer)

Offline Hendrik57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Na het updaten van DSM 6 naar 7 werkt het Content Management Systeem niet meer naar behoren. Van de 4 doelservers werken er 2 en eigenlijk maar één correct. Het CMS zelf draait op een 5e machine, ook 918+. Tot de updates werkte het probleemloos.
Er wordt verbinding gemaakt (soms) en daarna 'koppelen' en daarna wordt gelezen. Na ca. 1 uur is de verbinding verloren. Het gaat wel goed met de DS1520+ en de oude DS218+.
Het CMS draait bij mij. Alle andere systemen staan op andere adressen in NL. Allen glasvezel 100+.

Het lijkt een intern rebind probleem. Bij de ene NAS die geen verbinding kan maken staat de correcte FQDN van de server waarop het CMS systeem draait. Bij de andere die niet werkt wordt verwezen naar het interne IPv4 adres van de NAS in het netwerk waar het CMS draait. Heel vreemd, want die data worden automatisch geladen bij het initialiseren en het interne netwerkadres is niet relevant voor de externe machine.
Maar ook bij de 218+ is iets geks aan de hand. Daar moet ik poort 443 selecteren, terwijl DSM echt op 350001 staat ingesteld. Net als bij de andere servers.
Alle DNS verwijzingen IPv4 en IPv6 worden geregeld voor de verschillende domeinen via de DNS van onze server in het datacenter. Controles geven A+ voor zowel IPv4 als IPv6. Dus dat lijkt in orde.
Ik heb bij de targets CMS uitgeschakeld, daarna in het CMS de connectie verwijderd. Later in het CMS opnieuw de doelservers geactiveerd. Geprobeerd met de FQDN, het IPv4 adres en het IPv6 adres. Allemaal geldige verbindingen. Ook poorten 443, 5001 en 35001 geprobeerd. Wel reactie bij 35001, maar niet consequent zoals blijkt.

Wat is hier aan de hand?  :?: En waarom reageert alleen 443 terwijl toch echt 5001 is vervangen door poort 35001 :?: Ook in de firewalls is alles conform. Uitzetten hiervan heeft geen effect. (Ik heb Active Insight voor de zekerheid ook maar weer uitgeschakeld op de server en beide doelmachines die niet werken.)
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 4 x WD 4TB NAS
  • Extra's: 8GB extra

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2021, 06:37:29 »
Ik volg het bovenstaande bericht niet volledig, maar ik vermoed dat ik hetzelfde of een gelijkaardig probleem heb.
Ik heb een DS1517+ die thuis staat en twee DS716II+ die extern op 2 verschillende locaties staan.
Onlangs heb ik de DS1517+ geüpdate naar 7.01 (laatste versie).
Alles loopt vrij goed, behalve CMS.
Sinds die update loopt CMS fout. Ik krijg willekeurig meldingen dat de DS1517+ de verbinding verloren is met de twee andere.
Het frappante is dat dit meestal klokslag op het uur gebeurt. Je kan er je uurwerk op gelijk zetten.
Heel af en toe is het ook al eens tussendoor. Dit is maar heel eventjes want als ik direct daarna kijk is er niks aan de hand en kan ik alles zien.
Het is soms met de ene nas, soms met de andere, soms met beiden tegelijk.
Voordien NOOIT problemen gehad.

Ik krijg dan zoals bij een 'gewone echte' onderbreking de bekende mail:

Beste gebruiker,

De server xxxDS kan geen verbinding maken met de CMS-host (DS1517DS.fr.quickconnect.to). Controleer de netwerkverbinding en instellingen van beide servers.

Van xxxDS


In het logboek staat hetzelfde.

Iemand enig idee?




DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Hendrik57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Re: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2021, 22:40:19 »
Bij mij werkt CMS nu.
Ik heb iedere klant een Quick Connect id gegeven.
Daarna heb ik in de Mangement console alle NAS stuk voor stuk verwijderd.
Vervolgens moet je ook op de klant de CMS verbinding verbreken. Handmatig.

Daarna heb ik de CMS opnieuw voorzien van de Quick Connect ID's. En vreemd genoeg blijkt het dan wel te werken.

Omdat ik de DSM poort op alle NAS heb aangepast (zoals de Advizor wil), werken er meer dingen niet.
Je moet die poort handmatig ook invoeren bij externe verbindingen

Verder moet je bij het gebruik van DS File op de telefoon ':443' achter de FQDN tikken (zonder de ' ).

Ook Synology Photos (opvolger Moments) moet je op je smartphone voorzien van een poortnummer meen ik.

Probeer maar eens. Je kunt CMS ook per apparaat uitvoeren.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 4 x WD 4TB NAS
  • Extra's: 8GB extra

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2021, 06:19:28 »
Ik heb de DSM poort niet aangepast. Alles werkt goed, ook Synology foto's op de mobiele devices.
Was het probleem bij jou 'intermitterend' of niet? Bij mij is het er maar af en toe. Dus ik zou aannemen dat een foute instelling een continu probleem zou veroorzaken en niet af en toe?
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Hendrik57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Re: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2021, 04:53:44 »
Bij mij reageerden een aantal NAS correct op een FQDN. Ondanks idem DSM deden de 918+ moeilijk. eerst wel contact, en een uur later niet meer.
Het CMS is overigens op meer punten niet handig. Ik krijg nu meldingen over updates die zouden moeten, maar al zijn uitgevoerd.
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 4 x WD 4TB NAS
  • Extra's: 8GB extra

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 103
  • Berichten: 1.771
Re: CMS verliest verbinding met 918+ systemen. DS1520+ en DS218+ werken wel
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2021, 23:14:26 »
Bij mij is het probleem opgelost na update van de andere toestellen naar 7.0
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...


 

Re: Na update 2.1.3-0140 werken mijn sites niet meer (wit scherm)

Gestart door ScoopBoard Web Station

Reacties: 1
Gelezen: 1103
Laatste bericht 30 april 2018, 20:31:45
door Birdy
DS218+ onbereikbaar via externe wifi of 4G

Gestart door RollyBoard Mac OS X

Reacties: 30
Gelezen: 4783
Laatste bericht 21 november 2018, 00:12:32
door Rolly
verbinding verbroken met synology domein

Gestart door jhcernstBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2061
Laatste bericht 07 mei 2012, 21:51:49
door Denko
Gedeelde mappen werken niet meer

Gestart door rowsBoard Windows

Reacties: 2
Gelezen: 1364
Laatste bericht 18 juni 2015, 20:20:11
door Ben(V)
Navolging op: SQL client verbinding probleem met Android

Gestart door jellerubenBoard Android Apps

Reacties: 1
Gelezen: 1288
Laatste bericht 12 december 2015, 20:44:43
door jelleruben