Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: fotograaf op 11 september 2018, 16:17:24
-
ik krijg de laatste paar dagen tegen het einde van de dag als ik naar het tabblad internet ga in mijn router de melding "netwerkfout controleer uw netwerkinstellingen".
Ik heb dan ook geen wifi meer maar wel via de draad internet.
Mijn DNS bij synology werkt ook niet meer.
Krijg dan ook mail dat de verbinding met ******.synology.me is verbroken.
Is er iemand die mij kan helpen of mischien ook hetzelfde probleeem heeft en de oplossing.
Graag hoor ik van jullie .
MVG fotograaf
-
Netwerkfout kan allerlei oorzaken hebben.
Loop alle instellingen na zoals wordt geadviseerd. Gewoon van menu tot menu.
Zorg ook dat de modem die ervoor ziet (of modem/router) correct werkt.
Herstart de router, zowel een keer met de power knop (30 seconden uitschakelen, dan weer inschakelen), als via het menu "Herstart".
-
Dat alles controleren heb ik gedaan en alles staat nog zo als het hoort.
behalve op het blad "internet>quickconnect&ddns" daar staat bij overal verbinding maken met uw synology router
Webbrowsers>uitgeschakelt
DDNS>uitgeschakelt
Mobieletoepassingen>uitgeschakelt
En die krijg ik niet ingeschakelt zonder dat ik de router opnieuw opstart.
-
Die zijn bij mij allemaal uitgeschakeld. (DDNS ingesteld voor mijn NAS werkt ook voor de router).
En wat is het probleem om de router opnieuw op te starten, als je die wel wilt gebruiken?
(Herstart was toch al aanbevolen).
Overigens met doornemen instellingen bedoel ik ook de instellingen van het Control Panel.
(Alle tabs, met name ook bij "System" ----> "Regional Options").
Ook controle van settings van extra packages.
Je zou verder de logbestanden kunnen doorlopen, om te zien welke conflicten worden gemeld.
-
ik heb de ddns ingesteld op de router want nu staat er wel het adres en dat het ingeschakeld is.
Op zich is het geen probleem om de router opnieuw op te starten maar wel als het elke dag moet om die reden want dan is er iets niet goed.
En inderdaad bij system regionale opties heb ik niet gekeken en zal dat de volgende keer doen.
En ik probeer nu het probleem te zoeken.
-
Wat vind je in de logbestanden?
-
dit is wat ik in het log vind aan fouten.
Error Systeem 2018/09/10 20:09:59 SYSTEM System failed to get External IP.
Error Systeem 2018/09/10 19:56:49 SYSTEM System failed to register [hier staat mijn ip] to [fotograaf.synology.me] in DDNS server
[Synology] because of [Failed to resolve I address of DDNS server].
-
[off-topic] Ik weet niet waarom je het IP adres verbergt en de domeinnaam niet. Het zijn twee namen voor hetzelfde. Ik zie nu dat je Initialen FH zijn. (NB, je volledige naam en e-mail adres staan in je certificaat). Via dat email adres kan ik weer je restauratie website vinden.
Dus je wist alles als je het geheim wilt houden, of wist niets zodat het gemakkelijker is om tips te geven.
In elk geval is de ddns registratie nog wel kloppend[/off-topic]
-
M.b.t. die logfiles.
Er zit wel pakweg 10 minuten tussen, maar die twee meldingen zijn doorgaans met elkaar gerelateerd.
- Geen WAN IP-adres, dan geen internet
- Vandaar dus ook geen aanmelding vanuit DDNS.
Wat heb je vóór de Synology zitten als connectie?
Indien een modem of modem/router achter een "telefoon" internetverbinding:
Controleer de aansluitingen en bekabeling van de modem/router met het ISRA-punt.
Dat wil nog wel eens heel vaak haperen. Contacten van ISRA-punten zijn vaak gecorrodeerd en vervuild.
+ controleer de bekabeling naar de Synology router. (Probeer eens andere kabels).
Indien gebruik van een modem of modem/router achter een Ziggo internet "kabel" aansluiting:
Vergelijkbare controle van kabels en contacten voor deze netwerkstructuur.
Idem m.b.t. glasvezel.
-
ja je hebt wel gelijk Briolet om dan alles te wissen maar ben daar nog niet zo in thuis.
En ik snap niet waar jij dat nu vandaan haalt die info over mij want er staat alleen text in.
-
Het rare is Babylonia ik heb bedraad internet maar geen wifi meer als die melding komt en de ddns is er ook niet en dat is toch raar.
-
Bedoel je met 'geen wifi' dat je echt geen Wifi verbinding krijgt, of dat je niet via wifi het internet op kunt. (heel vaak bedoelt men het laatste)
Ik zou ook aan een slechte stekker denken, maar aan het opzetten van een Wifi connectie met de router komt geen stekker te pas.
-
de wifi is wel verbonden maar op mijn telefoon staat dan een uitroepteken erbij en kan niet op internet.
-
Kan iemand uitleggen wat dit betekent :"system failover event triggered switch ip4 network default gateway to wan"
-
Dat de Router de failover wilde gebruiken/testen echter, je hebt geen failover op LAN, net zoals ik, denk ik:
[attach=1]
-
de wifi is wel verbonden maar op mijn telefoon staat dan een uitroepteken erbij en kan niet op internet.
