Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Eddiexbmw op 14 april 2020, 16:04:27

Titel: garantie rt2600ac
Bericht door: Eddiexbmw op 14 april 2020, 16:04:27
Hallo,
Ik heb een garantie vraag.
Ik heb een rt2600ac gekocht via ebay. Niet bij een particulier, maar bij een bedrijf dat handelt in computer onderdelen.
Mijn rt2600ac reboot regelmatig en dat lijkt steeds erger te worden (kan ook zijn dat ik het nu meer merk, omdat ik meer thuis ben).

Ik heb contact gehad met Synology, en die geven aan dat mijn router vervangen moet worden omdat er vermoedelijk een hardware issue is (kan ook voeding zijn, maar ik heb geen vergelijkbare liggen).

De handelaar is bereid mij het geld terug te geven, maar geeft aan hem niet te kunnen retourneren naar Synology. Zelf kan ik hem ook niet opsturen naar Synology. Het serienummer begint met 18c (december 2018) dus hij zit nog in de garantie.

Heeft iemand van jullie een tip hoe ik hem bij Synology kan krijgen, zodat ik gebruik kan maken van de garantie?
Titel: Re: garantie rt2600ac
Bericht door: Birdy op 14 april 2020, 16:10:06
Citaat
De handelaar is bereid mij het geld terug te geven
Dat is toch super mooi? Kan je gewoon een nieuwe kopen.
Titel: Re: garantie rt2600ac
Bericht door: Eddiexbmw op 14 april 2020, 16:16:17
ja, dat kan, maar de ebay prijs is niet gelijk aan nieuwprijs  ;D

ik blijf het ook een vreemd principe vinden.
Iemand koopt een apparaat en verkoopt dat door. Nu wil de tweede koper garantie claimen, waarbij de fabrikant aangeeft dat het apparaat vermoedelijk stuk is. De fabrikant geeft vervolgens aan dat dat moet via het originele verkoopkanaal, maar dat is niet bekend bij de tweede koper.
Wat is nu de status van de garantie?
Titel: Re: garantie rt2600ac
Bericht door: Briolet op 14 april 2020, 16:32:53
Volgens het Nederlands (en Europees) recht is de verkoper altijd het aanspreekpunt voor de consument. Dit is ervoor om te voorkomen dat je van de een naar de ander doorverwezen wordt en iedere partij zelf zijn handen er van af trekt.

Als de fabrikant zelf garantie geeft is het mooi voor de verkoper (en vaak een reden om met deze fabrikant in zee te gaan) maar is niet direct belangrijk voor de consument. Jouw aanspreekpunt is de tweede verkoper. Die moet het zijn eigen verkoper oplossen, maar dat is niet jouw probleem.
Titel: Re: garantie rt2600ac
Bericht door: Eddiexbmw op 14 april 2020, 22:20:09
Jammer dat garantie niet een soort universeel ding is, waarmee je terug kunt naar iedere dealer/verkooppunt.
Ik snap dat je als dealer/verkooppunt dan apparaten krijgt waar je service op verleent die je niet verkocht hebt, maar zo zullen er ook apparaten zijn waar je geen service op hoeft te verlenen omdat deze naar andere dealer/verkooppunt gaan.

Deze gaat terug naar de verkoper voor een refund.
Dank voor het meedenken
Titel: Re: garantie rt2600ac
Bericht door: Babylonia op 15 april 2020, 00:52:54
Deze gaat terug naar de verkoper voor een refund.

Omdat de verkoper zelf heeft aangebonden de router gewoon weer terug te nemen voor de aankoopprijs.
Houdt hij zich keurig netjes aan de normaal geldende afspraken die daarvoor staan  "Case closed"   ;)