Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: rene6921 op 07 maart 2024, 15:14:03
-
Sinds vorige week overgestapt op RT6600AX.
In mijn setup neem ik op via HDHomerun met TVHeadEnd (DS216+).
Op mijn oude router ging het opnemen goed. Afspelen met VLC op Android en iPadOS.
Maar met de RT6600AX zijn de opnamen slecht: het geluid valt elke 10 seconden weg in de opnamen.
ik heb geprobeerd om in VerkeerBeheer de HDHomerun prioriteit 1 te geven en DS216+ op 2.
haalt niets uit.
Heeft iemand hiermee ervaring?
setup:
ISP: Ziggo
Router: RT6600AX
NAS: DS216+ (laatste update DSM) met TVHeadend
TV recorder: HDHomerun Quattro
-
Geen ervaring met HDHomerun en TVHeadEnd.
Maar als je aangeeft afspelen met VLC op Android en iPadOS.
Heb je het feitelijk over streaming via WiFi. VerkeerBeheer maakt daarin denk ik niet zoveel uit.
Zijn de WiFi instellingen optimaal afgesteld?
Zelf heb ik "Smart Connect" uitgeschakeld en werk ik liever uit de keus van 3 stuks aangeboden WiFi banden,
met een voorkeur voor 5 GHz-1. (De 5 GHz-2 band heb ik eigenlijk nooit ingeschakeld).
Eerdere berichten van je gaven iets met problemen met "Sonos".
Zit dat nu ook in het netwerk van de RT6600ax (misschien een discrepantie ermee??),
en heb je SRM geüpdatet naar de laatste firmware versie?
-
De setup is:
HDhomerun en DS216+ hangen beide in LAN (bedraad dus).
TVHeadend draait op DS216+ en neemt (record) op vanuit HDHomerun.
Die opname file (mkv) heeft errors. en dat gebeurt niet met mijn oude router.
ik veronderstelde dat bij de opname de datastroom vanuit HDHomerun onderbroken wordt en dus iets met verkeerbeheer te maken zou kunnen hebben (QoS). is dat een redelijk idee?
ik kijk op mijn clients door te streamen, maar als ik eerst de file download en dan afspeel, blijft de verstoring op hetzeldfe moment voorkomen. in TVHeadend is ook het aantal dataerrors te zien bij die files.
Mijn conclusie is dat het dus niet in de wifi verbinding zit.
Sonos was destijds opgelost. was SMB kwestie, nav update Synology maar helaas Sonos niet. legacy zooi :(
De SRM is volledig geupdate naar de laatste firmware versie.
-
...maar als ik eerst de file download en dan afspeel, blijft de verstoring op hetzeldfe moment voorkomen.
Zoals je dat nu als zodanig uitvoert / aangeeft, zit het hem dus niet in de connectie zelf, maar kennelijk in corrupte bestanden.
Want bestanden volledig gedownload, heb je dezelfde fouten.
Of een connectie met een NAS in het interne netwerk voldoet (normaal voor hedendaagse bedrade netwerken, standaard 1 Gigabit p/s),
test ik wel eens download / upload van een groot film- / video bestand.
Met wat "overhead verliezen" en dat nog in vergelijking met wat Synology zelf opgeeft aan "maximum" snelheid voor hun NAS apparaten.
Komt dat keurig netjes met elkaar overeen !! Ik kom al jaren steevast aan 112 - 113 MegaBYTE aan down- upload snelheid.
(Circa 900 Megabit p/s netto voor een 1 Gigabit = 1000 Megabit p/s verbinding).
-
Dat is wat ik ook concludeerde: corrupte bestanden worden gecreeerd.
Maar enkel tijdens gebruik van de RT6600AX (niet bij mijn oude router, alle kabels blijven in gebruik bij beide opstellingen).
Immers de HDHomerun verstuurt de data, RT6600AX routeert de data naar DS216+.
In die verbinding is dus iets aan de hand.
De verbinding die HDHomerun maakt is een 100Mbit/s. niet veel dus. kan dus m.i. niet aan de snelheid liggen.
Wellicht wel aan de continuïteit.
Zodra een file op de DS216+ staat, dan gaat verzenden weer prima. De wifi is snel en stabiel. Testen met de HDHomerun live stream gaat goed.
En dat laatste kan ik dan weer niet rijmen met de corrupte files.
Heeft verkeerbeheer geen invloed op de datastroom tijdens opname proces?
-
Tja, zoals aangegeven heb ik geen ervaring met HDHomerun. Wel met een NVIDIA Shield TV - mediaplayer.
En kan zonder problemen "zware 4K films" streamen vanaf de NAS van een kennis 75 km verderop via het NFS protocol.
Dat kabels in het ene geval nog wel voldoen, en in het andere geval mogelijk niet, kan ook met "grenswaarden" van kabels te maken hebben.
In ieder geval geen sluitende controle over de kwaliteit ervan. Dat is echt te vaag om daar conclusies aan te verbinden.
Wissel een kabel gewoon eens uit met een ander exemplaar?
Meer diepgaande controle op de kwaliteit van netwerk kabels, en nog wat zaken als "interferentie" die voor storingen kunnen zorgen. Zie:
https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/moeilijk-traag-verbinden-nas-via-br-speler/msg300528/#msg300528
Met daarbij een extra zijsprongetje (aanvulling (2023), naar een "off topic" onderwerp ten aanzien van interferentie.
Waarbij je je zult verbazen welke verbazingwekkende effecten dat tot gevolg kan hebben.