Als de internetconnectie op het stuk wat er vóór de Synology zit al is verbroken,
heb je uiteraard ook geen internetconnectie via WiFi.
-
Nee bridy heb ik inderdaad niet,probeert ie dat als het internet weg valt.
-
nee dat klopt maar bedraad heb ik dan wel internet.
-
Dat zou dan in tegenspraak zijn met de melding in de logfile. (https://www.synology-forum.nl/synology-router/netwerkfout-synology-rt1900ac/msg256034/#msg256034)
Onderbreking van de internetconnectie (geen extern WAN IP) geldt uiteraard alle internetverkeer.
En zijn er nog meer meldingen in de logfile waar je informatie kunt halen, welke fouten je hebt?
Tenslotte zou je dagelijks problemen hebben. Zou dat ook terug te vinden moeten zijn in de logfiles.
-
nu de laatste drie dagen geen probleem gehad snap er niks van.
Heb niks anders gedaan als anders.
Ik heb de logfile app erin zitten daar kun je toch alle fouten zien.
-
Problemen met verbindingen, instellingen die conflicten geven, welke gebruikers inloggen, alles wordt in de log-data vastgelegd.
Buiten die twee eerdere regels die je als informatie gaf, moeten de eerdere verbindingsproblemen die je had daarom ook zijn terug te vinden.
Logbestanden kunnen tot vele duizende regels groot "aangroeien". (Het minimale "plafond" aan bestandsgrootte om log-data op te slaan is 1 GB).
Verder heb je nog helemaal niets aan informatie gegeven waar je internetverbinding uit bestaat, en welke zaken nog vóór je Synology router zitten.
Dan kunnen er ook geen suggesties worden gedaan waar je eventueel zou kunnen zoeken, mochten zich opnieuw problemen voordoen.
-
Voor mijn synology zit alleen ziggo modem verder niks.
De wifi van ziggo staat uit,hij staat dan niet in bridge mode maar er gaat alleen een draad naar de synology router.
En ik heb een heel netwerk met 5 camera's 2x een nas 3 smartphone's 3 tablets en daarmee kan ik op de nassen en router
komen zowel in mijn netwerk als er buiten en nog tweetal laptops en een desktop.
-
En de rest van de logiles, wat geven die nog voor meldingen??
(Zelf kan ik terugkijken naar meldingen tot het moment dat ik mijn router een keer een fabrieksreset heb gegeven, pakweg 9 maanden terug).
-
Ik zou niet verder zoeken en kijken, Ticket inleggen bij Synology en geef gelijk de debug.dat mee:
Ticket:
[attach=1]
debug.dat:
[attach=2]
-
ik kan terug tot 18-5-2017 en 7-6- 2017 is de eerste keer error met system falied get externel ip.
En de tweede keer op 10-10-2017. dus heb al eerder gehad en 17 min latter was ie weer hersteld.
En ja Birdy dat kan ik ook doen vind alleen lastig dat daar alles in het Engels moet.
-
Als het telkens dezelfde fout is van geen WAN IP, kan het probleem ook in de contacten / bekabeling zitten tussen Ubee en Synology, problemen met de Ubee zelf, of de aansluiting van de Ziggo-kabel aan de Ubee. Gewoon een keer alles losthalen, en weer vastzetten / vastklikken (ethetnetkabel) zou het probleem al kunnen verhelpen?
-
Sorry maar wat is ubee
-
En ja Birdy dat kan ik ook doen vind alleen lastig dat daar alles in het Engels moet.
Daar heb je nou Google Translate (https://translate.google.com/?hl=nl) (of andere vertalers) voor.
Of zoek iemand die wel Engels beheerst.
Overigens, in Taiwan zijn ze ook niet zo goed Engels onderlegd.
-
Sorry maar wat is ubee
Excuses van mijn kant.
Had juist elders berichten gelezen m.b.t. Ziggo en hun (inmiddels oudere) Zigggo "Ubee" modem/router.
Haal dat in die gedachte nu door elkaar in het bericht hier. Maar het is helemaal niet gezegd dat je een Ubee modem/router gebruikt.
Vul in mijn antwoord dan de modem/router in die je bij Ziggo standaard gebruikt. Of misschien gebruik je wel de Horizon box, met daarachter de Synology??
Het is in ieder geval een goed idee, om de bekabeling en aansluitingen van hetgeen vóór de Synology zit te controleren.
-
Dat is maar één draad en dat ga ik beslist doen desnoods een nieuwe kabel trekken.
Ik heb geen horizon maar een modem.
-
ik krijg de laatste paar dagen tegen het einde van de dag als ik naar het tabblad internet ga in mijn router de melding "netwerkfout controleer uw netwerkinstellingen".
Ik heb dan ook geen wifi meer maar wel via de draad internet.
Wel vreemd als het probleem steeds tegen het einde van de dag is.
En het betreft "de laatste paar dagen", is er soms iets gewijzigd, in je Router of Netwerk, waardoor dit probleem ineens optreed ?
-
Nee maar het blijkt al langer te zijn volgens de Log files maar steeds weer hersteld waarschijnlijk draad
-
Nou de hele week geen probleem gehad hopelijk blijft het zo.