Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 7.0 => Topic gestart door: ntempel2000 op 12 juli 2021, 14:00:02
-
Dag,
Zojuist mijn 918+ geupdate naar DSM 7.0. Na een geslaagde poging om minimserver opnieuw te installeren, lijken al mijn menu's weg te zijn (zie afbeelding). Geen package center, geen control panel, geen aangesloten externe apparaten. Kan niet vinden hoe ik de weergave kan wijzigen zodat ik wel alle normale functies beschikbaar heb.
Niels Tempel
Aanvulling: de gevraagde link met Synology Active Insights via mijn synology account is niet geluikt.
Vergeleken met de afbeelding uit de handleiding DSM7 (bijage) mis ik: Widgets, opties NAS opnieuw starten, externe apparaten, control panel en package center.
Er lijkt bij installatie van dsm7 iets te zijn overgeslagen?
Iemand die mij wijzer kan maken?
-
[attachimg=1]
Rechts boven in, bij '1' staat Widgets,
linksboven bij '2' is het menu wat je zoekt.
Naast widgets zie je ook een 'poppetje', en als je daar op eens klikt zie je ineens 'opnieuw opstarten', 'afsluiten' etc.
Trouwens als ik jouw schemdump zie van DSM7 zie ik toch echt links boven 'Package Center' staan.... (in mijn plaatje net onder '2')
Verder hebben ze met DSM7 heel veel USB apparaten uit de lijst geduveld behalve USB massaopslag (USB geheugensticks en harddisks).
-
Dank,
Echter.....
De knop widgets zit niet in mijn menu.
De opties controlcenter en packetpanel staan niet op mijn hoofdscherm.
Het menu beperkt zich tot de opties waarvan ik al een aantal op de linkerbalk heb neergezet.
Niels Tempel
-
Maak dan eens een afdruk van jouw DSM7 scherm?? Als ik jouw uitleg goed begrijp is het plaatje dat jij laat zien niet overeenkomend met jouw beeld in je PC/laptop.
(Denk dat je ergens een standaard plaatje weg gevist hebt i.p.v. een screen-dump van de huidige situatie)
-
afbeeldingen van mijn scherm en menu toegevoegd
-
Ben je wel als admin of als gebruiker met admin rechten ingelogd ?
-
Ik was op mijn 918+ ingelogd met hetzelfde account, daar is met de update naar dsm7 niets in gewijzigd.
Daarin dus dezelfde rechten ials admin, systeembeheer e.d.
Wat langs kwam bij de installatie is Synology Active Insight, waarvoor ik moest inloggen op mijn synology account, dat lukte op dat moment niet. In handleiding als noodzakelijk wordt beschreven.
Dus ik vermoed ook dat ik op een of andere manier niet de juiste rechten heb, maar ik heb geen opties (tools) om hier iets in te wijzigen.
-
Ik denk nu i.d.d. ook aan het rechten verhaal....
-
Dag,
Ik het verlengde van de mail van gisteren; het lijkt inderdaad een rechtenkwestie te zijn.
Vraag is nu, is er een manier om mij, als huidige gebruiker, buiten DSM7 om, de juiste rechten toe te wijzen??
In DSM7 heb ik nu immers geen configuratie mogelijkheden beschikbaar.
Of alternatief, is er een manier om mijn update terug te draaien en opnieuw uit te voeren?
Reacties worden zeer op prijs gesteld.
Niels Tempel
-
WAAROM een nieuw Topic ?
Heb je nieuwe Topic samengevoegd met dit Topic.
-
Dan een mode 1 reset doen en je 'admin' hiermee herstellen. Dan je gebruikers de juiste rechten toekennen en inloggen met een ander account (één met admin rechten) dan admin.
Vervolgens (ook op advies van Syno zelf) 'admin' uitschakelen.
-
Hoe voer ik een mode1 reset uit, als ik in mijn gebruikersmenu geen knop daarvoor heb. Of kan dat ook met de fysieke aan/uit knop op de DS918+?
Niels Tempel
-
Dat moet met de fysieke knop. Via de goede procedure wordt eerst alleen het admin account gereset en als je de knop te lang ingedrukt houdt, wordt heel DSM eraf gegooid. Het komt kritisch, dus raadpleeg de help om geen fouten te maken.
-
Dank voor deze tip. Reset uitgevoerd, toegang weer normaal en kan gebruikers rechten geven e.d.
:)