Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Jrk op 07 mei 2020, 10:28:02
-
Sinds gisteren een nieuwe (2dehands via marktplaats) Rt1900ac gekocht.
Dit ter vervanging van mijn Netgear N600. Deze doet ht nog wel maar kan geen wegwijs met de instellingen.
De nieuwe staat na een switch, die vervolgens verbonden is aan mijn ziggo kast.
Gisteren een reset gedaan en alles zo gezet dat het wifi signaal werkt. Draadloos werkt prima met de smart connect.
Heb nu overal goede verbinding in mijn huis.
Als ik bij configuratiescherm -> systeem kijk, ziet ik dat de SRM versie geupdate is (1.2.3-8017 Update 4).
Ga ik vervolgens naar Synology-account om mij aan te melden, dan krijg ik wel het aanmeld scherm te zien maar die blijft blanco.
Na 20 seconden verschijnt er een scherm met de melding:
"Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden."
Zelfs na een aantal resets, dus van stroom af, 30 seconden wachten en opnieuw proberen. Hetzelfde resultaat.
Wat gaat hier mis?
-
Probeer het eerst eens met een andere browser.
Je huidige brouwer zou het kunnen blokken met een extentie.
Dus, je zou ook alle extenties even uit kunnen zetten in je huidige browser, als test.
-
Inderdaad, zeker add-ons / extensies als bijv. "Privacy Badger" even toestemming geven voor achterliggende Synology domeinen.
-
Ik werk normaal in Chrome.
Als ik het probeer in Explorer heb ik hetzelfde probleem.
Als ik in Chrome alle extenties uitzet weer hetzelfde probleem...
-
Het zou kunnen dat de router nog steeds in het account staat aangemeld van de vorige eigenaar?
(Die heeft hij er mogelijk nog niet uit verwijderd).
In dat geval kan ik me voorstellen dat je niet verder komt, omdat de router "achter de schermen" nog is gekoppeld met het oude account.
Twee accounts aan hetzelfde apparaat zal niet mogelijk zijn.
Zou je die vorige eigenaar moeten vragen expliciet de RT1900ac uit zijn apparatenlijst te halen.
Pas dan denk ik dat je de mogelijkheid hebt de RT1900ac te koppelen aan je eigen account.
-
Inmiddels contact gehad met de vorige eigenaar. Die had hem inderdaad nog op zijn account toegevoegd.
Hij zegt dat hij die nu wel verwijdert heeft.
Vervolgens dezelfde bewerking weer geprobeerd maar helaas geen resultaat.
Is het een goed idee om de router, eerst uit mijn eigen account weer te verwijderen. Dan de router te resetten en alles opnieuw in te stellen?
-
Alvorens te resetten (denk niet dat het iets uithaalt --> is gekoppeld aan MAC-adres).
Maar als je hem tevens al in je eigen account had staan, (hoe is er die dan ingekomen?),
zou ik die eerst uit je account verwijderen, en dan alsnog opnieuw aanmelden.
Als het niet lukt, anders maar eens een ticket inschieten bij Synology.
-
Ik had hem zelf via de website van Synology toegeoegd in de hoop dat iets zou uitmaken, maar helaas.
Zal hem eens compleet gaan resetten
-
Net gereset.
Maar helaas.
Zou het kunnen dat, omdat mijn router is ingesteld als een draadloos AP, dit niet werkt?
Ook als ik in configuratie scherm naar de tab systeemdatabase ga, en er controle wordt gedaan op Ip Geolocation database, Threat IT database, Google Safe brownsing en domainnaamdatabase, krijg ik de melding, verbinding mislukt. controleer internet verbinding.
Dit terwijl ik via mijn mobiel gewoon internet heb via de wifi.
-
Nee AP-mode maakt niet uit.
Zou een ticket inschieten bij Synology.
-
Net gedaan, ben benieuwd
-
Staat die Ziggo nog wel steeds in bridge?
-
Daar heb ik niks verandert, dus neem aan van wel.
-
Zou toch even checken dan.
-
Het is opgelost!
Aangezien ik zelf nog aan het leren ben hoe het in elkaar zit qua netwerk, heb ik even gesproken met mijn leermeester.
Wat bleek is dat mijn DNS server verkeerd stond ingesteld.
Dat verandert en de instellingen gesaved.
En nu werkt het wel.
Kan nu mijn account invullen en alle pakketten zoals eerder vermeld ook updaten.