Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM BETA versies => Topic gestart door: BobW op 17 oktober 2014, 11:11:54
-
Ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen.
Sinds de upgrade naar 5.1 werkt mailserver voor een aantal accounts niet helemaal naar behoren.
Het volgende is aan de hand;
3 van de 5 accounts kunnen geen mailtjes meer ontvangen zowel van buitenaf als intern, deze accounts
kunnen wel mailtjes versturen. imap werkt verder gewoon zoals het hoort naar behoren in de betreffende cliënts.
Het volgende bericht wordt elke keer verstuurd door system:
Reporting-MTA: dns; mydomein.nl
X-Postfix-Queue-ID: E2D9EC4A21
X-Postfix-Sender: rfc822; user@mydomein.nl
Arrival-Date: Thu, 16 Oct 2014 22:31:56 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822; user2@mydomein.nl
Original-Recipient: rfc822;user2@mydomein.nl
Action: failed
Status: 5.3.0
Diagnostic-Code: x-unix; sh:
/var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda: Permission
denied
De overige 2 accounts kunnen wel gewoon mailtjes versturen en ontvangen zonder probleem.
Heb alle instellingen goed nagelopen ook de nieuwe rechten bij toepassingen is aangevinkt voor de accounts.
Volgens de logfile heeft het iets te maken met rechten, maar zou niet weten waar ik het verder moet zoeken.
Als iemand enig idee heeft hoe die weer werkend te krijgen dan hoor ik het graag.
Bob
-
Is er wellicht iets mis met de home-directory van de betreffende user(s)?
Iets met de .mail directory in de home-dir?
Jan
-
dat is ook waar ik gegeven moment naar heb gekeken, heb van een van de user de .maildir weggegooid en
en toen opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft.
-
Heeft die .maildir dezelfde rechten/owner/group als de vergelijkbare direcotory van gebruikers waar het wel goed werkt?
-
de .maildir heeft dezelfde rechten/owner/group als de vergelijkbare directory van gebruikers waar het wel goed werkt. Alles is hetzelfde! Voor de upgrade naar 5.1 hebben die users hun mail accounts gewoon goed gewerkt.
-
hm, lastig.
Je kunt eens kijken in de logfiles van de mailserver, wellicht dat dat wat duidelijk maakt.
-
/volume1/@maillog
-
uit de mail log wordt ik niet echt wijzer, er is niet uit te halen waarom van de één op de andere dag
de betreffende accounts geen mail meer kunnen ontvangen.
Hier toegelaten:
syno postfix/qmgr[11572]: 9A3CF1A0151: from=<user@mydomein.nl>, size=192306, nrcpt=1 (queue active)
syno dovecot: lda(user2): sieve: msgid=<542A7C12.2060907@mydomein.nl>: stored mail into mailbox 'INBOX'
syno postfix/local[15459]: 9A3CF1A0151: to=<user2@mydomein.nl>, relay=local, delay=46, delays=43/1.8/0/1.7, dsn=2.0.0, status=sent (delivered to command: /var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda -f "$SENDER" -a "$RECIPIENT")
Hier geweigerd:
syno postfix/qmgr[12380]: B4817C498A: from=<user@mydomein.nl>, size=596, nrcpt=1 (queue active)
syno postfix/local[24550]: B4817C498A: to=<user2@mydomein.nl>, relay=local, delay=12, delays=11/1.2/0/0.44, dsn=5.3.0, status=bounced (Command died with status 126: "/var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda -f "$SENDER" -a "$RECIPIENT"". Command output: sh: /var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda: Permission denied )mydomein
Kom dit wel vaker in de log file tegen maar weet niet precies wat het betekent en of het iets ermee te maken heeft:
syno postfix/postmap[11377]: fatal: open /var/packages/MailServer/target/etc/sasl_passwd: No such file or directory
Verder ben ik heel veel pogingen tegen gekomen van spam en hack aanvallen. :o
-
Linkt de /volume1/@appstore/MailServer/app/config file naar de juiste symlink?