Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: vjizzle op 16 juni 2017, 16:50:13

Titel: Monitoren van internet connectie live of niet
Bericht door: vjizzle op 16 juni 2017, 16:50:13
Hi,
Ik heb een paar dagen wat meegemaakt op mijn RT1900ac. Ik heb een Ziggo abbo, modem van ze staat in bridge modus. Er loop 1 netwerkkabel van de Ziggo modem naar de WAN interface van mijn RT, dus publieke ip op de RT. Nou had ik opeens geen internet meer thuis. Inloggen op de RT liet ziet dat publieke IP-adres nog steeds op WAN aanwezig was, met als melding Limited Connectivity.

Pas na het rebooten van de RT had ik weer internet, met hetzelfde publieke ip als voor de reboot. Nou ben ik benieuwd, kan ik ergens in de RT een soort van check instellen? Dus dat hij mijn internet connectie actief monitored (dmv ping bijv), en een reboot doet wanneer hij detecteert dat internet daadwerkelijk eruit ligt.

Ik heb naar de SMART Wan opties gekeken, daar kan ik wel checks instellen, maar dat is alleen voor failover. Thanks alvast voor het meedenken!
Titel: Re: Monitoren van internet connectie live of niet
Bericht door: aliazzz op 16 juni 2017, 16:56:42
Dit kan net zo goed aan ziggo zelf liggen hoor...
Titel: Re: Monitoren van internet connectie live of niet
Bericht door: vjizzle op 16 juni 2017, 16:57:56
True, dat kan idd. Toch ben ik benieuwd, als iemand een idee heeft :).
Titel: Re: Monitoren van internet connectie live of niet
Bericht door: aliazzz op 16 juni 2017, 18:06:55
Ik bedoel hiermee dat je van dit probleem de oorzaak niet kan achterhalen zolang je het probleem niet kan reproduceren.
Titel: Re: Monitoren van internet connectie live of niet
Bericht door: Babylonia op 19 juni 2017, 16:48:29
Kijk onder  Configuratiescherm  ---->  Melding  ---->  Geavanceerd
Maar ja, als je geen internetverbinding hebt, zal er ook geen bericht worden verstuurd.

Verder kun je in het log-center mogelijk nog opties erbij zetten als je beperkte internet-toegang niet terugziet.